Aviseringar
Rensa alla

Beroende av alkohol?


Ämnesstartare

Knarko:

Du som ville ha hjälp från soc i din andra tråd?
Sluta dricka "helt enkelt" då

lägenhet ja, inte behandling.


   
SvaraCitera

Myksa:

tycker du borde sluta inmundiga alkohol.

Sluta använda ordet "inmundiga". Jag får obegag. Det finns endast en människa som kan och får använda det uttrycket, och det är Carl-Jan Grankvist


   
SvaraCitera

Istechetvåpunktnoll:

obegag

fkain hardcork


   
SvaraCitera

Istechetvåpunktnoll:

inmundiga

inmundigainmundigainmundigainmundigainmundigainmundigainmundigainmundigainmundigainm​undigainmundigainmundigainmundigainmundigainmundigainmundigainmundigainmundigainmundi​gainmundigainmundigainmundigainmundigainmundigainmundigainmundigainmundigainmundigain​mundiga
[badgrin]


   
SvaraCitera

Brk g:

fkain hardcork

oj [blush]


   
SvaraCitera

Myksa:

inmundigainmundigainmundigainmundigainmundigainmundigainmundigainmundiga​inmundigainm​undigainmundigainmundigainmundigainmundigainmundigainmundigainmund​igainmundigainmundi​gainmundigainmundigainmundigainmundigainmundigainmundigainm​undigainmundigainmundigain​mundiga

Image


   
SvaraCitera

minns på tv en gång var det om en kille som skulle bli fritt sitt snusberoende, han blev beroende av träning som "komplement" typ så fort han kände snus-sug så tränade han istället.

det kanske är något att testa skaffa någon annan syssla som ersättning för alkoholen så man fokuserar på det istället.


   
SvaraCitera

Istechetvåpunktnoll:

oj [blush]

tyckere ägde asså


   
SvaraCitera

spenatsmakarbajs:

Nej, men jag har varit på ett möte och det vart ingenting för mig! pallar inte med 12stegsprogrammet.

Nahe okej [crazy]


   
SvaraCitera

Dräparen:

det kanske är något att testa skaffa någon annan syssla som ersättning för alkoholen så man fokuserar på det istället.

Tycker detta var ett bra förslag och kan förstärka med att det fungerar även fast du i sådana fall blir fast i något annat men som sen blir lättare att sluta med senare.
Jag har själv kompenserat mitt tidigare alkohol intag mot te.[bigcheers]


   
SvaraCitera

tackar hampagudarna för att jag aldrig fastnat i ett alkoholmisbruk[shake]


   
SvaraCitera