Aviseringar
Rensa alla

Bertförfattaren Anders Jacobssons Blogg nerstängd efter "hån" mot ensamkommande "flyktingbarn"


Ämnesstartare

För ett par dagar sedan så skrev Anders jacobson, författaren av Bert & Sune-serierna en ironisk text om ensamkommande "flyktingbarn" som kommer hit till Sverige, för detta blev hans blogg raderad av sajten alltombarn.se där han hade skapat sin blogg, bloggen ägs i sin tur av Bonnier komplexet.

Ironi om ”flyktingbarn” – Bonnier censurerar

Politiskt Inkorrekt skrev häromdagen om författaren Anders Jacobssons blogginlägg där han ironiserade över faktumet att dom flesta ”flyktingbarn” som anländer till Sverige ser så gamla ut, lite väl gamla för att vara barn. Att det förhåller sig på det viset är ju vid detta laget tämligen uppenbart, något som dock inte accepteras av politiker och massmedia som framhärdar i att kalla dessa unga vuxna för ”barn”. Jacobssons blogginlägg fick då dom konsekvenser som kritik mot geschäftet med dessa ”barn” brukar få, man censureras.

Efter att Politiskt Inkorrekt publicerat sin artikel 21/4 skrev Expressens närmast pinsamt korkade skribent Gunilla Brodrej idag en artikel så tendentiös, fånig och idiotisk så dess like är svårt att finna. Här radas dumheter som ”en hjärtlös retorik som inte står rättshaveristerna på Flashback långt efter”, ”man vill gråta i armarna på Astrid Lindgren som under andra världskriget tog ställning mot nazismen” upp och hon blandar helt planlöst in den bluffande kurdiska familjen Sincari (som egentligen hette Gümüscü) som avvisades 1996.

Efter Brodrejs artikel vaknade också den synnerligen censurivrande Bonnierkoncernen upp och beslutade sig för att radera Anders Jacobssons blogg från alltombarn.se, en del i Bonniers stora mediakomplex. Jacobsson har även tidigare visat att han inte köper dom politiskt korrekta lögnerna om dom påtvingade mångkulturella ”fröjderna” som svenskarna ”berikas” med dagligdags.

Under senaste OS polemiserade han mot Mona Sahlin, som enligt hans mening förringade den svenska kulturen. I en satir (22/2) beskrev han ett Sverige med sharialagar och grön flagga och avslutade med en uppmaning till Sahlin: ”Ta hjälp av dina kompisar i skägg och tvåmannatält.”

​​ http://www.politisktinkorrekt.info/2010/04/23/ironi-om-flyktingbarn-bonnier-ce​nsurera​r
htt​​p://natverkmotpk.blogspot.com/2010/04/ironi-om-flyktingbarn-bonnier.html

Såhär kommenterar han situationen själv:

Skrev en ”satir”

Anders Jacobsson tycker att åtgärden att stänga ner bloggen är ”fånig”.

-Jag skrev inlägget som citeras som en satir, säger han.

TT Spektra: Hur menar du?

-Jag skojade om något som uppenbart är väldigt känsligt. Jag är absolut inte rasist och jag tycker att vi ska ta emot alla människor, barn som vuxna, som har flyktingstatus.

TT Spektra: Hur vågar man skriva en satir över något som varit väldigt infekterat i samhällsdebatten?

-Jag trodde att jag som fri författare skulle kunna det, men tydligen inte. Jag vill kunna göra det.

TT Spektra: Kommer du försöka se till att bloggen öppnas igen?

-Nej, vill de inte ha mig där så vill jag inte vara där.

Här kan ni läsa två av hans skrivna kommentarer på sidan.

"Då jag som ömmande fembarnspappa läser om de stackars ensamkommande flyktingbarnen grips jag av vemod, kärlek och omhuldande tankar. De små stackarna har som ett mirakel lyckats hitta hit till oss i Sverige. Små nuttisarna. Jag tycker verkligen vi måste hjälpa alla dessa små. Ty, de är icke endast ensamma små barn utan föräldrar. Nästan samtliga av dem lider också av en FRUKTANSVÄRD sjukdom – Hutchinson-Gilfords syndrom – som gör att man åldras i förtid. Fruktansvärt!!!"

"Dessa gossebarn som lik maskrosfrön far som vilsna utlämnade lamm som tultar omkring med knubbiga knän och uppsträckta armar. Kom i farbror Anders famn – allihop- alla barn från alla länder – så ska jag skydda er och leka Lilltåa, Tåtilla, Tillerosa, Kroknosa och Stortompen upp i vädret med er."
Här är ett annat intressant text han skrivit tidigare i sin blogg

"Då jag varit inne på nationalistiska tankar och till och med varit så fräck att jag visat en svensk flagga måste jag härmed givetvis dementera att jag är rasist. Förlåt alla som blir stötta över att jag råkade skriva att jag är supernationalist. Det menade jag förstår inte. Jag älskar alla kulturer utom den svenska. Att säga att man är stolt svensk gör att man automatiskt är rasist, smygnasse, invandrarhatare och islamofob. Nej, nej, nej. Det finns ingen svensk kultur. Bara supa och knulla. Som midsommar och sånt där töntigt, för att citera fru Mona Sahlin. Sup och knullkulturen måste motarbetas. Jag föreslår separerade skolor. Ta bort sexualundervisningen, simundervisningen och skoldanser. Hugg handen av den som dricker sprit. Bränn alla svenska flaggor! Ta med de amerikanska och israeliska också samtidigt eftersom de representerar Satan. Avveckla all undervisning om kristendom. Jag menar. Vem kan påstå att kristendom har haft någon som helst betydelse för Sverige så avkristnade som vi är. Om en generation kan vi byta ut vår blågula rasistiska flagga till en, tja varför inte en grön vacker neutral som ingen blir upprörd över? Jag förstår verkligen inte varför ingrodda och trångsynta svenskar måste klaga över Sharia. Det är ju en evig lag, fastställd för 1400 år sedan och givetvis går det ju att praktisera än i dag. Med lite vardaglig stening, normal underkastelse och sånt. Jag skulle verkligen uppskatta om vi i vår ickekultur kunde anamma lite av de lagar som fanns här för 1400 år! Precis som samma tänk med Sharia. Jag tänker på ättestupan, som praktiserades flitigt under vår järnålder och vikingatid. Ättestupan, som man kan använda mot alla sjuka, gamla och svaga. Putt ner från berget och så löser vi både vårdköer, sjukskrivningstalet och tjatet om urholkade pensioner. Fixa det Mona! Ta hjälp av dina kompisar i skägg och tvåmannatält.

Slutligen vill jag bolla vidare en fråga från Moses. Hoppas någon kan svara:

- Mamma och pappa! Sprutar en människa eld om man äter vitlök varje dag?

Puss på er! (Ja, eller djup bugning med händerna i kors om du är kvinna)"

Nu undrar jag mest vad ni vänstertomtar tycker om detta uttalande, retar det inte gallfeber i er allt fler, alldagligt folk, börjar vakna upp och slutar köpa vad svensk Tramsmedia säger till dem, era åsikter ligger ju i stark motvind om man säger så.

Eller råkar det vara som så att Anders Jacobsson är en av dom otaliga svenska rasistnazisterna som vi (helt otroligt nog) har här i sverige?

Annat folk får gärna kommentera dom med.


   
Citera
Ämnesstartare

Sming:

Tramsmedia säger till dem, era åsikter ligger ju i stark motvind om man säger så.

Det häftiga är hur de intalar sig att de ändå är förtryckta 😀


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag tycker synd om satiren! om det där ska föreställa satir så urhålkas ju hela begreppet till att bara gå att använda i samband med en massa mediokra företeelser.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Demokrati på hög nivå.


   
SvaraCitera

Patetiskt. Och jag som trodde man hade yttrandefrihet i Sverige. [rolleyes]


   
SvaraCitera