Aviseringar
Rensa alla

Behöver svar!! (tungpiercing)


Ämnesstartare

Jag är orolig över två saker;

1. Att piercingen är placerad för långt bak, för det känns som att den undre kulan trycker mot strängen när jag äter eller pratar och det gör oooont! Är det vanligt? Är det för att den fortfarande är lite svullen eller är det någon som har varit med om att den blivit placerat för långt bak och därmed skavt mot strängen, även när ni bytt till en kortare stav?

2. Min kompis sa att tungan kommer börja vara och att man efter två veckor bör ta bort staven en kort stund och trycka ut allt var? Det tyckte jag lät väldigt konstigt och undrar om det verkligen är något man bör göra?


   
Citera

Euw


   
SvaraCitera

gethsemane:

även när ni bytt till en kortare stav?

Vilken studio gick du till?..

gethsemane:

Min kompis sa att tungan kommer börja vara och att man efter två veckor bör ta bort staven en kort stund och trycka ut allt var?

Bullshit. Den varar inte om du inte missköter den.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fruitpunch:

Vilken studio gick du till?..

en bra och populär i linköping..
www.federal.se

fruitpunch:

Bullshit. Den varar inte om du inte missköter den.

men om den blir hård runt staven, vad betyder det då? har hört att det är vanligt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fruitpunch:

fruitpunch

förresten, jag har inte bytt till en kortare stav alltså än.


   
SvaraCitera

gethsemane:

federal.se

Federal är duktiga..

gethsemane:

men om den blir hård runt staven, vad betyder det då?

Eftersom att det är ett sticksår så drar ju huden ihop sig rätt rejält, tungan är ju en muskel så det är inte konstigt att det blir som det blir så att säga.

gethsemane:

förresten, jag har inte bytt till en kortare stav alltså än.

Vänta tills svullnaden har gått ner innan du byter, dvs någon vecka eller så


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fruitpunch:

Vänta tills svullnaden har gått ner innan du byter, dvs någon vecka eller så

2-4 veckor ska man helst vänta.. eftersom den fortfarande är svullen efter 4 dar så ska jag nog ta o vänta tills efter jul.
men jag lyckades precis att äta både fiskgratäng och ostmacka [badgrin]

aja, men jag vet ju inte hur det är med den där jävla strängen ändå, varför kulan ska skava mot den.


   
SvaraCitera

gethsemane:

varför kulan ska skava mot den.

Förstår inte hur fan dem kan ha lyckats med det..

gethsemane:

2-4 veckor ska man helst vänta

gethsemane:

dvs någon vecka eller så


   
SvaraCitera

var? jag fick ingen var[shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fruitpunch:

Förstår inte hur fan dem kan ha lyckats med det..

äh jag vet inte. det kanske bara är för att tungan är lite svullen + lång stav..

ti-92:

var? jag fick ingen var[shake]

nae inte jag heller.


   
SvaraCitera

gethsemane:

lång stav..

Att staven är lång bidrar ju till att det skaver och är lite obekvämt iaf, men det är ju ingen stav du kör med länge iaf.. Avvakta och byt stav, blir det inte bättre så är det piercaren som kukat totalt (vilket jag betvivlar)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fruitpunch:

Att staven är lång bidrar ju till att det skaver och är lite obekvämt iaf, men det är ju ingen stav du kör med länge iaf.. Avvakta och byt stav, blir det inte bättre så är det piercaren som kukat totalt (vilket jag betvivlar)

Jo, sant. och att man biter i den när man ska äta.

Haha aa.. men ändå, de har sparkat piercaren där så han har bara varit butikschef innan (han tog "över" liksom). Antar att han är rätt ovan eftersom det var ganska nyligen han övertog den positionen.


   
SvaraCitera

gethsemane:

Antar att han är rätt ovan eftersom det var ganska nyligen han övertog den positionen.

Nja, eftersom att dom är med i ASAP och NPP så skulle det förvåna mig om de helt plötsligt blev totalt värdelösa.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fruitpunch:

Nja, eftersom att dom är med i ASAP och NPP så skulle det förvåna mig om de helt plötsligt blev totalt värdelösa.

Men som sagt, han har inte piercat innan. Han har inte vanan inne.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fruitpunch:

fruitpunch

btw, han som är den riktiga som piercar som blivit sparkad, tog hål i mina öron för ca 4 månader sedan. han var kvar ett tag efteråt också. det bevisar att f.d. butikschefen som piercade mig inte har hållt på med det så länge.


   
SvaraCitera