Aviseringar
Rensa alla

BEHÖVER HJÄLP NU!!


Ämnesstartare

Hej har lite panik.. har redovisning i det här IMORGON och jag förstår inte uppgiften, här kommer uppgiften:

1. Vad ska göras?
A. Välj en religiös tradition.

B. Ta reda på hur man ser på män och kvinnor och vilka roller de ska ha i familj, samhälle och religion.

C. Undersök om religionen tar sig olika uttryck i olika delar av världen med tanke på mäns och kvinnors roller.

Min fråga är, ska jag utgå från en religiös tradition, såsom påsken t.ex. och sen beskriva hur kvinnors roller och mäns roller ser ut? det låter ju bara knäppt. Det måste väl vara så att jag ska skriva om en religion bara??!

Behöver hjälp!!!!

Tack på förhand.... [cry]


   
Citera

chupacabra:

Min fråga är, ska jag utgå från en religiös tradition, såsom påsken t.ex. och sen beskriva hur kvinnors roller och mäns roller ser ut? det låter ju bara knäppt. Det måste väl vara så att jag ska skriva om en religion bara??!

Ja en tradition, t.ex påsk
sen mäns o kvinnors roller ja
sen undersöka det sista också ja


   
SvaraCitera

varför, varför VARFÖR frågar du inte läraren eller kompisar om sånt här tidigare än dagen innan redovisningen?
du får skylla dig själv


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det beror på att jag inte visste att vi hade redovisning, sådant händer. Och nu försöker jag göra det bästa av situationen 🙂


   
SvaraCitera

Gör likadant som klasskamrater?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

chupacabra:

IMORGON

PÅ MÅNDAG! Vem fan har sagt imorgon till dig[shake]


   
SvaraCitera

chupacabra:

Det beror på att jag inte visste att vi hade redovisning

[tard]


   
SvaraCitera
Exner

Trollig uppgift från början. Hur som helst: vilken religiös tradition känner du själv bäst till?
Hur lång ska redovisningen vara?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Måndag? Nej imorgon...... -.-


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

chupacabra:

Måndag? Nej imorgon...... -.-

Men ta inte penes konto o förvirra mig[shake][mad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Haha det var penes som gav det till mey... Ursäkta mig så mycket nirr 😉 Ses imorrn!


   
SvaraCitera