Aviseringar
Rensa alla

Behöver hjälp till ett ämne :O


Ämnesstartare

Ska snart skriva ett uppsats prov i Engelska B kursen, har dock ingen som helst aning om vad man kan skriva om..Vi kommer få ha med oss fakta papper under provet, men inga egna anteckningar...Det ska vara mycket åsikter och sånt, vi ska alltså inte skriva om typ en skådespelare, film, favorit saker eller nåt sånt. Utan något mer ämne, typ miljöförstöring, politik, åsikter om något viktigt, nån händelse i historien..sånt.

Något tips på vad man kan skriva om? [surprised]


   
Citera

Skriv om något du tycker mycket om och bryr dig om.


   
SvaraCitera

zannii:

Något tips på vad man kan skriva om?

boys boys boys <3<3<3


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lacostekrokodilen:

ys boys boys <3<3<3

lycka till mig [rolleyes]


   
SvaraCitera

zannii:

lycka till mig

delar av min Engelska B uppsats var mina reflektioner över tjejer jag träffat


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lacostekrokodilen:

delar av min Engelska B uppsats var mina reflektioner över tjejer jag träffat

haha, på vilket vis skrev du dårå?


   
SvaraCitera

zannii:

haha, på vilket vis skrev du dårå?

tror det var om feminism, skrev om nyliberalism (jag är nyliberal) mot feminism o skrev om tjejers inställning o kunskap om feminism jmf med killar. iaf i min vänskapskrets, dvs; vit, övre medelklass - överklass och hur könens syn på feminism skillde sig åt osv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lacostekrokodilen:

tror det var om feminism, skrev om nyliberalism (jag är nyliberal) mot feminism o skrev om tjejers inställning o kunskap om feminism jmf med killar. iaf i min vänskapskrets, dvs; vit, övre medelklass - överklass och hur könens syn på feminism skillde sig åt osv.

jaha okey. Ja då verkade du iallafall ha koll på vad du skrev om..


   
SvaraCitera

zannii:

jaha okey. Ja då verkade du iallafall ha koll på vad du skrev om..

fick mvg ja [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lacostekrokodilen:

fick mvg ja

men åh! fan vad gött.. Måste själv komma på nåt bra ämne jag kan skriva på mkt bra om. Har ju som sagt ingen ide isåfall.. Har inge sånt där ämne jag kan om antar jag


   
SvaraCitera

zannii:

Har inge sånt där ämne jag kan om antar jag

men tare lungt o ta nått du är intresserad av, e inte skrivartypen o satsade bara på en 7-8 på uppsatsen. e bättre på hör o tal


   
SvaraCitera

Urbanisering.


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera