Forumet - benhinneinflamation och andra skador

benhinneinflamation och andra skador

119 0 5
behöver bota min på ca. 3 dagar
känner till tåhävningar och gå i trappor ,, det lindrar ett tag när jag börjar dansa vissa av grunddanserna skiter de sig igen
sen har ja otroligt ont mellan stortån och början på foten (har glömt vad det heter) när jag står på då , hur kan man träna bort det ?

Spana också in:

Olivolja:

behöver bota min på ca. 3 dagar
känner till tåhävningar och gå i trappor ,, det lindrar ett tag när jag börjar dansa vissa av grunddanserna skiter de sig igen
sen har ja otroligt ont mellan stortån och början på foten (har glömt vad det heter) när jag står på då , hur kan man träna bort det ?


Benhinne inflamation går inte att bota på tre dagar. För mig tog det nästan 1½ år. Tåhävningar och gå i trappor är det absolut sämsta du kan göra då du har benhinne inflamation eftersom du aktiverar den inflamerande muskeln. Du måste helt enkelt göra ett avbrott med din träning om du på ett effekttivt sätt vill bli av med den.

- Benhinne inflamation går inte att träna bort, tro mig. Det som händer då man tränar hårdare är att blodcirkulationen ökar vilket har en smärtstillande effekt. Dock kommer det tillbaka senare.

Det beror på att du har överbelastat tibialis, muskeln som sitter underskenbenet. Det beror till stor del på att man även försummat stretching.

För att behandla dina benhinnor kan du göra följande:

- Avbryt din träning
- Köp elastiska värmestrumpor (värmen håller blodcirkulationen igång bättre och desto mer blod musklerna får desto bättre återhämtas dom)

- Se till att använda bra skor (berätta för expiditen om ditt problem)
- Växla mellan att spola kallt och varmt vatten på dina benhinnor
- Drick minst fyra liter vatten varje dag (slaggprodukter rensas då bort effektivare)
- Sov minst åtta timmar varje natt (om du sover under 8h sover du för lite vilket betyder att din kropp återhämtar sig ännu sämre)

- Sätt dig på dina knän på golvet med fötterna under ditt ass, och luta sedan överkroppen bakåt. Håll denna position cirka tre minuter.

- Sätt dig på dina knän med fötterna under ditt ass. Höj högra eller vänstra benet och låt det peka rakt uppåt med foten nedtryckt i golvet. Luta dig sedan frammåt och låt hela din vikt trycka ned foten frammåt.


- När värken försvunnit i benhinnorna kan du försiktigt göra lite övningar, som att exempelvis gå balansgång. Kom ihåg att benhinneinflamation lättare kommer tillbaka då man en gång haft det. Hoppas denna text hjälpte dig.

Ha tålamod och lycka till. Det går bra om man bara vill det.

Det var detta sätt jag blev av med min benhinneinflamation.