Aviseringar
Rensa alla

behöver verkligen hjälp!


Ämnesstartare

BEHÖVER HJÄLP - FORT !
har en inlämning till idrotten imån , hänger på mitt betyg...

stretchar man INNAN eller EFTER ett styrkepass?

vad finns det för tänjövningar samt stretcövningar ?

SNÄLLA SVARA , ska göra ett eget styrkeprogram på minst 15 sidor..!


   
Citera

Det är väl bra att göra både efter och före?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ja men vad är det för skillnad på att stretcha/tänja då?? :O vilket gör man före-och vilket gör man efter ?


   
SvaraCitera

elinsimonsson:

ja men vad är det för skillnad på att stretcha/tänja då?? :O vilket gör man före-och vilket gör man efter ?

det ena gör man före för att bli flexibel, det andra gör man efter för att dra ut musklerna så att de inte är korta när de växer.

Har du testat att googla på diverse träningssidor eller?


   
SvaraCitera

det allra allra vanligaste är att man gör det efteråt.


   
SvaraCitera

elinsimonsson:

stretchar man INNAN eller EFTER ett styrkepass?

EFTER!!!


   
SvaraCitera

elinsimonsson:

vad finns det för tänjövningar samt stretcövningar ?

Ligg med röven mot en vägg benen rakt upp sen isär med dem (håll dem spikrakt) och isär så gott det går, tio minuter ska det ta, gör du det varje dag i ett halvår ska man tydligen kunna gå ner i split också[smile]


   
SvaraCitera
zIGGE

Men gud. Du ska bara stretcha det parti du använt. "så ligg ner med röven mot en vägg och benen rakt upp sen isär med dem" är jävla onödigt oavsett muskelgrupp du styrketränat.

Sen har det fördelar med att stretcha innan också.


   
SvaraCitera

om dy vill få det till att det är en skillnad på stretcha och tänja så värmer man upp tänjer tränar stretchar i den ordningen


   
SvaraCitera
zIGGE

underbar låt till ett styrketräningspass [love]


   
SvaraCitera
zIGGE

raubtier för övrigt är rätt skön 😛 men är mer typen som vill ha musik ingen annan gillar, som typ

hände sist att några småungar (typ 15år) kom och frågade om dom kunde byta [sad]


   
SvaraCitera

zIGGE:

"så ligg ner med röven mot en vägg och benen rakt upp sen isär med dem" är jävla onödigt oavsett muskelgrupp du styrketränat.

det var inte stretching, det var en

elinsimonsson:

tänjövning

så du kan sluta sticka upp hela tiden oj jag glömde du har väl komplex som inte vet några gränser


   
SvaraCitera
zIGGE

The Saviour:

så du kan sluta sticka upp hela tiden oj jag glömde du har väl komplex som inte vet några gränser

Orrelevant skit du skriver eftersom det är fortfarande en övning du gör på muskler du kommer träna med, och att du inte gillar min kommentar gör det inte mindre jävla onödigt oavsett muskelgrupp du kommer styrketräna.

The Saviour:

så du kan sluta sticka upp hela tiden oj jag glömde du har väl komplex som inte vet några gränser

haha ja, verkligen! Har komplex över att jag har den kroppen du vill få men inte riktigt når fram till [crazy]


   
SvaraCitera

zIGGE:

haha ja, verkligen! Har komplex över att jag har den kroppen du vill få men inte riktigt når fram till [crazy]

Image

inte riktigt vad jag är ute efter, men gillar du att se ut så, fine by me[smile]


   
SvaraCitera
zIGGE

The Saviour:

inte riktigt vad jag är ute efter, men gillar du att se ut så, fine by me

varför skulle jag vara tjock? Haha, vilken tönt du är som pratar ner din egen vikt


   
SvaraCitera