Aviseringar
Rensa alla

Beskriv hur du känner dig med en maträtt


Ämnesstartare

HEJ UM:are! 

Har sett att många skriver i tråden "Beskriv hur du känner dig med en låt". Tänkte göra en twist på det. 
Idag känner jag mig som pyttipanna. Lite splittrad ni vet. Mycket tankar om framtiden och andra existensiella frågor. Vem är jag? Består jag mest av potatis, biff eller lök? Känns som att jag har en del press hängande över mig för tillfället vilket ägget får symbolisera. Trots splittringen och pressen har jag ändå hopp om att det kommer lösa sig, vilket den syrliga rödbetan får illustra.

Så beskriv vilken maträtt ni känner er som just nu! Motivera gärna. 

XXOO//Björt  


   
Citera

En Calzone just nu, tråkigt yttre men ganska mycket smarrigt inuti


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dsc_1982_snapseed_53fc8c082a6b22b08549b7


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Med-RisottoHERO-e5bc93b2-f8e5-4528-9df2-


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zombie For Real:

Can't wait to hear your motivation!!! Friterad och trött? Nöjd med livet? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zombie For Real:

S3ON:

Uppskattar era bilder, de gör mig riktigt hungrig så här på kvällskvisten. Men vill veta mer. Jag vill förstå känslorna bakom den krämiga risotton och de krispiga pommes frites? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

björt:

Uppskattar era bilder, de gör mig riktigt hungrig så här på kvällskvisten. Men vill veta mer. Jag vill förstå känslorna bakom den krämiga risotton och de krispiga pommes frites? 

okej


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

björt:

Uppskattar era bilder, de gör mig riktigt hungrig så här på kvällskvisten. Men vill veta mer. Jag vill förstå känslorna bakom den krämiga risotton och de krispiga pommes frites? 

jag lämnar inte ut dem till dig :)) 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zombie For Real:

okej

S3ON:

jag lämnar inte ut dem till dig :)) 

Då tolkar jag fritt. Både pommes och risotto är comfort food som resulterar i mättnad. Kanske är ni nöjda och känner tillfredställelse över situationen ni befinner er i? Ostsåsen och persiljan representerar det där lilla extra i livet? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

björt:

Då tolkar jag fritt. Både pommes och risotto är comfort food som resulterar i mättnad. Kanske är ni nöjda och känner dig tillfredställelse över situationen ni befinner er i? Ostsåsen och persiljan representerar det där lilla extra i livet? 

vad ytlig du är.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kebab.... Med småländsk sås


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gröt. 


   
SvaraCitera

adaq:
Kebab.... Med småländsk sås

Vad är småländsk sås, känns som något gjort på inälvor


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

J-___-J:

Vad är småländsk sås, känns som något gjort på inälvor

Småland.... eller framför allt  Jönköping är känd för sin rosa kebabsås som nästan alla pizzerior har i området! och tro mig, finns inget som slår den. Får kebab-orgasm varje gång jag känner lukten av såsen Blink

https://www.google.se/webhp?sourceid=chrome-instant&ion=1&espv=2&ie=UTF-8#q=j%C3%B6nk%C3%B6pings%20kebabs%C3%A5s


   
SvaraCitera

adaq:

Småland.... eller framför allt  Jönköping är känd för sin rosa kebabsås som nästan alla pizzerior har i området! och tro mig, finns inget som slår den. Får kebab-orgasm varje gång jag känner lukten av såsen Blink

https://www.google.se/webhp?sourceid=chrome-instant&ion=1&espv=2&ie=UTF-8#q=j%C3%B6nk%C3%B6pings%20kebabs%C3%A5s

I Skåne, finns en ljusrosa och den är magisk.. Om det är samma så vet jag exakt vad du menar


   
SvaraCitera