Aviseringar
Rensa alla

Bert Karlsson intervjuar TPB


Ämnesstartare

passaro:

Snubben han snackade med sög ju, ser rätt rädd ut när han svarar på Berts frågor, btw.

En datornörd som aldrig varit i centrum i media innan. Vad kan man förvänta sig?[smile] Även om snubben inte kan argumentera för sig själv så tycker jag att det är Bert som gör bort sig mest. Både på hans sätt att agera i debatten och sin egen bakgrund.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Varför är inte Peter Sunde där? Han brukar väl kunna sköta det där bra annars, trots att Bert Karlsson är helt dum i huvudet och omöjlig att föra en logisk diskussion med.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sikkos:

Dock vet jag fortfarande inte vem dessa två tomtarna i TVstudion är. Har du någon aning? Det är ingen av de tre grundarna till TPB åtminstone och Peter Sunde brukar- och har alltid skött kontakten med press och media.

Han som pratade mest (killen i svart tröja) var Tobias Andersson (Piratbyrån), om jag inte är helt fel ute.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stringburka:

men finns det något som tyder på att de visste om detta när de fick sponsringen

Sade inte han från TPB att de inte visste det?

Stringburka:

Hade han ens gett det stödet då, eller har det varit senare?

Som jag fattade det var stödet ifrån tidigt i TPBs start.

Och vad säger att bara för att man är högerextreminist ska man inte få sponsra piratkopiering? [rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

LillMonstret:

Sade inte han från TPB att de inte visste det?

Jo, men om de vetat om det hade de nog ljugit om det så det är ju ett svagt bevis.
Men, bevisbördan ligger på den som anklagar.

LillMonstret:

Som jag fattade det var stödet ifrån tidigt i TPBs start.

Ja, det förstod jag med. Jag menade: Hade CL vid den tidpunkten gett stöd till SD och dylika partier, eller var det senare? Av God Konsuments inlägg att tyda hade han ju dock det innan, men det bevisar ju fortfarande ingenting.

LillMonstret:

Och vad säger att bara för att man är högerextreminist ska man inte få sponsra piratkopiering? [rolleyes]

Ingenting, men jag skulle nog inte vilja använda en produkt om jag vet att den sponsrats av högerextremister. Om de tagit emot sponsringen i god tro har jag ju dock inget problem med det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stringburka:

Hade CL vid den tidpunkten gett stöd till SD och dylika partier, eller var det senare?

Jag är ganska säker på att det var tidigare. Och han hade ju varit med i Bevara Sverige Svenskt innan, så de högerextrema kontakterna fanns i alla fall. Och han var ju dömt för att ha misshandlad någon/några invandrare under något jättestort bråk som var i stockholm på sent 80tal. Och donationerna verkar ju ha pågått under längre tid, sen han själv var aktiv inom politiken.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stringburka:

Om de tagit emot sponsringen i god tro har jag ju dock inget problem med det.

Bäst för dig att det är så då. Annars ligger du risigt till ifall du tankat från TPB, för jag antar att du har det, och man vill ju inte gå å säga en sak och göra en annan liksom. Sånt är lite oartigt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

LillMonstret:

Bäst för dig att det är så då. Annars ligger du risigt till ifall du tankat från TPB, för jag antar att du har det, och man vill ju inte gå å säga en sak och göra en annan liksom. Sånt är lite oartigt.

Ärligt talat: Annars har det ju varit i god tro från min sida. Jag har inte med vetskap om det brukat en produkt som finansierats av högerextremister. Om det skulle visa sig att de visste om detta skulle jag definitivt föredra andra torrentsökmotorer.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stringburka:

. Jag har inte med vetskap om det brukat en produkt som finansierats av högerextremister.

Om det hjälper:

En av skaparna kommer ifrån ifrån staden jag bor i. Familjen är kända för att vara mobbare, överproducerade (12 barn...) och kriminiella... och för att hänga med invandrare [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

LillMonstret:

Familjen är kända för att vara mobbare, överproducerade (12 barn...) och kriminiella... och för att hänga med invandrare [y]

Rykten är inget jag fäster någon större tilltro till. Och om någon av dem haft elva syskon tror jag att det hade uppmärksammats nu (sånt som kvällspressen älskar).
Vem skulle detta vara?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bert har ju haft ett eget rasistparti.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stringburka:

Vem skulle detta vara?

Kommer inte ihåg vad just den ungen heter. det är den äldsta.

Viborg är efternamnet.

han vad en av de som fick lokalen stormad, men som sen fick 30 k för att de utan tillåtelse tagit hans datorer.

Stringburka:

Och om någon av dem haft elva syskon tror jag att det hade uppmärksammats nu

Asså... det är pappan som har så många barn... med 2-3 olika fruntimmer.


   
SvaraCitera

Bert Karlsson är ingen dum person och en mycket framgångsrik entreprenör, det vet dem flesta. Och han har ju självklart rätt i mycket av det han säger. Saken som får min gnista att tändas är delen då han tillsammans med den där Felix (som jag helt tappat uppfattningen om...) börjar anklaga TPB för att vara främlingsfientliga... helt sanslöst!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera