Aviseringar
Rensa alla

Behöver tips, förslag och idéer!


Ämnesstartare

Nu är det så att jag går i tatueringstankar. Jag är en djurgalning och har/har haft väldigt många djur och alla har ju självklart betytt mycket för mig MEN en liten "person" har varit vädigt speciell för mig, min första kanin Algot. Därför har jag bestämt att jag vill tatuera in honom.

Vet att jag definitivt vill ha en färgglad tatuering. Algot är helvit med kristallblå ögon och för att framhäva tatueringen så vill jag ha en mycket färgglad bakgrund, morötter är ju ett givet inslag men vad mer? Blommor? Någon som har förslag?

Har även funderat på om man kan tatuera vitt? Men det är förvisso ganska onödigt då jag naturligt är så blek att jag får snövit att framstå som solbränd.

Och PLACERINGEN!? Vill ha ett ställe som jag själv kan se, alltså går ryggen/axlarna bort, men som jag samtidigt kan täcka vid behov. Benen går också bort efter som att jag, enligt mig själv, har ganska ofina ben.

OCH sist men inte minst, vilken tatuerare bör jag vända mig till? Bor i Göteborg så gärna i närheten, men viktigare är det att det blir bra. Tatueraren måste kunna skissa upp bakgrunden efter eget huvud då jag är sämst på att rita, en bild på Algot ska jag dock ta med mig.


   
Citera
Ämnesstartare

Nej Nej Nej.. Gör något vettigt för pengarna istället!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

typ, motorcykel [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

Nej Nej Nej.. Gör något vettigt för pengarna istället!

Jag skiter fullständigt i vad du anser vara vettigt. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kolla underarmen:

Image


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tickstart:

typ, motorcykel

HAHAHHAAH! ÅH, ALGOT PÅ MOTORCYKEL. [love] Men nä, kanske inte som tatuering. [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mammon:

kolla underarmen:

Ser ej vad det är.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Geigerzähler:

Jag skiter fullständigt i vad du anser vara vettigt. [smile]

[sad]


   
SvaraCitera

Geigerzähler:

min första kanin Algot.

gulligt, algot blir nog jätteglad! 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Geigerzähler:

OCH sist men inte minst, vilken tatuerare bör jag vända mig till? Bor i Göteborg så gärna i närheten, men viktigare är det att det blir bra.

http://www.heidihaytattoo.com/

Alla tatuerare där är riktigt duktiga, av vad jag sett från bilderna.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aww.vill också, men tror jag bara gör ett diskret tassavtryck (katt 10 år min son!!!!)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

e mest rädd att om man gör tex ansiktet på katten så kanske det ej ser ut som honom


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Geigerzähler:

Och PLACERINGEN!? Vill ha ett ställe som jag själv kan se, alltså går ryggen/axlarna bort, men som jag samtidigt kan täcka vid behov. Benen går också bort efter som att jag, enligt mig själv, har ganska ofina ben.

Överarmen, högt upp så det går att täcka med t-shirt/vadsomhelst kortärmat?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kanske vid höften
eller underarmen
på sidan vid revbenen

kirschkål är rätt fint, kaniner brukar tycka det är gott också


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

något som skulle kunna vara coolt skulle va att placera Algot i alice i underlandet-tema!!
det är mitt förslag


   
SvaraCitera