Aviseringar
Rensa alla

Benljud.


Ämnesstartare

mina ben ger ifrån sig ett knakljud, oftast från knäna men ibland även från höfttrakten. Något fel med mig? Känslan av knaket brukar ibland vara typ lite skön, vissa gånger lite obehaglig och fåtal ggr känner jag ingenting. Periodvis så lägger kankningarna nästan helt av, men ofta går jag med det hela dagarna under långa tider. Ibland får jag nästan fnatt för att det knakar till vid nästan varje steg jag tar. Andra hör det också när jag går, det åter ungefär som ett nyckelljud. Jag har haft det i många år. Varför? o_O


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

som ett nyckelljud? läskigt

mina höfter och fotleder brukar knaka lite då och då, speciellt på morgonen. men det låter inte som nyckelljud, det blir mer som en liten smäll [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Aha, knakningar, jag har det i typ alla mina leder nästan. Mest i ryggen höfterna och knäna.

När jag kollade upp det sa dom att det nog inte var något.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mina knän låter som bubbelplast, men ont gör det inte.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Knakar fan 24/7 i mig nästan så sluta lipa.


   
SvaraCitera

Mina knän och alla andra leder gnisslar. Vet inte heller varför


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mitt hägra knä brukar låsa sig och när jag vrider till det för att få knäet till rätta smäller det till, med ett ljud som påminner om ljudet från när man smäller igen en låda eller stänger en dörr lite hårdare. Det rycker då till i hela benet, men så blir det ju lite kraft i det också.... Men det verkar ofarligt, dock är det störande.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ledvätska.


   
SvaraCitera

Haha det knakar fett mycket för mig med. Ibland när jag reser på mig knäcker det i hela mig typ, höfterna, knäna och revbenen, haha jag är som en gammal tant .. 🙁


   
SvaraCitera