Aviseringar
Rensa alla

Behöver hjälp med val av dator.


Halloj 🙂 Har fått i uppdrag av pappa att hitta han en laptop.
Den ska användas till att ta emot beställningar via nätet av kunder.

Så enda kraven är att den ska klara av det och inte vara seg, storleksmässigt passar en 15-16 tummare honom bra.

Jag kikade på netonnet och hittade massa billiga kompaq för 4-5000 kr. Men för ett år sedan köpte jag en compaq till min lillebror för med 4gig ram, intel core 2..lät bra för honom men jag tycker den är seg och batteritiden är så otroligt lågt. Min netbook för 3000 kr håller ju längre!

Så nu är jag tveksam ang compaq datorer..folk säger att det är samma sak som HP men det är väl bara uppköpt av HP? Min laptop var från hp och compaq känns i alla fall inte lika, varken i kvalite eller funktionsmässigt.

Så om ni har ngr tips på ngn bärbar så tipsa gärna [smile]
Undrar sen om andra processorer? Amd athlon, sempron osv är ngt bra?
Är som sagt ute efter en enkel dator.


   
Citera

lagamba:

folk säger att det är samma sak som HP

Det är i princip samma, dock så fungerar Compaq mer som budgetvarianter av HPs datorer. Den Compaq som jag har är exempelvis väldigt lik HPs Pavilionserie.

Jag har inget ont att säga om den Compaq jag har i alla fall. De funkar bra till det du efterfrågar.


   
SvaraCitera
Xerth

Buddah:

Den Compaq som jag har

Vilken Compaq har du?


   
SvaraCitera
Åtta

Det finns en tråd för detta. Länk till den finns i den klistrade tråden. Ställ gärna din fråga där istället, så slipper vi att det här forumet överöses med dylika trådar.

http://ungdomar.se/forum.php?thread_id=230192


   
SvaraCitera
Åtta

Tråden låst


   
SvaraCitera