Aviseringar
Rensa alla

Bekräftelsebehov


joof:

tack :)<3

:/ det där hjälpte nog inte.. Men aja.. W-e
läs lite horoskop.. & astrologi.. Det hjälper till lite, ibland[cute]


   
SvaraCitera

joof:

Kan inte tycka det själv om ingen annan tycker det.. alltså, det är ju viktigare att jag själv tycker det. Men när det inte går blir det att jag behöver andra som tycker det, annars tycker jag bara ännu sämre om mig själv

jo jag förstår vad du menar 🙁 man vet att det viktigaste är vad man själv tycker och tänker om sig själv, men det är inte alls lika lätt att omsätta i praktiken. Men så är ju livet lite av en utmaning också.:)

Ajja, vet iaf precis hur det känns. Man VILL bekräfta sig själv, tycka att man själv är bra osv, men det är klart att man tröttnar på att försöka när det aldrig går..ändå måste man försöka, om och om igen. Man får inte ge upp, för då blir det bara värre. Ja, det blir en ond cirkel helt enkelt, och den måste man komma ur. Fort som fan! (men som sagt, det är svåårt:(

Sen kan andra människor hjälpa en på vägen mot bättre självförtroende. Faktum är att man inte kan klara av det helt på egen hand. Vi är flockdjur och behöver varandra, så är det bara.
Men men..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

detberorpå:

:/ det där hjälpte nog inte.. Men aja.. W-e

ditt svar hjälpte 😛 du skrev "ta inte åt dig" det gör mig peppad att inte göra det.

jagskalyckas:

jo jag förstår vad du menar 🙁 man vet att det viktigaste är vad man själv tycker och tänker om sig själv, men det är inte alls lika lätt att omsätta i praktiken.

Precis, jag vill inte känna att jag behöver andras godkännande men det är svårt när självförtroendet ligger på botten. Då lägger man det helt på andra.


   
SvaraCitera

joof:

ditt svar hjälpte

😀
ta inte åt dig av ngn som inte känner dig! & känner man ngn, riktigt mkt, trycker man inte ner den på det sättet som en del gör osv osv
[y]


   
SvaraCitera

joof:

det är svårt när självförtroendet ligger på botten. Då lägger man det helt på andra.

mjoo, men det är när självförtroende är på botten som man verkligen måste försöka bli oberoende av vad andra tycker. Hm..[sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

detberorpå:

ta inte åt dig av ngn som inte känner dig! & känner man ngn, riktigt mkt, trycker man inte ner den på det sättet som en del gör osv osv

ja precis.. ska försöka att verkligen ta åt mig alla komplimanger jag får och använda dom till min fördel, och förhoppningsvis ska jag också försöka blockera dåliga kommentarer ..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jagskalyckas:

mjoo, men det är när självförtroende är på botten som man verkligen måste försöka bli oberoende av vad andra tycker. Hm..

det är svårt att veta hur man ska göra =/
man kanske borde försöka ge sig själv komplimanger[y]


   
SvaraCitera

joof:

förhoppningsvis ska jag också försöka blockera dåliga kommentarer ..

[y]
ingen annan ska lyckas bryta ner ngn.. Dom göre ju för att man ska bli ledsen :O då ska man ba ignorera & le[bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

detberorpå:

då ska man ba ignorera & le

får försöka 😛


   
SvaraCitera

joof:

får försöka 😛

det e kul 🙂 dumförklara dom xD äg doM så håååååårt ;D!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

detberorpå:

det e kul 🙂 dumförklara dom xD äg doM så håååååårt ;D!

har inte självförtroende så det räcker O.o


   
SvaraCitera

joof:

har inte självförtroende så det räcker O.o

hur gör du om du bråkar med ngn?


   
SvaraCitera

joof:

man kanske borde försöka ge sig själv komplimanger

JJA[wink]
Börja skriva dagbok (om du inte redan gör det)
ge dig själv kredit för något du har gjort
belöna dig själv etc[love]

Man kan inte göra mer än försöka, ge aldrig upp.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

detberorpå:

hur gör du om du bråkar med ngn?

bråkar typ aldrig med någon O.o

jagskalyckas:

ge dig själv kredit för något du har gjortbelöna dig själv etcMan kan inte göra mer än försöka, ge aldrig upp.

ska göra't .. och tack 🙂


   
SvaraCitera

joof:

bråkar typ aldrig med någon O.o

jaha :p[y]


   
SvaraCitera