Aviseringar
Rensa alla

Bert Karlsson intervjuar TPB


Ämnesstartare

Är det inte otroligt roligt? Bert avbryter 24/7, och sedan anklagar han TPB för högerextremism för att vid ett tillfälle ha fått stöd av en snubbe som vid ett annat tillfälle stött SD. Vilket är så idiotiskt det kan bli, med tanke på Berts bakgrund inom Ny Demokrati.

EDIT: Vet att den är gammal och en del har säkert sett den, men andra kanske inte har.

Vad tycker ni? HUR mycket gjorde Bert bort sig, och varför kontrade de inte med hans aktivitet inom Ny Demokrati?


   
Citera
Ämnesstartare

Stringburka:

HUR mycket gjorde Bert bort sig

Som vanligt gick han och babblade om saker som var helt irrelevanta för diskussionen och försökte sänka dem genom att köra på med dåliga påståenden utan belägg. Bara titta på hur han betedde sig back in the days för att förstå att hälften av det han säger kommer han på själv, så att det blir bekvämt för honom.

Förmodligen kontrade de inte med Ny demokrati-biten för att de inte kände att det var relevant till sammanhanget.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag tror på TPB. De skiter väl i om han ger pengar till Sverigedemokraterna... bara de får pengar.

Varför skulle det spela roll vem som sponsrar dem?

[rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

"Non olet."


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

😀


   
SvaraCitera

Läs Berts självbiografi, lite samma sak. REN underhållning 😀


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

LillMonstret:

De skiter väl i om han ger pengar till Sverigedemokraterna... bara de får pengar.

Varför skulle det spela roll vem som sponsrar dem?

Jag skulle verkligen inte velat ha sponsring av högerextremister, men finns det något som tyder på att de visste om detta när de fick sponsringen? Hade han ens gett det stödet då, eller har det varit senare?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bert är ett ända stort skämt överlag. Okej att han kan plocka fram musik som går hem på ålderdomshemmen i Sverige. Men mycket mer duger han inte till.

Stringburka:

och varför kontrade de inte med hans aktivitet inom Ny Demokrati?

Det mest troliga är väl att de inte visste om det.
Men jag undrar fortfarande vilka de två som representerar the pirate bay i denna debatten är för tomtar?

Stringburka:

Jag skulle verkligen inte velat ha sponsring av högerextremister

Du får se det såhär. Du är med och startar en sida och behöver akut hjälp med bandbredd och servrar. Du vet inte om sidan kommer bli stor. En snubbe erbjuder sin hjälp mot lite reklam. Hade du inte tackat ja utan att granska honom in i minsta detalj?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stringburka:

Jag skulle verkligen inte velat ha sponsring av högerextremister, men finns det något som tyder på att de visste om detta när de fick sponsringen?

Vad jag har fattat det som (utifrån boken "Piraterna. De svenska fildelarna som plundrade Hollywood), så visste de inte om hans högerextrema bakgrund (han har ju varit med i BBS och komiskt nog - NyD) när de fick sponsringen av honom. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sikkos:

Hade du inte tackat ja utan att granska honom in i minsta detalj?

Jo. Vad jag menade var att om en person jag VISSTE var högerextrem hade erbjudit hjälp så hade jag sagt nej. Jag håller med dig fullständigt - chansen är stor att TPB inte hade någon aning om detta, och det är ingenting de ska lastas för.

Nintendo:

Vad jag har fattat det som (utifrån boken "Piraterna. De svenska fildelarna som plundrade Hollywood), så visste de inte om hans högerextrema bakgrund (han har ju varit med i BBS och komiskt nog - NyD) när de fick sponsringen av honom. [smile]

Nej men precis. [y]


   
SvaraCitera

Stringburka:

och sedan anklagar han TPB för högerextremism för att vid ett tillfälle ha fått stöd av en snubbe som vid ett annat tillfälle stött SD. Vilket är så idiotiskt det kan bli, med tanke på Berts bakgrund inom Ny Demokrati.

Nu kanske inte Bert är rätt person att anklaga folk för högerextremism, men Carl Lundström t.ex. är ju ett naziäckel och han har ju varit medlem i partiet:

http://nyheter24.se/nyheter/inrikes/137997-pirat-mangmiljonar-och-hogerextremist


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stringburka:

Vad tycker ni? HUR mycket gjorde Bert bort sig, och varför kontrade de inte med hans aktivitet inom Ny Demokrati?

Alltså, han tryckte ner killen rätt hårt. Snubben han snackade med sög ju, ser rätt rädd ut när han svarar på Berts frågor, btw. [rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stringburka:

Vad jag menade var att om en person jag VISSTE var högerextrem hade erbjudit hjälp så hade jag sagt nej.

Aha då missförstod jag nog lite. Nej självklart hade man inte accepterat det då, såvida man själv inte var högerextrem. Men det är ju direkt ingen bra PR för sidan så jag tvivlar, precis som du, på att de visste att han hade en högerextrem bakgrund.

Dock vet jag fortfarande inte vem dessa två tomtarna i TVstudion är. Har du någon aning? Det är ingen av de tre grundarna till TPB åtminstone och Peter Sunde brukar- och har alltid skött kontakten med press och media.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

God Konsument:

Nu kanske inte Bert är rätt person att anklaga folk för högerextremism, men Carl Lundström t.ex. är ju ett naziäckel och han har ju varit medlem i partiet:

http://nyheter24.se/nyheter/inrikes/137997-pirat-mangmiljonar-och-hogerextremist


Må vara, men vad har det med saken att göra? Om de inte visste att han var det så kan de ju inte klandras.

sikkos:

Dock vet jag fortfarande inte vem dessa två tomtarna i TVstudion är. Har du någon aning? Det är ingen av de tre grundarna till TPB åtminstone och Peter Sunde brukar- och har alltid skött kontakten med press och media.

Ingen aning.


   
SvaraCitera