Aviseringar
Rensa alla

Beskriv ditt hat emot Hiphop HÄR.


lok501 :
Personligen gillar jag inte hip hop om det inte finns någon mening med texten. Eminem och melodisk hip hop är bra, men majoriteten utav den vänsterpolitiska och "ghetto" hip hop är rent av skit. Det värsta är dock svensk hip hop. Usch och fy.

Håller med


   
SvaraCitera
soviet

2pac, biggie, eazy-e, nwa, mos def, big l, nas, kendrick, the sugerhill gang, wu-tang clan, common, kanye och gamla eminem <3 


   
SvaraCitera
soviet

nya eminem e skit och hans fanbase har blivit skit 


   
SvaraCitera

Jag gillar det inte, för mig låter det talanglöst och irriterande.


   
SvaraCitera

Nej, men jag kan tycka att det finns något i vissa, dock så tas det allra flesta utav hiphop inte upp av mina smaklökar.

Sedan så är det ganska så stor kontrast emellan exempelvis;

Spotify-Fronda

Och


Och


Och


Och

Därför så är det svårt att tycka något om "rap" för mig. Men, några fåtal kan vara bra.


   
SvaraCitera
2002
 2002

hatar remixade hiphoplåtar


   
SvaraCitera
lok501

   
SvaraCitera

2pac, Eminem, Mase, Notorious, Fetty Wap, Future, Drake, Kanye, Meek Mill,Nelly, Young Thug, Snoopdoggydogg, Busta, Kid Ink, The Game och Tyga lyssnar jag ofta påSöt


   
SvaraCitera

lok501 :
Personligen gillar jag inte hip hop om det inte finns någon mening med texten. Eminem och melodisk hip hop är bra, men majoriteten utav den vänsterpolitiska och "ghetto" hip hop är rent av skit. Det värsta är dock svensk hip hop. Usch och fy.

Syftar du på svensk mainstreamhiphop eller all svensk hiphop?


   
SvaraCitera

Dr. Dre Still feat "vem de nu var" är typ världens bästa beat.

Hatar inte hiphop.
Dock har jag generellt svårt för hiphop pga. att det är en sådan berättande musikstil som lägger enorm fokus på texter för att få fram ett budskap och leder in en. Är ju klockrent om man tar till sig det.

Har alltid föredragit instrumental musik med så få ord och så atmosfärisk som möjligt för att "känna in" mig själv i musiken. 

Är väl typ så..


   
SvaraCitera

mynona: jag gillar mjuka, drömska, flytande toner


   
SvaraCitera

Som audiofil så är Dre by beats hörlurar lika dåliga som Hiphop musiken. helt värde löst musik vem som helst kan göra sån musik ,tsss riktig musik skapas av instrument med eller utan sång. Tillräckligt bra instrumentalt arbete behöv inte en rösten som verktyg! 


   
SvaraCitera
mr4ffe

Gillar inte den bloatade partymusiken; "Hip-Pop". Nuförtiden är allt som behövs ett FL-beat, lite reverb och autotune, samt. lite push från ett skivbolag för att klättra sig till Billboard. Eller så är det en sån där "crank that Soulja Boy, whip that nae-nae"-låt. 

Jag ser Hip-Hop som konst. Hör t.ex. Lupe Fiasco - Mural. Förutom alla metaforer och stavelse-rim (typ "det-ta är det näst mest lät-ta") så finns det så många multi-entendres (något som kan tolkas på flera sätt) så att man kan lyssna på låten om och om igen och tolka texten på nya sätt varje gång. Sen finns det ju faktiskt Genius.com men det förstör ju det roliga. 

Här är min Last.FM ifall någon bryr sig:  http://www.last.fm/sv/user/mr4ffe/library/tracks

Top 5, ingen ordning:
Canibus 
Lupe Fiasco
Royce Da 5'9"
Eminem
King Los


   
SvaraCitera
Smilen
Ämnesstartare

Avregistrerad:
hatade som barn eftersom man skulle göra det som hårdrockare.

gillar det mesta från 90-talet. a tribe called quest, nate dogg, nwa, eazy-e m.m. g-funkeran i stort. 

Drake är bra och han kommer från sent 2000. 


   
SvaraCitera
Smilen
Ämnesstartare

Ridin' med Chamillionaire gör mig lycklig!


   
SvaraCitera