Aviseringar
Rensa alla

Behöver partyversionen av.. (hjälp[smile])


Ämnesstartare

... låten i Brigde over the river Kwai.
Colonel bogey march?

Nån som kan fixa?

[party]

(Ja jag har letat. I ett halvår[zzz])


   
Citera
Ämnesetiketter

Varför? [sad][shake]


   
SvaraCitera

[love]


   
SvaraCitera

Gör en egen remix.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fistforfight:

Varför? [sad][sad]

Måste ha den[sad]

Conny:

[love]

[smile]

My dreams are her:

Gör en egen remix.

Ofta jag kan sånt[blush]


   
SvaraCitera

Gunvald:

Ofta jag kan sånt[blush]

Att praktisera är att lära sig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

My dreams are her:

Att praktisera är att lära sig.

Men jag vill ha den färdiga versionen. Jättemånga har den ju, nån måste väl kunna skicka den till mig eller veta var jag få tag på den eller?
Vet dessutom inte vad för program osv man använder[crazy]


   
SvaraCitera

Gunvald:

[smile]

Det blir alltid bra stämning när man hör den låten, så då blir ju partyt räddat oavsett.


   
SvaraCitera

Hittade en remix iaf. [shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Conny:

Det blir alltid bra stämning när man hör den låten, så då blir ju partyt räddat oavsett.

Ja den är bra, men det är ändå inte samma [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Conny:

feature=related

[bigsmile]
tack men det är inte den[crazy]


   
SvaraCitera

Gunvald:

Men jag vill ha den färdiga versionen. Jättemånga har den ju, nån måste väl kunna skicka den till mig eller veta var jag få tag på den eller?
Vet dessutom inte vad för program osv man använder

Är du intresserad kan jag vägleda dig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

My dreams are her:

Är du intresserad kan jag vägleda dig.

Ja det hade varit snällt om du vill. Fast det hjälper mig ju inte ändå med denna låten, men det kanske hade varit kul att kunna ändå.


   
SvaraCitera

Gunvald:

Ja det hade varit snällt om du vill. Fast det hjälper mig ju inte ändå med denna låten, men det kanske hade varit kul att kunna ändå.

Hur man gör en remix. Det finns olika program man använder sig av en del använder Cubase eller Fl Studio och sitter man på en Mac så är det Logic som gäller. Men tänker köra en förklaring för Audacity efter som att de är gratis.

När man man väl har lagt in låten i Audacity så kommer den knepiga biten att man bara vill ha sång och inte instrumentena kvar. l är lika svår som att ta ut äggen ur en färdig pannkaksmet som att ta ut enbart sången, Tricket är att försöka tysta ner instrumentena så mycket som möjligt och lägga in de nya beatsen(finns massor med loopar på nätet[nytt spår för varje loop i audacity blir bra]) så att det låter bra. Sen är det bara att experimentera, varför låter proffsremixar så bra? För att de ringer och frågar om enbart sångspåret(brukar inte vara gratis)

För mer tips. http://forum.studio.se


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

My dreams are her:

tips

Tack![smile] Tror faktiskt att jag har det där Audacity på datorn. Ska kika lite på detta[smile]


   
SvaraCitera