Aviseringar
Rensa alla

Behöver man visa leg om man står på listan?


Ämnesstartare

Hej! jag och mina 3 kompisar ska till sthlm om 2 veckor. vi kommer stå på listan på ett antal uteställen tex. laroy och white room. nu är det så att 2 av oss är under 18. då undrar jag behöver man visa leg om man står på listan? (har syrrans id. men vill helst inte använda det)
Tacksam för svar! Mvh


   
Citera

Självklart.


   
SvaraCitera

Ja, annars kan man väl bara säga ett namn som står på listan


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vi ståår på listan


   
SvaraCitera

Juridiskt sett, ja.


   
SvaraCitera

skorpionflickannr1:

Vi ståår på listan

Jag menar om man inte blev bjuden så säger man någon man vet blev, ifall man endå inte behöver bevisa vem man är, och därför kanske man behöver visa leg.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

smart, det tänkte jag inte på. men när man är 4 pers? vem skulle veta att vi står på listan? det är ju bara dom som skrivit upp oss som vet?


   
SvaraCitera

tror det, eller, brukar det ens vara dörrvakten som kollar namn på listan? *har ingen koll och har aldrig stått på någon lista*


   
SvaraCitera

Antagligen får du legga för att visa att det är du som står på listan, dessutom brukar vakter vara ganska noga med att legga folk de inte känner igen.

Kan ju bli bökigt om ditt namn står på listan och du har din syrras leg [rolleyes]


   
SvaraCitera

ja hur ska du annars kunna bevisa att du är den du utger dig för att vara [confused]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

farbror gugge:

tror det, eller, brukar det ens vara dörrvakten som kollar namn på listan? *har ingen koll och har aldrig stått på någon lista*

jag vet inte.. jag får kolla upp det


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pheadrus:

Kan ju bli bökigt om ditt namn står på listan och du har din syrras leg [rolleyes]

jag kan fixa så att vem jag vill står på listan. då skriver jag bara systers namn (:


   
SvaraCitera

ja, fast de bryr sig inte om att du är under 18 om du står på listan, oftast. du ska visa att du är namnet på listan, inte att du är myndig.


   
SvaraCitera

ifall du inte är kändis då är det lugnt!!!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

internet:

ja, fast de bryr sig inte om att du är under 18 om du står på listan, oftast. du ska visa att du är namnet på listan, inte att du är myndig.

åhh så bra! har du erfarenhet av detta eller? (:


   
SvaraCitera