Aviseringar
Rensa alla

Behöver stöd!


malinn:

Du menar för att de bara tänker på deras utseende, o du menar att på de sättet de börjat gå ner i vikt o få ätstörningar. O bara tänker på att inte bli tjocka o gå upp i vikt

Inte själviskhet, mer självupptagenhet och/eller ett pissdåligt självförtroende isf


   
SvaraCitera

Netherlick:

Det drabbar inte en själv bara utan folket runt omkring oxå = Själviskt

Jo, det drabbar dem runt omkring men folk med ätstörningar brukar ju faktiskt göra allt för att dölja det för familj och vänner, plus att det knappast är något man väljer frivilligt att drabbas av.


   
SvaraCitera

malinn:

och jag har obehagliga tankar för mat. Jag är jätterädd för att bli tjock och få hull nu i puberteten. [sad]

Du kommer inte bli tjock av att äta normalstora portioner av vettig mat. Dessutom går ju större delen av all energi du äter till att få dig att växa under puberteten. Så att ens gå upp i vikt av mat kan du ju oroa dig för när du blir äldre

malinn:

Men ska jag vara orolig över att bli tjock?

Nej. Om du mot all förmodan skulle bli det är det bara att jogga ett par gånger i veckan. Obs, notera att jag sa ett par gånger i veckan - en normal mängd träning och inget som har med tvångstankar att göra.

malinn:

Vill ha ett normalt liv. [cry]

Börja äta och älska dig själv. Vet ej vad SCÄ är men förmodar att de sysslar med ätstörningar. Det är ett steg i rätt riktning. Hoppas att du blir frisk [love]


   
SvaraCitera

streckkod:

Jo, det drabbar dem runt omkring men folk med ätstörningar brukar ju faktiskt göra allt för att dölja det för familj och vänner, plus att det knappast är något man väljer frivilligt att drabbas av.

Aaa, men jag ser ätstörnings människor som svaga eftersom att även fast en det är en mental sak så är man inte stark nog. Jag skulle skämmas om jag inte ens kunde styra vad jag själv gör ordentligt


   
SvaraCitera

Netherlick:

Aaa, men jag ser ätstörnings människor som svaga

Svaga, kanske det, men inte själviska

Netherlick:

Jag skulle skämmas om jag inte ens kunde styra vad jag själv gör ordentligt

Kan du det i alla lägen är du en väldigt ovanlig person


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

malinn:

Taack!! Det känns så mycket enklare när de är fler som "stöttar" =)
TAACK!

Bara bra om man kan hjälpa till! [smile] You go girl! [y]


   
SvaraCitera

streckkod:

Kan du det i alla lägen är du en väldigt ovanlig person

vanlig person kan man väl inte ens hitta i dagens läge för ingen blir tvingad att vara "normal" någon folk trivs med. Alla är sin egen person, det är just det hon t.ex. inte är. Hon är som alla nya "bisexuella" nu för tiden, hon har antagligen oxå en grupp av människor hon känner som det är mycket synd om bla bla bla = ätstörning(buhu). Jag kanske bara är ovanlig pga. att jag kanske inte gnäller över mina problem [cool] Och tar hand om dom. Btw hon söker endast sympati annars hade hon gnällt på vad jag skrev innan..[tired]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Netherlick:

Hon är som alla nya "bisexuella" nu för tiden

Bisexuallitet är inte hälsovådligt som ÄS är. Så jag förstår inte hur du kan dra paralleller mellan de båda företeelserna.

Visst - andelen som utger sig vara bisexuella har ökat på senaste år, och det har säkert andelen människor med ÄS också. Men där slutat stadiet för jämförelse, i min bok. Du får gärna utveckla om du vill. [smile]


   
SvaraCitera

Netherlick:

vanlig person kan man väl inte ens hitta i dagens läge för ingen blir tvingad att vara "normal" någon folk trivs med

Vanliga personer kan man alltid hitta det är de som det finns mest av för tillfället.

Netherlick:

Hon är som alla nya "bisexuella" nu för tiden, hon har antagligen oxå en grupp av människor hon känner som det är mycket synd om bla bla bla = ätstörning(buhu).

Det hjälper att snacka om problem och vem ska man snacka med då, jo folk med liknande problem. Inget konstigt med det

Netherlick:

Btw hon söker endast sympati annars hade hon gnällt på vad jag skrev innan..

Hon gnällde...[tired]


   
SvaraCitera

Katz:

Bisexuallitet är inte hälsovådligt som ÄS är. Så jag förstår inte hur du kan dra paralleller mellan de båda företeelserna.

asså t.ex. Bara för ens kompisar är bisexuella så blir man själv det, personer med problem söker till andra med problem och folk hittar på alla möjliga anledningar för att få vänner. Sen så står dom där och har ett problem och då är det inte lika kul längre = internet xD


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Netherlick:

asså t.ex. Bara för ens kompisar är bisexuella så blir man själv det, personer med problem söker till andra med problem och folk hittar på alla möjliga anledningar för att få vänner. Sen så står dom där och har ett problem och då är det inte lika kul längre = internet xD

Jaha. Nu förstår jag hur du menar. Men du har ändå fel.

Om man blivit inlagd (som TS har), och läkare meddelat att man har en sjukdom; är det då samma sak som att influeras av sina kompisar till att bli bisexuell?

"Mina kompisar är bisexuella, så då borde jag också bli det?" - Vem som helst kan utge sig för att vara bisexuell, och då kan det knappast motbevisas. "Jag är bi." - "Bevisa det!" - "Hur?"

"Mina kompisar har ÄS, så då borde jag också ha det?" - Vem som helst kan INTE utge sig för att ha ÄS (och dessutom bevisa det), eftersom det är en diagnos fastställd av läkare/psykolog/dylikt (till skillnad från bisexuallitet).
"Jag har ÄS." - "Bevisa det!" - "Det står här, här och här på läkarpappret."


   
SvaraCitera

streckkod:

Vanliga personer kan man alltid hitta det är de som det finns mest av för tillfället.

Tycker dom flesta är cp skadade.

streckkod:

Inget konstigt med det

Jag menade typ att hon fick ätstörnings problem pga att hon inte vet hur hon ska uttrycka sig med andra problem, och söker det nu när hon har ett problem som hon tror alla andra ska sympatisera till.

Visst jag tycker synd om flickan. Men jag kan inte låta bli att bli så jävla förbannad över massor massor massor av jävlar som bara blir något nuförtiden, nehe nu ska jag bli lesbisk, bisexuell, bög. Nehe nu blir jag vegetarian. Hmm kanske ska bli troende jag vill ju inte riskera chansen att hamna i helvetet...[tired] bla....bla.....bla. Nu har jag hittat en grupp med kompisar men jag måste ändra syn på allt[chocked] vem trodde det[surprised] [tired][tired][tired][tired][tired][tired][tired] Ahh!


   
SvaraCitera

Katz:

Det står här, här och här på läkarpappret."

förstår vad du menar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Netherlick:

förstår vad du menar.

Men..?


   
SvaraCitera

Katz:

Men..?

Asså jag fattar vad du menar xD Har inte så mycket mer att till lägga, inget jag inte redan har sagt iaf. Men vi kör på att det är mest logiska föräldrarnas fel


   
SvaraCitera