Aviseringar
Rensa alla

Behöver hjälp!


Ämnesstartare

Hej, det har gått 3 veckor nu sedan mitt ex lämnade mig pga att han inte hade några känslor för mig.
Han ville inte ge oss en andra chans å jag accepterade det, men kan verkligen inte släppa denna killen.
Mår så fruktansvärt dåligt utan honom, å hade gjort allt för att få honom tillbaka.
Jag har skrivit ett brev, ca 4 fulla A4 papper.
Men jag är osäker på om jag ska lämna det, ett brev förändrar inget.
Han förklarade för mig varför han inte hade några känslor för mig, å det var bl.a. för att jag var blyg, inte släppte loss tillräckligt, å för att jag jämt gömde mig pga dåligt självförtroende.
Hade han berättat det under våran tid så hade det förmodligen ändrats, men han tror som sagt inte på en andra chans.
Vi är vänner, men har ingen kontakt, dock har vi kvar varandra på sociala medier.
Och varje gång jag är ute å kör så möts vi oftast i trafiken, å då ler han alltid samt vinkar å blinkar.
Och jag har sett flera gånger att han vänder sig om å följer mig med blicken, jag blir ju glad.
Jag får ju förhoppningar, men innerst inne vet jag att det aldrig kommer bli vi.
Har inte hört av mig till honom, bara en gång förra helgen då det var en akut situation. Å han har inte heller hört av sig förutom när jag skrev..
Annars har jag inte skrivit något, har inte lagt upp så mycket på sociala medier heller.
Han har aldrig riktigt fått känslor för en tjej, men han sa till mig att han verkligen trodde det vi hade skulle bli något.
Men ah, vet inte hur han tänker å känner, vill inte höra av mig heller.
Vet som sagt inte om jag ska lämna brevet eller inte, isåfall gör jag det om en vecka.
Han var allt jag hade, jag har inga vänner å är inte alls älskad här jag bor.
Han var den första seriösa killen, förlorade oskulden å allt med honom, å kunde slappna av å prata om allt med honom.
Detta känns inte alls bra, bara jobbigt att ligga å tänka på honom på kvällarna samt vakna upp flera gånger på nätterna å bara tänka på honom.
Hur tycker ni jag ska göra? 


   
Citera

Jag tycker att han beter sig konstigt om han säger att han inte har några känslor för dig men ändå ger dig "blickar" och så det där när ni möts i trafiken.

Han kanske inte vågar erkänna att han egentligen gillar dig, men tror inte att det skulle funka för det som han sa om dig (blygheten, det dåliga självförtroendet, etc).

Försök att prata med honom i person och förklara för honom att du tänker på honom jättemycket och att du vill ge det en andra chans. Kan inte garantera att han ska säga varken ja eller nej men jag vet inte.

Om han inte verkar vilja det så kan du ju alltid försöka med en liten puss på kinden eller läpparna om du känner för det, eller ge honom en kram eller liknande för att visa hur du känner.

Annars så får du tyvärr försöka att gå vidare i livet :/, och det kommer inte att bli lätt men du kan klara det, bara du anstränger dig.

Hoppas jag var till nån hjälp fast jag inte kan nåt om sånt här ^_^


   
SvaraCitera

Försök glömma honom. Du behöver skaffa dig ett umgänge och inte bara ha honom i ditt känsloliv, pga det är klart att du inte kan släppa honom då. Gå med i grupper på facebook, någon förening el dyl. 


   
SvaraCitera