Aviseringar
Rensa alla

behöver tjäna pengar!


Ämnesstartare

Hej, jag e en 15 årig kille och har 0kr i sitt bank konto och jag har lovat min tjej att jag skall resa till henne i jul! Biljeten kostar 2000kr och har 0kr av hela summan och jag tänker på hur jag skulle kunna skaffa dem pengarna! Om ni kan hjälpa mig med att säga några saker man kan göra eller sider man kan söka på så e jag jätte tacksam!


   
Citera

Sälj grejer till gynnande pris ??
köp inte dyr mat lr annat - spara varje krona
köp t.ex. inte bärkassar när du handlar.

Skaffa jobb om det går 


   
SvaraCitera
Exner

Hur långt bort bor flickvännen? Om det är inom Sveriges gränser låter det väldigt mycket. Undersök buss, samåkning och sista minuten-biljetter; även folk som säljer biljetter på tradera.

Angående att få in pengar:
Erbjud dig att ta hand om dina föräldrar PET-flaskor och burkar, mot att du får behålla panten. 
Sälj saker som du inte behöver.
Berätta hur läget ser ut för dem som du vet att du kommer att få presenter av, och fråga om du skulle kunna få bidrag till biljett.

Lycka till!


   
SvaraCitera

41HKSMT056L._SS500_.jpg


   
SvaraCitera

Gör som jag gjorde när jag behövde snabba pengar - här har du en liten lista:

Sälj sådant du inte behöver/använder (filmer, TV-spel, konsoler, allt möjligt i princip).
Erbjud dig att storstäda en gång i veckan (till exempel varje söndag), typ dammsuga, damma golv, torka golv och så vidare för en peng.
Erbjud dig att gå ut med någon grannes/släktings hund mot en peng.
Samla pant.
Om du fyller år emellan perioden nu fram till juli, önska dig pengar i present.

Ifall du sedan inte har 2000kr när det väl är dags, så kan du köra med hundvalpsögon och fråga dina föräldrar om du får låna pengar för att ha råd med biljetten, och sedan jobba igen pengarna du har lånat.


   
SvaraCitera

Fråga dina föräldrar om dem kan tänka sig betala en del av biljetten.


   
SvaraCitera

Stjäl koppar (metallen) och sälj


   
SvaraCitera

Var bor hon?


   
SvaraCitera

Skriv annons att du kan gå ut med hundar eller passa dom (om du har tiden till det), städa bilen åt dina föräldrar,sälj grejer,Spara ditt barnbidrag,Sälj gt,Hört även att man kan anmäla sig på någon sida (tyvärr vet jag inte namnet på sidan) där man lämnar ut massa flygblad i brevlådor och gör man det så kan man tjäna en rätt så bra peng. Du får googla dig fram 🙂
Lycka till


   
SvaraCitera
Turbo

Gör som alla luffare o leta pant flaskor utomhus brukar ge runt 120kr per skift


   
SvaraCitera

jag har hört att det var en kille som blev miljonär på att panta


   
SvaraCitera