Aviseringar
Rensa alla

Beställa hem maträtter/matvaror


aristoteles: Fick känslan av att det var leveranser av matvaror tråden handlade om, men när jag kollade så verkar den ta upp båda. Men hur ställer du dig till att få mat levererad hem, istället för att köpa matvarorna på affären?

Nu bor jag iof sig på landet så det är väldigt lugnt härute så jag tycker faktiskt att det är roligt att flyta runt i affärerna och shoppa och leta extrapriser på mat och snacka med folk.
Undviker iof sig att handla "lönefredagen" i slutet av varje månad.

Men som svar på din fråga - nej, jag vill inte få mat hemörd. Möjligtvis om jag bleve akut sjuk med hög feber och inga släktingar eller kompisar skulle kunna köra hem (ut) mat till mig. Men då är det ju en akutsituation där det står och faller på om jag ska svälta eller inte.


   
SvaraCitera

Jag beställer ofta hemleverad mat tex Onlinepizza, Handla24.se och tycker det funkar helt perfekt, lider inte av Social fobi alls men är skönt att slippa ta sig till affärer hela tiden och man kan planera in allt annat man vill göra/behöver göra istället för omständigt handlande,


   
SvaraCitera

vonKissekatt: Nej det är så trevligt att gå på affärn'

Det är jättetrevligt att gå runt i mataffären lite planlöst och söka efter inspirerande ingredienser och skeva saker på burk. Det är en av de bättre vardagssyslorna.


   
SvaraCitera