Aviseringar
Rensa alla

benso


Ämnesstartare

Varierar beroende på vilken bensodiazepin det rör sig om.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

patrick bateman:

uddevalla [cry]

Läskigt, jag börjar skola där om 2v. [sad]

Exiled:

Varför använder du ens benso?

Benso är bra ibland, i vissa situationer. Skulle bli helt handikappad utan, i princip. Fast föredrar stilnoct när jag behöver vara kring folk.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ungdom94:

hahah jag bor i alingsås 😀
har bott i Ua på tant gredenlinsgatan om du vet vart det ligger plus att min lille bror bor i Ua xD

haha nää vet inte, har bott här typ hela livet men kan knappt hitta här. coolt iaf [smile]

fin avatar du har förrsten [smile]

Geigerzähler:

Läskigt, jag börjar skola där om 2v.

usch stackars dig, är inget kul här faktiskt. om du vill så kan vi bli kompisar [bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

patrick bateman:

usch stackars dig, är inget kul här faktiskt. om du vill så kan vi bli kompisar [bigsmile]

Jag är en dålig kompis. [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Geigerzähler:

Skulle bli helt handikappad utan, i princip. Fast föredrar stilnoct när jag behöver vara kring folk.

Från min erfarenhet så är benso bara dåligt. Jag tog nån benso tablett(Stesolid) från min farsa nån gång, han hade det mot ångest. Var iofs 10 mg tabletter, men ändå. Hur som helst, när det börja verka så tappade jag balansen totalt. Blev riktigt illamående av att världen snurrade, det var värre än insättningen av mirtazapin.

Men det är jag det. Andra kanske kan ha hjälp av det men jag är tveksam till användandet av benso, det "gömmer" bara problemet, det löser inte det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Exiled:

Från min erfarenhet så är benso bara dåligt. Jag tog nån benso tablett(Stesolid) från min farsa nån gång, han hade det mot ångest.

Brukar också ta stesolid (bland annat) har aldrig upplevt någonting liknande och då har jag tagit bra mycket högre doser. Tippar på att det du kände var placebo.

Exiled:

benso, det "gömmer" bara problemet, det löser inte det.

100% sant. Jag har dock social fobi och väldigt mycket ångest överlag, tar det bara när det är som värst och jag verkligen behöver.


   
SvaraCitera

Geigerzähler:

Fast föredrar stilnoct när jag behöver vara kring folk.

Stilnoct? Det har ju i princip ingen sederande verkan öht utan är bara hypnotiskt, dessutom med extremt kort halveringstid. Det klarar du dig utan: att använda stilnoct innan man går ut är att knarka. Är du säker på att du inte tänker på stesolid?

Exiled:

Var iofs 10 mg tabletter, men ändå.

Det är väl rätt logiskt att du tappar balansen om du överdoserar en antikonvulsant? Att musklerna slappnar av ar liksom lite av det man är ute efter — speciellt i fallet med stesolid som används för att stoppa epeleptiska anfall. Att jämföra en dos på 10gr rekommenderade dosen och därmed hävda att medicinen är dålig för att man får dålig balans… det är ju löjligt.

Exiled:

Men det är jag det. Andra kanske kan ha hjälp av det men jag är tveksam till användandet av benso, det "gömmer" bara problemet, det löser inte det.

Japp. Jag är tveksam till morfin, det bara ‹gömmer› smärtan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hampie:

Stilnoct? Det har ju i princip ingen sederande verkan öht utan är bara hypnotiskt, dessutom med extremt kort halveringstid. Det klarar du dig utan: att använda stilnoct innan man går ut är att knarka. Är du säker på att du inte tänker på stesolid?

Är 100% säker på att det är stilnoct dvs zolpidem. Brukar ej vara ute långa stunder så halveringstiden är väl inga problem. Har däremot vid några tillfällen tagit både stilnoct och stesolid när jag behövt vara ute länge. Vet att jag missbrukar, håller på att ta mig ur och det går bra. Bättre och bättre i alla fall. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Exiled:

Andra kanske kan ha hjälp av det men jag är tveksam till användandet av benso, det "gömmer" bara problemet, det löser inte det.

Jag är tveksam till att ge insulin till diabetiker, det löser ju inte problemet. Jag är även skeptisk till att behandla hemofili, autism, aids, hepatit c, allergier, epilepsi, astma, reumatism och alla andra kroniska sjukdomar där behandling bara lindrar symtomen istället för att helt ta bort problemet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hampie:

Det är väl rätt logiskt att du tappar balansen om du överdoserar en antikonvulsant?

Är 10 mg att överdosera, det är väl ändå rätt så normal dos med tanke på att dem var i 10mg-tablett form? Eller tänker jag fel nu?

Jag fick iofs stesolid när jag var inlagd på sjukhus och då i mindre doser än då och jag tappade balansen även på små doser, fick 2 mg. Det var nog för att göra mig yr som fan dock inte så yr att jag ramlade omkull men det var vingligt att gå.

Typ allting som kan ge yrsel får jag yrsel av.. Kanske är placebo, vettefan men jag fick avstå från att vara med på idrott i skolan p g a kraftig yrsel av nåt så "klent" som clarityn.

Hampie:

Japp. Jag är tveksam till morfin, det bara ‹gömmer› smärtan.

Nu är det ju inte samma sak. Smärta brukar försvinna när det börjar läka och fixa till sig.

Gör man ingenting åt ångesten och äter medicin mot det så kommer det vara där igen så fort du inte använder medicinen. Jag har inget emot att använda det för att hjälpa en att komma vidare men att förlita sig på medicinen är enligt mig bara dumt. :/


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Geigerzähler:

Vet att jag missbrukar, håller på att ta mig ur och det går bra. Bättre och bättre i alla fall. [smile]

Skriver de ut stilnoct och stesolid till dig hur som helst?


   
SvaraCitera

Geigerzähler:

Vet att jag missbrukar, håller på att ta mig ur och det går bra. Bättre och bättre i alla fall.

Fast grejen är att den effekt du får typ är placebo… Silnoct är inte lugnande. Ta stesolid istället om du skall gå ut och mår dåligt av människor, eller be om en hög dos oxascand.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mediakatt:

Jag är tveksam till att ge insulin till diabetiker, det löser ju inte problemet.

Insulin är livsnödvändigt, ångestdämpande är ej livsnödvändigt. Det är skillnad på det.

Vi har ångest av en anledning, ångesten är inbyggd i vårt psyke som människor. Den är där för att skydda oss fastän det kan vara lite "snett" med ångestreaktioner i dagens samhälle.

Tro mig, jag vet hur det är med ångest, jag var i väldigt dålig form för 4 år sen, jag kunde inte ens komma ur sängen, jag kunde inte gå ut utan att spy eller få panikattacker. Jag tog mig igenom det utan medicin dock.

Enligt mitt tycke så är det bättre att ändra på sitt tankesätt än att käka medicin mot ångest.

e: Jag pratar för mycket, pay no attention to me. Insåg just att jag framstår som någorlunda hypokritisk med tanke på att jag själv käkar medicin mot ångest.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Coola kidz startar bara trådar om knark!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Geigerzähler:

Jag är en dålig kompis.

nejdå så ska du väl inte säga

varför är du det då tycker du ?


   
SvaraCitera