Aviseringar
Rensa alla

Behöver stöd!


Ämnesstartare

Hej, jag är 14 år (tjej) och har ätstörningar inte alls så allvarligt som det kan låta, jag är absolut inte ett skelett, jag är normalviktig och så för min längd och inte för smal, (doktor har sagt).

Men jag måste växa på längden , och jag har obehagliga tankar för mat. Jag är jätterädd för att bli tjock och få hull nu i puberteten. [sad]

Jag bor på SCÄ just nu och tycker det är jobbigt med så stora portioner mat (fast de egentligen är normalstora) bara att jag ALDRIG vart speciellt stor i maten eftersom jag ätit, glass, kakor, m.m imellan åt men nu gör jag ju inte det så det är jätteviktigt att ja får i mig hela normalportioner, och t.ex ibland som mellanmål är det en liten yoghurt med 2 digestive.

Tycker det är ganska jobbigt med kakor och sånt.. Men ska jag vara orolig över att bli tjock? =( jag vill verkligen inte det och jag ska inte behöva bli det eller? Behöver verkligen någons stöd. Mina föräldrar orkar inge mer, och jag gråter varje dag pga allting... Vill ha ett normalt liv. [cry]


   
Citera
Ämnesstartare

malinn:

Vill ha ett normalt liv.

gör som dom säger och ät då, bry dig inte om vikten för ett tag.


   
SvaraCitera

malinn:

Vill ha ett normalt liv. [cry]

ingen har det , alla har problem men det är inte alla som skyltar med det 🙂 Vissa problem hos folk ser kanske bättre ut än va en annan har men de beror helt och hållet på uppväxt 😛

Själv tycker jag folk ätstörningar är själviska. Men jag hoppas du blir bättre 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nomnomnam:

gör som dom säger och ät då, bry dig inte om vikten för ett tag.

men det gör jag inte så mycket faktiskt.. =( Jag menar alla andra som också bor där går liksom prommenader i korridorerna för att få motion. jag tycker det verkar sjukt..

jag bryr mig om utseende inte vikt.. Och jag är rädd för att bli mullig/tjock.. Och speciellt att få de där hullet som man får i puberteten när man é tjej... [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

malinn:

ag bryr mig om utseende inte vikt.. Och jag är rädd för att bli mullig/tjock.. Och speciellt att få de där hullet som man får i puberteten när man é tjej

Äh, bara mer att älska! [wink]


   
SvaraCitera

malinn:

Men jag måste växa på längden , och jag har obehagliga tankar för mat. Jag är jätterädd för att bli tjock och få hull nu i puberteten.

Vet hur mycket längden förstör i din situation så due verkligen inte ensam, fast det kanske du visste...

malinn:

Men ska jag vara orolig över att bli tjock?

Eftersom att du bryr dig så mycket om din vikt, hur du ser ut, hur du äter och dylikt så kommer du inte låta dig bli världens tjockaste människa och tvivlar starkt på att du kommer bli riktigt fet & stor osv, så oroa dig inte[smile]
Träning fungerar även bra,
"ät som en galning, träna som en galning" ett råd från en idiot men, rätt har han[cute]

hoppas du mår bättre snart osv & kom ihåg att du aldrig är ensam och att det alltid finns hjälp!
Kram


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

detberorpå:

hoppas du mår bättre snart osv & kom ihåg att du aldrig är ensam och att det alltid finns hjälp!
Kram

Tack!! Problemet är väl nu att jag inte får träna eller någonting förens jag är helt frisk! =/

Kram


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag vet precis hur det är., är också 14 år och lever med en ätstörning och det är inte alls att bara stoppa i sig maten!

Man måste äta för att må bra , och även om det kanske funkar för dig att äta lite nu så kommer det inte att funka i längden. det är bra att du får hjälp.

Försök äta ofta , men om du inte får i dig något, testa med att dricka, det finns näringsrikadrycker och annat.
Surfa gärna in på http://atstorningar.ifokus.se
En underbar sida som hjälpt mig mycket, Mycket erfarent folk som finns tillhands!


   
SvaraCitera

malinn:

Men ska jag vara orolig över att bli tjock?

Nej. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

wishu:

Surfa gärna in på http://atstorningar.ifokus.se
En underbar sida som hjälpt mig mycket, Mycket erfarent folk som finns tillhands!

det ska jag göra 🙂

wishu:

Jag vet precis hur det är., är också 14 år och lever med en ätstörning och det är inte alls att bara stoppa i sig maten!

tack, någon som äntligen förstår mig! =/


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

malinn:

Men ska jag vara orolig över att bli tjock?

Nej. Lyssna på vad experterna säger och gör det som de berättar är bäst. Du kommer klara detta - tro på dig själv!

Och lycka till! [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Katz:

Nej. Lyssna på vad experterna säger och gör det som de berättar är bäst. Du kommer klara detta - tro på dig själv!

Och lycka till! [smile]

Taack!! Det känns så mycket enklare när de är fler som "stöttar" =)
TAACK!


   
SvaraCitera

Netherlick:

Själv tycker jag folk ätstörningar är själviska

Hur tänker du där?[tard]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

streckkod:

Själv tycker jag folk ätstörningar är själviska

Du menar för att de bara tänker på deras utseende, o du menar att på de sättet de börjat gå ner i vikt o få ätstörningar. O bara tänker på att inte bli tjocka o gå upp i vikt..

Om de beror på de sättet att man har en ätstörning, så visst då är man självisk. Men jag VILL verkligen bli frisk men jag "kan" inte! :/ ^

beror liksom på hur man ser det !


   
SvaraCitera

streckkod:

Hur tänker du där?[tard]

Det drabbar inte en själv bara utan folket runt omkring oxå = Själviskt


   
SvaraCitera