Aviseringar
Rensa alla

Beroende ..?


Ämnesstartare

vad anser ni, kan man vara beroende av att skära sig ? [rolleyes]


   
Citera

Ja.
Skär man sig RIKTIGT ordentligt kan man vara beroende rent biokemiskt. Skär man ner till musklerna frigörs endorfiner- kroppens egna, beroendeframkallande "morfin". Det är samma mekanism som bakom träningsnarkomani och anorexia.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mårran:

Ja.
Skär man sig RIKTIGT ordentligt kan man vara beroende rent biokemiskt. Skär man ner till musklerna frigörs endorfiner- kroppens egna, beroendeframkallande "morfin". Det är samma mekanism som bakom träningsnarkomani och anorexia.

aha .. jo, ja anser mig själv som beroende men ville veta vad folk anser - om man verkligen kan vara beroende av det eller ej. 🙂


   
SvaraCitera

I princip kan man vara beroende av precis vad som helst


   
SvaraCitera

Att vara beroende av att skära sig är ju hemskt, man förstör sin hud och ärren kommer alltid vara där.

Hur börjar man skära sig ifrån första början? Vart kommer iden och lusten ifrån?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ja, man kan bli beroende av att skära sig eller skada sig på vilket sätt som helst egentligen.
Anledningen kan självklart variera.


   
SvaraCitera

Pepparkaksgubbe:

Hur börjar man skära sig ifrån första början? Vart kommer iden och lusten ifrån?

Det vettetusan. Jag kan inte ens själv minnas var själva "lusten" kom från... Det enda jag minns är att jag vaknade på ett nersölat badrumsgolv. Men visst man hade väl hört innan om hur det "hjälper" att göra sig illa.

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Pepparkaksgubbe:

man förstör sin hud och ärren kommer alltid vara där.

Inte bara huden, skär man sig riktigt illa får man nervskador och får svårt att lyfta armarna och fingrarna kan spritta till lite hursomhelst.


   
SvaraCitera

yep.


   
SvaraCitera

Mårran:

Men visst man hade väl hört innan om hur det "hjälper" att göra sig illa.

=/,

Mårran:

Inte bara huden, skär man sig riktigt illa får man nervskador och får svårt att lyfta armarna och fingrarna kan spritta till lite hursomhelst.

Ussch vad jobbigt att veta att man skadar sig själv men samtidigt inte kan sluta för att man mår bra av det (för stunden). Alla som skär sig har mina sympatier.

Har du slutat skära dig eller..`?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

woaaaah:

vad anser ni, kan man vara beroende av att skära sig ?

nej då anser jag man är väldigt sjuk:/


   
SvaraCitera

ja man kan bli beroende av det mesta tror jag


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pepparkaksgubbe:

Hur börjar man skära sig ifrån första början? Vart kommer iden och lusten ifrån?

jag tänkte bara "kanske gör det inte lika ont inombords" .. och provade, och jaa.. det var lättare att hantera den yttre smärtan och man fick något annat än den inre smärtan att tänka på ..
det var dock jävligt idiotiskt av mig för jag kan inte sluta nu [tard]


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera