Aviseringar
Rensa alla

Berätta för päronen


Ämnesstartare

Nu äre så att jag ska snart till um o fixa p-piller.
Detta är ngt varken mamma el pappa vet om, vilket är lite drygt, för jag vill inte smyga med sånt liksom.

Men å andra sidan vet jag verkligen inte hur jag ska berätta för dom att jag faktiskt inte är oskuld...
Känns inte som att dom kmr ta det på bästa möjliga sätt då dom säkert tkr att ja är för ung..

Så undrar om ngn har nåt tips om hur ja kan berätta på bästa sätt?
Det kanske bara är för dom att acceptera och inte så mkt mer än det?
Vad säger ni?


   
Citera

Moral. Som Johnny Depp säger.


   
SvaraCitera

Måste du ens berätta att du inte är oskuld? Säg bara att du ville börja med p-piller.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

yourdream:

Vad säger ni?

Om du har pojkvän presentera honom så fattar de. De e ju inte helt bakom flötet.
Om du inte har pojkvän, dra hem nån pojkpolare o presentera.

Lätt.


   
SvaraCitera

De ska väl vara glada att du i alla fall skyddar dig.


   
SvaraCitera

Förstår inte varför de skulle bry sig öht om huruvida du är oskuld eller inte oskuld. De förstår väl att dagen då du börjar ha sex kommer att komma förr eller senare ändå.


   
SvaraCitera
Hando

yourdream:

Men å andra sidan vet jag verkligen inte hur jag ska berätta för dom att jag faktiskt inte är oskuld...

Rakt på sak, tveka inte!


   
SvaraCitera
Jeay_L

Jag skaffade piller utan att säga till mina föräldrar, och så frågade mamma en kort tid efter hur de va med sex å skydd å sådär eftersom jag hade pojkvän som jag sov med rätt ofta.. å då sa jag att jag inte var oskuld och hade skaffat piller, hon blev glad å skrattade åt att vi ungdomar nu för tiden fixar allt själv [cute]

Är inte så big deal, om man nu inte har superkristna föräldrar då!


   
SvaraCitera

yourdream:

Detta är ngt varken mamma el pappa vet om

Det finns en viss sannolikhet att dina föräldrar känner till det här med sex och hur det fungerar..

Jag tror snarare att det är skönt för dem att veta att du äter piller, då behöver de inte oroa sig för att du skall bli gravid eller nått annat dumt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

yourdream:

Känns inte som att dom kmr ta det på bästa möjliga sätt då dom säkert tkr att ja är för ung..

hur gammal är du


   
SvaraCitera

yourdream:

Nu äre så att jag ska snart till um o fixa p-piller.
Detta är ngt varken mamma el pappa vet om

Barnmorskan brukar ju fråga om din mamma lr nån i släkten har haft blodpropp, hur ska du ta reda på det utan att fråga mamma.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nellnellnell:

Förstår inte varför de skulle bry sig öht om huruvida du är oskuld eller inte oskuld. De förstår väl att dagen då du börjar ha sex kommer att komma förr eller senare ändå.

Jo, det är sant, men dom kanske inte tkr att den dagen ska vara just i den här åldern...
Men ärligt talat vet jag inte, nånting säger mig på nåt sätt att dom kanske inte skulle bry sig så jättemkt, kanske bara bli lite förvånade...

ingen aning, men tack för hjälpen!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

matten93:

hur gammal är du

Ja är 15, så är inte ens minderårig men aa.. (A)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

AndyH:

Det finns en viss sannolikhet att dina föräldrar känner till det här med sex och hur det fungerar..

Jag tror snarare att det är skönt för dem att veta att du äter piller, då behöver de inte oroa sig för att du skall bli gravid eller nått annat dumt.

Jo, det kan mkt väl stämma att dom redan vet om det. Men min mamma och jag pratar liksom om det mesta, och undrar hon nåt så frågar hon, min mamma är verkligen rak på sak..
Men ja, hon kanske inte bryr sig, och dte kanske är därför hon inte frågat nåt 🙂

Hando:

Rakt på sak, tveka inte!

Det är nog bästa tipset av dom alla, att bara säga som det är. Det är nog ingen fara alls så förstår inte vad ja oroar mig för egentligen..

Och som nån annan sa, att dom borde va glada att ja skyddar mig o sånt, då behöver varken ja el dom va oroliga för graviditet or whatsoever.

[smile] Blir nog bra det här, ringde iaf nyss o boka tid på um så det lär komma fram förr el senare 🙂 jag är ingen som kan gå o hålla sånt där hemligt precis[cute]


   
SvaraCitera

yourdream:

Ja är 15, så är inte ens minderårig men aa.. (A)

Minderårig är du. Dock byxmyndig.


   
SvaraCitera