Aviseringar
Rensa alla

Behöver tips mot min depression.


Fubu
 Fubu
Ämnesstartare

Hejsan, ska börja med att berätta lite om mig och hur jag känner, och mitt mående. Jag började ta anti-depressiv Nov 2010. Har inte märkt någon resultat av medecinen. Är väldigt utseende fixerad, när de gäller mig och tjejer. Har väldigt svårt att bli kåt, och dessutom är jag väldigt kräsen när det gäller tjejers utseende. Har inga vänner, det känns som om man blir bort stött av precis alla. Kan också tillägga att jag aldrig haft tjej (16år)

Jag har knappt orken kvar att duscha, eller borsta tänderna, men gör det ändå. Vill väldigt gärna må bra och vara glad, men glad har jag inte varit på månader/år. Kan inte slappna av, tycker allting är fel. Har en orolig stressad känsla i mig. Jag är inte stressad min puls är normal, men ändå är jag väldigt nervös, och känner mig stressad. Börjar tänka mycket på min framtid, ser framför mig "Två barn, ful fru, jobb, alkohol" De är min syn på de flestas liv. Och en jävla massa annat skit.

Sammanfattning: Utseende fixerad (jag och tjejer)
Inge sexlust
Orkelös
irriterad
svårt att slappna av
kan inte vara glad
livslust

Från kille 16 år, med depression.


   
Citera

Fubu:

Från kille 16 år, med depression.

Träffar du psykolog eller kurator och pratar om din depression?


   
SvaraCitera

Fubu:

Jag har knappt orken kvar att duscha, eller borsta tänderna, men gör det ändå. Vill väldigt gärna må bra och vara glad, men glad har jag inte varit på månader/år. Kan inte slappna av, tycker allting är fel.

I know the story, men det är ingen tröst. Hur spenderar du din lediga tid? Tränar du? Äter du? Sover du?

Ibland måste man ta sig själv i kragen och typ.. komma ut och ta verkligheten för vad den är. [tired]


   
SvaraCitera
Fubu
 Fubu
Ämnesstartare

Knarko:

Träffar du psykolog eller kurator och pratar om din depression?

jo, men de är ungefär varannan månad som man går dit. Men då är det mest bara koll på hur man mår, eller ändra dosen på medecinen.Sällan man får prata, men jag har svårt att prata med någon, även fast de har tystnadsplikt. Jag vill, men kan inte.


   
SvaraCitera

Fubu:

Sällan man får prata

För att du har svårt o prata eller finns inte tiden till det?
Berätta detta annars till dina föräldrar som tar kontakt med den du pratar med och säger att du behöver mer hjälp.


   
SvaraCitera
Fubu
 Fubu
Ämnesstartare

Zeppelin:

I know the story, men det är ingen tröst. Hur spenderar du din lediga tid? Tränar du? Äter du? Sover du?

Ibland måste man ta sig själv i kragen och typ.. komma ut och ta verkligheten för vad den är. [tired]

tränar regelbundet, sover hyffsat, äter mängder. Min fritid inge vidare. Men idag har jag iaf suttut på datorn, suttit vid tv:n tränat, ätit, vilat, suttit vad datorn, googlat mina problem.


   
SvaraCitera
Fubu
 Fubu
Ämnesstartare

Knarko:

För att du har svårt o prata eller finns inte tiden till det?
Berätta detta annars till dina föräldrar som tar kontakt med den du pratar med och säger att du behöver mer hjälp.

Har sagt de, men de har inte tid. Hade kunnat prata om man fick gå dit oftare. Föräldrarna vill också att ag ska dit oftare men inge tid finns.


   
SvaraCitera

Fubu:

tränar regelbundet, sover hyffsat, äter mängder. Min fritid inge vidare. Men idag har jag iaf suttut på datorn, suttit vid tv:n tränat, ätit, vilat, suttit vad datorn, googlat mina problem.

Du borde söka någon att prata med regelbundet. Vem är det som tar ansvar för dig, var gick du för att få dina mediciner? Det där sättet att behandla en depression är bullshit. Medicinen ska ju verka samtidigt som man har en regelbunden samtalskontakt.

Om inte tabletterna har någon större positiv effekt, varför då envisas med att ta dem? Jag tror att du klarar dig bättre utan. Ditt sätt att tänka kommer ju så klart inte att bli bättre, kanske - men medicin är seriöst farligt för hjärnan.


   
SvaraCitera

Fubu:

Orkelös
irriterad
svårt att slappna av

alla dessa problem skulle lösas av att börja dricka stora mängder kaffe[party]

Fubu:

kan inte vara glad

gladhet är överskattat. detsamma med sexlust.

Fubu:

livslust

tror jag inte någon över typ 10 år har[cute]


   
SvaraCitera

Fubu:

text

låter som mig för 3 månader sen.
jag vet att det jag skriver är intetsägande till dig, men det blir bättre.
om du inte redan har det, försök att få en bra sömnrytm. hjälper så otroligt mycket bara det. försök även att komma ut och göra saker, om du nu inte redan gör det. gå själv om du nu inte har någon att gå med.
nu vet jag inte om du går sista året i grundskolan eller första året på gymnasiet, men om du går ut nian nu så har du ju hela gymnasiet framför dig.


   
SvaraCitera
Fubu
 Fubu
Ämnesstartare

Zeppelin:

Om inte tabletterna har någon större positiv effekt, varför då envisas med att ta dem? Jag tror att du klarar dig bättre utan.

Började med ny medecin för en vecka, då förra inte gav nå resultat. Men vet inte vart jag kan få regelbunden samtalkontakt.


   
SvaraCitera

farbror gugge:

tror jag inte någon över typ 10 år har

åjo [no-no]

mvh upponerlivslustarn


   
SvaraCitera

OnT:
Som de andra säger: Professionell hjälp är förmodligen nödvändigt.

Fubu:

Börjar tänka mycket på min framtid, ser framför mig "Två barn, ful fru, jobb, alkohol" De är min syn på de flestas liv. Och en jävla massa annat skit.

Härligt cynisk.
Vad gör det att man är "ful" egentligen?
Har du tänkt något på det? På vilket sätt skadar det ens livssituation?
Kan man inte vara lycklig om man är "ful"?


   
SvaraCitera

Fubu:

Men vet inte vart jag kan få regelbunden samtalkontakt.

Om du är 16 år så kan du ju gå till exempelvis BUP? De är bra på KBT osv.


   
SvaraCitera

Och om inte medicinerna har någon värkan så måste dom ju öka dosen, eftersom att de börjar med en mindre dos och ökar succesivt. Har också antidepp medicin och går på bup. Tycker att du ska testa bup, jag går på möte där 2-3 gånger i veckan så läre väl bli något liknande för dig. ( Eftersom du har medicin, så vill dom ser hur det går med den osv. )


   
SvaraCitera