Aviseringar
Rensa alla

Behöver professionel php & mysql-hjälp!


Ämnesstartare

Hej,
har ett konto på mo-sms där folk kan köpa vip till mina cs servrar men nu vill jag att allt ska sköta automatiskt, det som ska hända är följande:
1. En person skickar ett sms: "sEbbo VIP <DERAS STEAM ID>" till 72550.
sEbbo är för att koppla det till mitt mo-sms-konto. VIP är koden för att veta vad det ska kosta. STEAM ID är information jag behöver.
2. Mo-sms tar betalningen och skickar vidare informationen till min hemsida, kodexempel finns här: http://www.mosms.com/se/docs.php?visa=source_bulk&tmenu=7&tmenus=5
3. När hemsidan har allting så ska den skapa en rad i mysql, i en tabell kallad: sm_admins i en databas kallad: sEbbomysql
första värdet är "id" som ska ställas in automatiskt, andra värdet är "authtype" där det ska stå "steam", det tredje är "identity" där ska den skriva i "<DERAS STEAM ID>" som ni ser i punkt 1, sen "password" som ska vara null, sen "flags" där det ska stå "a" och till sist "name" där det ska stå deras mobilnummer!

Ganska dåligt förklarat, säg till om jag ska förklara bättre.


   
Citera
Ämnesstartare

Vad är frågan? Jag antar att din fråga är hur man skapar en sådan post med SQL?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vill att nån som kan och proffsig kan göra php-scriptet åt mej så det som jag nyss beskrev händer.


   
SvaraCitera

sEbbo:

Vill att nån som kan och proffsig kan göra php-scriptet åt mej så det som jag nyss beskrev händer.

lät ej så avancerat, och vad får personer ifråga ut utav detta?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

För mej som är helt okunnig så är det väldigt avancerat 😉
Folk kommer inom några minuter att kunna köpa sig VIP på mina cs servrar vilket ger de en reserverad slot, VIP tag vid deras namn, radiofunktioner, skins m.m.


   
SvaraCitera

läste "behöver professionell och mysig hjälp"


   
SvaraCitera
Åtta

sEbbo:

Folk kommer inom några minuter att kunna köpa sig VIP på mina cs servrar vilket ger de en reserverad slot, VIP tag vid deras namn, radiofunktioner, skins m.m.

Han menade den som gör detta åt dig. Ingenting är gratis.

Dock tänker jag låsa denna tråd med stöd i §5. UM är ingen jobbannonsmarknad, utan ska du söka professionell hjälp föreslår jag istället att du går till ​phpportalen.


   
SvaraCitera
Åtta

Tråden låst


   
SvaraCitera