Aviseringar
Rensa alla

behov av att hjälpa


Ämnesstartare

är lite störande faktiskt. jag har ett sånt jävla behov av att hjälpa random folk. som idag tex. jag sitter i skolan när en ny tjej kommer in där, vet inte om hon ska börja där eller bara skuggar eller nåt. hon hade iaf massvis med ärr på sina armar, tydligt att hon skadar sig själv. massa gamla och nya.

jag blir liksom ledsen då. vill gå fram till henne och prata med henne, trösta henne, hjälpa henne osv men det går ju inte. sen sitter jag på lektionen och stittar på hennes armar tills vi slutar och funderar

sen på rasten såg jag henne sitta på bänk utanför skolan alldels för sig själv och hon såg så ledsen ut. ville så gärna trösta henne men pallade inte mer och stack hem från skolan.

får damp. kan inte sluta tänka på henne [sad]


   
Citera
Ämnesstartare

du kunde ju gått och pratat med henne när hon satt ensam på bänken?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

gör det imorgon!!!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enhimmelskdrog:

du kunde ju gått och pratat med henne när hon satt ensam på bänken?

jag ville men vågar inte riktigt. jag har uruselt självförtroende och det kändes dumt

enhimmelskdrog:

gör det imorgon!!!

har inte skola fören på fredag

hon kanske inte ens är kvar då [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det är nu Sming kommer in i tråden och säger att det är dina manliga drifter som uppenbarar sig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Aw. Men det är fint. Prata med henne vid tillfälle, hon blir säkert glad.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Aw. Men det är fint. Prata med henne vid tillfälle, hon blir säkert glad.

jag önskar det vore så enkelt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

patrick bateman:

jag ville men vågar inte riktigt. jag har uruselt självförtroende och det kändes dumt

[sad] tror hon skulle bli glad-


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

patrick bateman:

jag önskar det vore så enkelt

Det kan det bli. Säg hej bara.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enhimmelskdrog:

tror hon skulle bli glad-

kanske. eller så tyckert hon att jag är dum i huvudet

isola:

Det kan det bli. Säg hej bara.

haha hej är en start men det blir svårare sen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

patrick bateman:

eller så tyckert hon att jag är dum i huvudet

För att du bryr dig??? Det är ju en god sak. [cheers]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

patrick bateman:

haha hej är en start men det blir svårare sen

Hon är ju bara människa som alla andra, prata som du gör med vem som helst.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hon blir nog inte ledsnare för att du säger hej och pratar med henne. Gör ett försök och se vad som händer. Tänk inte så mycket, det är inte en bomb som riskerar att sprängas om det inte går bra. Hon kanske blir jätteglad!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gå och prata med henne! Fråga lite om henne, berätta om dig själv. Om hon reagerar som att hon ogillar dig eller tycker du är knasig beror det med största sannolikhet på osäkerhet från hennes sida. Kanske bitterhet över att hon känner av att du gör det du gör i sympati, vilket kan vara en lite äcklig geggig känsla.
Men, hur som, så gör du inte fel om du gör det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sftd:

För att du bryr dig??? Det är ju en god sak.

jo kanske men också en random sak

isola:

Hon är ju bara människa som alla andra, prata som du gör med vem som helst.

det har du ju såklart en poäng i. fast är ju alltid lättare sagt än gjort iaf, enligt mig. först får jag se ifall hon dyker upp igen

Hjärtlös:

Hon blir nog inte ledsnare för att du säger hej och pratar med henne. Gör ett försök och se vad som händer. Tänk inte så mycket, det är inte en bomb som riskerar att sprängas om det inte går bra. Hon kanske blir jätteglad!

haha är sjukt svårt att inte tänka för mycket. för mig kan det innebära katastrof, jag är kass på att snacka med främlingar. klart hon kan bli glad, fast kanske arg också

framtidstron lever:

Gå och prata med henne! Fråga lite om henne, berätta om dig själv. Om hon reagerar som att hon ogillar dig eller tycker du är knasig beror det med största sannolikhet på osäkerhet från hennes sida.

usch det låter läskigt faktiskt. jag är alldels för oerfaren med att prata med främlingar

framtidstron lever:

Kanske bitterhet över att hon känner av att du gör det du gör i sympati, vilket kan vara en lite äcklig geggig känsla.
Men, hur som, så gör du inte fel om du gör det.

är väl inget fel med sympati?


   
SvaraCitera