Aviseringar
Rensa alla

behöver tips på böcker!


Kännde samma sak efter att jag läst ut Twilight böckerna. Men sen hittade jag boken "Bitten" av Kelley Armstrong och blev förälskad i den serien. Serien finns just nu i tre böcken men det kommer flera. Det är en utav de bästa böcker jag någonsin läst om inte den absolut bästa. Twilight är bra men "Bitten" är bättre. Rekommenderar den starkt!!![bigsmile]


   
SvaraCitera

McLuver:

Jonas Gardells trilogi (en komikers uppväxt, ett ufo gör entré och Jenny) är jättebra rekommenderar dom starkt [y]

Åååååh, du hann före.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Teknival:

"The Dark Tower"-serien av Stephen King

Du hann före på den [crazy]

Kan även rekommendera Talismanen och Svarta huset av Stephen King. Kan väl inte kallas serie direkt men Talismanen tycker jag är grymt bra, likaså svarta huset även om den är snäppet sämre.


   
SvaraCitera

svartarosen:

På engelska är det 11 böcker. (12 om man räknar Debt of Bones) På svenska tror jag inte att alla är översatta ännu, men man klyver ju de flesta engelska böckerna till två eller tre svenska. Fråga mig inte varför. [shake]

$$$


   
SvaraCitera

Främligen av Albert Camus.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

My dreams are her:

Främligen av Albert Camus.

En av mina favoriter.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jojOzZz:

Första är The Wheel of time/sagan om drakens återkomst a Robert Jordan

jag har faktiskt inte hört om någon av de böckerna, men de verkar bra! ska lätt kolla upp det!

emelie_93:

Jag vet en jättebra serie som du kanske vill läsa! Det är tre böcker som är skrivna av Caroline B Cooney. De heter i ordning:

Det låter som något jag hade tyckt om. och du verkar verkligen ha fastnat för dem! verkar värt ett försök! [bigsmile]

Elena_Reynolds:

Men sen hittade jag boken "Bitten" av Kelley Armstrong

Okej, ännu en jag kan lägga på min lista! [y]

KannibalKocken:

Ifall du gillar fantasy och sånt så kan jag rekommendera Lord of the Rings trilogin

jag har försökt läsa dem (dock var det fleeera år sedan), men jag tyckte inte om början. jag försvann totalt. Men nu är jag ju lite äldre och kanske klarar det bättre ? Kan ju försöka mig på det igen!

Pale Enchantress:

samt Legenden om Landet Deverry av Katharine Kerr är oslagbara.

har läst förut att kerrs böcker ska vara bra!

Pale Enchantress:

Gillar du lite mer historiskt bör du läsa Tracy Chevalier..

har läst! hon är en underbar författare! [love]

Pale Enchantress:

Anne på Grönkulla böckerna

Min mammas favoritserie någonsin! Jag försökte när jag var liten, men förstod inte mammas förälskelse i dem. Kanske för att jag kände mig pressad till att jag var tvungen att gilla dem? men ja, kanske dags att ge det ett försök till även för de böckerna...[rolleyes]

Tack så mycket för många bra svar! [cheers]


   
SvaraCitera

aknej:

jag har faktiskt inte hört om någon av de böckerna, men de verkar bra! ska lätt kolla upp det!

gör du så, du lär inte få slut så snabbt xD


   
SvaraCitera

aknej:

jag har försökt läsa dem (dock var det fleeera år sedan), men jag tyckte inte om början. jag försvann totalt. Men nu är jag ju lite äldre och kanske klarar det bättre ? Kan ju försöka mig på det igen!

Måste erkänna att alla Tolkiens böcker är ganska sega i början, men när det väl börjar så är det omöjligt att sluta läsa, så var det iaf för mig. Men jag rekommenderar dig att läsa dom på engelska.


   
SvaraCitera

gillar alla John Ajvide Lindquists böcker, "låt den rätte komma in" är väl den bästa 😛

tjuven althalus (?) som är en serie på två böcker av David Eddings är också bra..

gillar nog ändå mest den mörka materian (en triologi; guldkompassen, den skarpa eggen och bärnstenskikaren) av philip pullman [love][love]

guldkompassen är lite seg i början, men det artar sig! ;P


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:

gillar alla John Ajvide Lindquists böcker, "låt den rätte komma in"

den har jag läst och den var sjukt bra! [y]

Blivande_japan:

gillar nog ändå mest den mörka materian (en triologi; guldkompassen, den skarpa eggen och bärnstenskikaren)

har läst guldkompassen.. vet inte varför jag inte har gått vidare på de andra då jag ändå tyckte guldkompassen var bra! det ska jag göra! [bigsmile]


   
SvaraCitera

aknej:

den har jag läst och den var sjukt bra! [y]

mitt tips är då att läsa de andra böckerna han skrivit! [y]

aknej:

har läst guldkompassen.. vet inte varför jag inte har gått vidare på de andra då jag ändå tyckte guldkompassen var bra! det ska jag göra! [bigsmile]

[bigcheers]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aknej:

Har ni några tips? [cute]

Vet inte om någon har rekommenderat dem än men
http://en.wikipedia.org/wiki/The_Southern_Vampire_Mysteries


   
SvaraCitera

aknej:

men ja, kanske dags att ge det ett försök till även för de böckerna...[rolleyes]

Ja många läser de när de är lite för unga, är mer tonårsböcker enligt mig än barnböcker.


   
SvaraCitera

Äsch! Läs lite riktiga för bövelen! Läs lite Raymond Chandler![mad]


   
SvaraCitera