Aviseringar
Rensa alla

Berätta om kille för mamma


Ämnesstartare

Jag har börjat skriva med en kille som går på min skola och vi vill gå vidare i vårt förhållande. Men då måste min mamma får reda på om honom först och bekräfta att jag får vara med han. Hon vet inte ens att han finns just nu och jag vet inte hur jag ska berätta för henne.
Så jag skrev ett brev om han till henne. Och jag funderar på att ge det till henne. I brevet har jag skrivit lite allmän information om han och lite om hans familj.

Det med att han inte är helt och hållet är svensk gör det lite mer problematiskt. Varken jag eller mamma är någon slags rasist men mamma är väldigt noga med vem jag "dejtar"

Så jag vet inte..
Har ni några tips om hur jag ska uppföra mig eller göra när jag berättar det för henne eller ska jag vara feg och ge henne brevet?


   
Citera

Fint av dig att ha skrivit ett brev <3
Hon uppskattar alldeles säkert att få veta. Men sålänge han behandlar dig bra och inte har några knasiga eller förtryckande idéer om kvinnor så tycker jag inte att varken du eller din mamma ska bry er om var han kommer ifrån. Detta gäller ju såklart också inhemska killar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Fint av dig att ha skrivit ett brev <3Hon uppskattar alldeles säkert att få veta. Men sålänge han behandlar dig bra och inte har några knasiga eller förtryckande idéer om kvinnor så tycker jag inte att varken du eller din mamma ska bry er om var han kommer ifrån. Detta gäller ju såklart också inhemska killar.

Nu vill jag verkligen berätta för henne! Tack så mycket för stödet. Min vän vill inte höra något mer från mig om han mer för hon har tröttnat på mitt tjat och detta är enda sättet för mig att få det överstökat. Tack som sagt igen! <3


   
SvaraCitera

[y]


   
SvaraCitera

Varför ska du fråga din mamma om bekräftelse? Hon har ingenting att göra med vilken kille du träffar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anton96:

Varför ska du fråga din mamma om bekräftelse? Hon har ingenting att göra med vilken kille du träffar.

Det har hon, tills jag är 18.
Hon bryr sig och vill mig väl. Och det känns skönt att berätta för henne så man får lite råd om hur man ska bete sig och göra för att det ska gå bra.


   
SvaraCitera

MisterLikeYourShirt:

Varken jag eller mamma är någon slags rasist men mamma är väldigt noga med vem jag "dejtar"

JA OCH GUDAR VET ATT UTLÄNNINGAR ÄR SÄMRE ATT DEJTA LIKSOM

JAG VAR SARKASTISK, KÄNNS SOM ATT SÅDANT ÄR BRA ATT REDA UT NÄR MAN PRATAR MED F15'S


   
SvaraCitera

isola:

Men sålänge han behandlar dig bra och inte har några knasiga eller förtryckande idéer om kvinnor

HAHAHHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA MEN VAFAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAN ISOLA DU SKRIVER ALLTID SÅ VAFAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAN

TROR DU OMEDVETET ÄR PARTIKAMRAT MED HISTORIEN IBLAND


   
SvaraCitera

MisterLikeYourShirt:

Det har hon, tills jag är 18.

Nej, det har hon inte. Vem har sagt det?

Det är en sak att hon vill beskydda dig från dumma killar som gör dumheter. Men en annan femma att helt kontrollera det tills du är 18 år.


   
SvaraCitera

Xisco:

Det är en sak att hon vill beskydda dig från dumma killar som gör dumheter. Men en annan femma att helt kontrollera det tills du är 18 år.

Om en person är omyndig så har föräldrarna all rätt att lägga sig i och kontrollera vilka personer barnen träffar.


   
SvaraCitera

Dan_the_ironman:

HAHAHHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA MEN VAFAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAN ISOLA DU SKRIVER ALLTID SÅ VAFAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAN

TROR DU OMEDVETET ÄR PARTIKAMRAT MED HISTORIEN IBLAND

AH FÖR DET FINNS JU EJ KVINNOFÖRTRYCKANDE KULTURER


   
SvaraCitera

men gu så skrev jag i caps också vadfn


   
SvaraCitera

isola:

AH FÖR DET FINNS JU EJ KVINNOFÖRTRYCKANDE KULTURER

INTE HELT OCH HÅLLET SVENSK = HAN VÅLDTAR OCH SLÅR KVINNOR1!1!!!1!!!


   
SvaraCitera

Dan_the_ironman:

INTE HELT OCH HÅLLET SVENSK = HAN VÅLDTAR OCH SLÅR KVINNOR1!1!!!1!!!

JA SÅ MAN MÅSTE AKTA SIG


   
SvaraCitera

isola:

JA SÅ MAN MÅSTE AKTA SIG

AHMEN VAFAAAAAAAAAAAAAN

DET ÄR DET FÖRSTA DU TÄNKER PÅ VARJE GÅNG NGN NÄMNER KILLE OCH UTLÄNDSK I SAMMA MENING JUEH


   
SvaraCitera