Aviseringar
Rensa alla

Beställa hem maträtter/matvaror


Ämnesstartare

Ramlade över en blogg där beställande av mat höjdes till skyarna i ett (antagligen sponsrat) inlägg. 
Har aldrig testat själv men det låter ju väldigt bekvämt. Speciellt om man har småbarn eller andra problem. Tänk vad tid man skulle spara. Brukar beställa hem djurmat och det är ju himla bekvämt. 


   
Citera

Nej, livet ska inte vara för bekvämt.


   
SvaraCitera

vonKissekatt: Nej det är så trevligt att gå på affärn

småprata med de gulliga kassörskorna osv Rodnar


   
SvaraCitera

Nää, ibland är det rätt najs å gå ut och handla. Dessutom när man går å handlar handlar man alltid mer än man hade tänk sig. Från nätet skulle jag kunna tänka mig att man köper det man ska köpa, vilket man gör.


   
SvaraCitera
NEMI
 NEMI

nej verkligen inte. Basvaror är däremot väldigt bekvämt att få hem. För så kul är det inte att släpa matkassar på bussen. 


   
SvaraCitera

nej det är ju roligt att gå till affären.  samt när jag väl är i affären så är det först då som jag vet vad för mat jag ska köpa. sen e det ju ganska roligt att bara vara ute trots att man måste släpa då massa påsar. 


   
SvaraCitera

Jag brukar beställa hem mat då och då när jag behöver lite mer än jag har lust att bära runt på. Gillar inte affärer så värst heller så det är skönt att handla i lugn och ro hemma.Tumme upp


   
SvaraCitera
adliT

jag anser att det är viktigt att gå t mataffären för att visa att man bryr sig om doms om jobbar där o allt job dom gör . tänk dig själv om du jobbade i affär o ingen kom dit. skulle inte du bli ledsen då


   
SvaraCitera

adliT:
jag anser att det är viktigt att gå t mataffären för att visa att man bryr sig om doms om jobbar där o allt job dom gör . tänk dig själv om du jobbade i affär o ingen kom dit. skulle inte du bli ledsen då

Tänk på stackarna som kör ut maten, de skulle bli arbetslösa utan människor som mig.


   
SvaraCitera
adliT

aristoteles: Tänk på stackarna som kör ut maten, de skulle bli arbetslösa utan människor som mig.

dom som jobbar som sånna e oftast riktigt dåliga människor som inte förtjänar att leva 


   
SvaraCitera

adliT:

dom som jobbar som sånna e oftast riktigt dåliga människor som inte förtjänar att leva 

Nä det tror jag inte. De verkas så trevliga så.


   
SvaraCitera
PMR
 PMR

Ja, skulle nog vara rätt skönt. Men behöver anledning till att gå utanför dörren. Men ibland funkar det inte, då skulle det vara bekvämt och bra. 


   
SvaraCitera

Mina sthlmskusiner som bor i sthlm lever ett ganska hektiskt liv i sthlm pga att de bor i sthlm. De sa att de använder nån sån där service till viss del, de slipper tänka på mat utöver allt annat liksom. Man ska spara hjärnaktiviteten till sånt som är viktigt.


   
SvaraCitera

Brukar laga all mat själv från grunden därför då vet jag vad jag stoppar i munnen och vad som hamnar i magen. Föredrar ex enbart svenskt kött och vem vet vad det är för lågpriskött som företagen använder. Dessutom tappar mycket av råvarorna ex både gönsaker och potatis mycket av näringsämnena när det legat tillagat en stund. Nylagat och fräscht är vad både jag och mina husdjur föredrar. Undantag är ex pizza som jag antingen äter direkt på pizzeria eller kör hem själv kortaste vägen hem.


   
SvaraCitera

stoner:
Brukar laga all mat själv från grunden därför då vet jag vad jag stoppar i munnen och vad som hamnar i magen. Föredrar ex enbart svenskt kött och vem vet vad det är för lågpriskött som företagen använder. Dessutom tappar mycket av råvarorna ex både gönsaker och potatis mycket av näringsämnena när det legat tillagat en stund. Nylagat och fräscht är vad både jag och mina husdjur föredrar. Undantag är ex pizza som jag antingen äter direkt på pizzeria eller kör hem själv kortaste vägen hem.

Fick känslan av att det var leveranser av matvaror tråden handlade om, men när jag kollade så verkar den ta upp båda. Men hur ställer du dig till att få mat levererad hem, istället för att köpa matvarorna på affären?


   
SvaraCitera