Aviseringar
Rensa alla

Beige sockar



   
SvaraCitera

isola:

Brukar tänka att jag också vill ha det så när jag blir gammal, fortfarande vara så kär att jag vill hålla gubben i handen

Om man ens hittar någon som man vill kämpa igenom hela livet med, då är det vackert!

isola:

ångrar att jag inte fick gå på vanligt dagis utan i borgarfängelse aka montesori

vad? jag vet jättemånga fina montessoridagis som inte alls bara är överklasstrams, tråkigt att du fick ha det så!

isola:

Kanske är det därför jag gillar dagisjobb så mycket, lever ut min barndom genom ungarna haha

är du utbildad eller bara vikarie? [cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

snigga

Tack.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lögn_Larry:

Tack.

Ska du köpa dem?

Ingemarsdotter:

r du utbildad eller bara vikarie? [cute]

Håller på och ska utbilda mig [cute]
så har hittills bara haft praktik, vikariat och tillfälliga assistenttjänster [cute]

Ingemarsdotter:

vad? jag vet jättemånga fina montessoridagis som inte alls bara är överklasstrams, tråkigt att du fick ha det så!

Jag hade säkert roligt, kommer inte ihåg sådär jättemycket mer än att de var väldigt stränga, men jag hade en massa bra vänner och gillade nog att vara där.
Hittade en film med en sommaravslutning för det dagiset, jag var med hela tiden och var väldigt vuxen för min ålder. Allt var fint och bra tills jag plötsligt fick andan i halsen och ser mig själv som treåring stå alldeles ensam och obevakad med ett stort riktigt strykjärn och stryka handdukar. Galet.

Ingemarsdotter:

m man ens hittar någon som man vill kämpa igenom hela livet med, då är det vackert!

Ja man vill ju inte fastna i ett dåligt förhållande där man bara är för lat och bekväm för att ta sig ur. [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Ska du köpa dem?

Ja.


   
SvaraCitera

isola:

Håller på och ska utbilda mig

Bra där!
Jag håller på att bli musikhandledare i första hand, för att sedan bli pedagog av något slag, bla inom "förskolan"

isola:

Allt var fint och bra tills jag plötsligt fick andan i halsen och ser mig själv som treåring stå alldeles ensam och obevakad med ett stort riktigt strykjärn och stryka handdukar. Galet.

Låter helt sjukt [shake] Du skojar väl inte? Jag mår illa, tänk bara vad som kunnat hända! Vet en tjej som råkade bränna sig över hela pannan när hon var liten, huden är för alltid röd och fnasig och ser förjävligt ut, och det var ändå "bara" ett par sekunder.

isola:

Ja man vill ju inte fastna i ett dåligt förhållande där man bara är för lat och bekväm för att ta sig ur.

Vet så många som har det så, de mer eller mindre hatar varandra. Undrar ibland om de är just sådana som lovade sig själv som unga att aldrig bli så[sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ingemarsdotter:

Låter helt sjukt [shake] Du skojar väl inte? J

haha nej!!!!!! de hade väl lärt mig hur man skulle göra, men ändå - så små barn kan man ju inte lita på att de inte utforskar alla möjligheter som finns.
Visste du tex att toastolen passar perfekt som fotbad för två små fötter? Det hade jag aldrig tänkt på förens jag fick se det. "Tvättar :):)"
Logiskt egentligen haha.

Ingemarsdotter:

uden är för alltid röd och fnasig och ser förjävligt ut, och det var ändå "bara" ett par seku

Ajajaj går det inte att fixa?

Ingemarsdotter:

ag håller på att bli musikhandledare i första hand, för att sedan bli pedagog av något slag, bla inom "förskolan"

Som musiklärare nästan? För alla åldrar?

Ingemarsdotter:

Vet så många som har det så, de mer eller mindre hatar varandra. Undrar ibland om de är just sådana som lovade sig själv som unga att aldrig bli så[sad]

Man undrar ju hur det blivit så, om de någonsin passade för varandra.
Minns att mina föräldrar hade det så, så vill verkligen inte uppleva det igen. Men denna gång kan jag ju förhindra det, vilket känns bra.


   
SvaraCitera

isola:

Visste du tex att toastolen passar perfekt som fotbad för två små fötter?

mer eller mindre, sett nästan värre, ungar som tvättat händerna i toan!

isola:

"Tvättar :):)"

hahaha[love], barn är ibland mycket mer logiska och komplicerade än man kan tro, deras förmåga att associera är ju helt fantastisk

isola:

j går det inte att fixa?

vet ej, hon har sett likadan ut under hela tiden jag känt till henne

isola:

om musiklärare nästan? För alla åldra

Absolut. Väldigt bra utbildning om man vill hålla på med musik (sång/körledning också), rytmik, dans med barn, ungdomar, vuxna.

isola:

mina föräldrar hade det så, så vill verkligen inte uppleva det igen

nej, det är förståeligt, erfarenheten kanske gör att du lättare märker om/när det börjar gå snett


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ingemarsdotter:

mer eller mindre, sett nästan värre, ungar som tvättat händerna i toan!

Haha fattas bara att de dricker ur den också

Ingemarsdotter:

nej, det är förståeligt, erfarenheten kanske gör att du lättare märker om/när det börjar gå snett

jag hoppas det!

Ingemarsdotter:

Absolut. Väldigt bra utbildning om man vill hålla på med musik (sång/körledning också), rytmik, dans med barn, ungdomar, vuxna.

Spännande. Har du pluggat det länge?

Ingemarsdotter:

ahaha[love], barn är ibland mycket mer logiska och komplicerade än man kan tro, deras förmåga att associera är ju helt fantastisk

Ja så oformade av alla normer och måsten, barn och djur har kanske något slags sjätte sinne som i barns fall faller bort sen.


   
SvaraCitera

isola:

fattas bara att de dricker ur den också

haha,rätt vidrigt det vore, i alla fall från dagistoan där alla barn går på samma liksom[shake]

isola:

Har du pluggat det länge

Har läst ett år, och tänkte läsa ytterligare ett år eller fler, man kan komplettera utbildningen på somliga ställen[cute]

isola:

barn och djur har kanske något slags sjätte sinne som i barns fall faller bort sen

det tror jag helt på, man blir alldeles för inrutad i sitt tänkande senare i livet.

Barn verkar kunna känna på sig och veta saker på förhand; vet många barn som säger sig se och känna människor som dött, utan att ha möjlighet att ha fått reda på det av någon.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ingemarsdotter:

Har läst ett år, och tänkte läsa ytterligare ett år eller fler, man kan komplettera utbildningen på somliga ställen[cute]

Vad kul att du trivs med det. Är ju så hemskt b att plugga sådant man inte trivs med. De enda ämnen jag genuint har tyckt om är psykologi och pedagogik, och hoppas att jag inte tröttnar på dem.

Ingemarsdotter:

det tror jag helt på, man blir alldeles för inrutad i sitt tänkande senare i livet.

Precis. Man ska låta barn vara barn och inte tvinga på dem sitt sätt för tidigt tycker jag. Jätteintressant att lyssna på barn också, de har så intressanta infallsvinklar som man i sitt vuxna, inlärda och "korrekta" tänkande alldeles missar.

Ingemarsdotter:

haha,rätt vidrigt det vore, i alla fall från dagistoan där alla barn går på samma liksom[shake]

Är noga med att säga att de ska tvätta händerna, inte peta i näsan osv. Ryser lite av sådant. [cry]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lögn_Larry:

Detta problemet måste lösas inom 3 dagar, för sen ska jag bort.

Nu kan ni stänga tråden.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lögn_Larry:

Ja.

[y]


   
SvaraCitera

alla butiker har den färgen


   
SvaraCitera