Aviseringar
Rensa alla

Behöver hjälp och tips!


Ämnesstartare

Hej

Du och 2 till har planerat en resa som ska vara upp till 2 veckor. En utlandsresa men som har idrottsaktiviter i. Resan är förbokad och allt är klart.

2 dagar innan ringer din ena kompis och säger att han inte kan hänga med pågrund av att han blivit väldigt sjuk. Han förklarar sig och tycker verkligen det är tråkigt.

Hur hade du sonm vän reagerat på det ? En resa som redan var betald och bokad, Men din kompis kan nu inte hänga med och du får bara åka med den andre vännen. Hade du varit förlåtande eller tycker du det är svek att inte hänga med, Han är juh bara lite sjuk tänker ni? Hur skulle ni reagerat ?

mvh


   
Citera

man är vän i vått och torrt.


   
SvaraCitera

ehh det är ju inte hans fel att han inte kan följa med? [no-no]


   
SvaraCitera

Om människan inte har ränneskita 24/7 eller magsjuk och ligger och spyr inkluderar skiter som en häst så hade jag kallat den svikare och blivit arg.


   
SvaraCitera

Tözen:

Om människan inte har ränneskita 24/7 eller magsjuk och ligger och spyr inkluderar skiter som en häst så hade jag kallat den svikare och blivit arg.

Instämmer helt! Det går även bra om människan har en helt sjuk förkylning. Typ kan inte prata, ligger hemma helt däckad med feber. Om personen bara känner sig hängig är den en jävla idiot.


   
SvaraCitera

Om dom e riktigt sjuka så okej men inte annars[no-no]


   
SvaraCitera

Jag hade blivit besviken, men eftersom det inte var den enda jag skulle åka med så hade jag tyckt mest synd om han som inte "kunde" följa med


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

okej. så att bli besviken efter all veckors planering hade ni uteslutit ? om personen var väldigt sjuk?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

svara snälla ni. Ni skulle alltså inte bli arg om ni fick reda på att personen inte kunde hänga med?


   
SvaraCitera

jag hade inte blivit arg jag hade lackat


   
SvaraCitera

alltså, om han inte är riktigt sjuk utan bara något som han/hon VET kommer gå över om ett par dagar så är det nog mer inblandat än bara sjukdomen.
Har det hänt något på sistone med personen eller har det funnit problem inblandade?
Sånt måste man alltid tänka på innan en resa.
Jag hade tyckt att det var svek, och hade åkt utan skuldkänslor.
Sedan så hade jag pratat med vännen i fråga efter resan.

Puss /nina.

& kolla in niince.blog.com
& säg vad som tycks och kommentera! 🙂


   
SvaraCitera

jarocka:

okej. så att bli besviken efter all veckors planering hade ni uteslutit ? om personen var väldigt sjuk?

Klart man blir besviken, men inte på personen utan på situationen. In my eyes. Han kan väl inte hjälpa om han är riktigt sjuk(som de flesta redan sagt)?


   
SvaraCitera

Jag skulle säga: Jaha okey? Vet du någon som vill åka istället för dig?


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera