Aviseringar
Rensa alla

BESSERWISSER-tråden!


Ämnesstartare

PurpleMusicRain:

Aja, håll er till ämnet nu! Jag tar nu tillfället i akt och frågar hur man redigerar ett inlägg alternativt en rubrik?

Anmäl inlägget och skriv att du vill gå det ändrat och till vad. Om du nu själv inte kan göra det vilket jag tror att du kan.


   
SvaraCitera

PurpleMusicRain:

Banan är inte en frukt utan ett bär/ en ört!

Stopp ett tag, man bör göra skillnad på om man menar i kulinarisk mening eller i botanisk. Menar man kulinariskt så är banan en frukt(vardagligt tal) men botaniskt är det som du säger ett bär/ört.

Tomat är ett annan exempel som också benämns likadant som banan i de olika meningarna.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Xisco:

Om du nu själv inte kan göra det vilket jag tror att du kan.

Nope. [sad]


   
SvaraCitera

Jag blir sjukt irriterad när folk inte ser skillnaden på kön och könsroller.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Thin Lizzy's klassiska "live"album Live and Dangerous var i själva verket till 75% gjort i studio.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag blir så jävla förbannad på moralkärringar. När dem inte gillar något så kräver dem att det ska vara olagligt. Sen så tror dem alltid att deras jävla barn är så speciella och dem vill få bort sex, våld och svordomar ifrån TV för att deras barn kanske kan höra. SO FUCKING WHAT!!!? Din jävla unge kommer inte att bli en serie mördare bara för att han ser någon naken, hör en svordom eller ser folk som slår varandra.


   
SvaraCitera