Aviseringar
Rensa alla

Beställde kläder från hippieshop.com - Har jag blivit blåst?


Ämnesstartare

Jag gjorde det för 10 dagar sen, efter att jag precis beställt stod det på min order status vilket datum jag beställt och det inte hade skickats, alltså ''Nytt''. Nu står det ''Bearbetning'' efter 10 dagar, borde dom inte ha skickat det nu när det står att jag skulle få varorna efter 14 dagar.

Frakten vart skit dyr men jag tyckte ändå att det var värt det eftersom jag hittade några tshirts jag letat efter länge. Jag letade länge efter recensioner på den här webbshopen, jag hittade sedan några där en kille hade skrivit att han hade fått hem grejerna efter ca 5-6 veckor, sen hade hans kontokort blivit hackat på nå vänster också. Två andra hade skrivit att dom aldrig hade fått hem varorna och en fjärde kille skrev att han hade fått en tullavgift + frakt på 900 kronor!!

Någon annan som beställt därfrån? kan jag vara lugn eller har jag blivit blåst? Tillkommer tullavgift och kostar det då så mycket som kanske 500 spänn? [confused]


   
Citera
Ämnesetiketter

Läste du "recensionerna" innan, eller efter, att du beställt? [chocked]

Kollade hemsidan och sen ser helt ärligt inte så jätte seriös ut. Ser sjukt amatör ut, och är ju inte direkt välkänd [cute] Så man kan ju inte utesluta att du skulle blivit blåst iaf..


   
SvaraCitera

Från en snabb koll på sidan skulle jag gissa på det.


   
SvaraCitera

Renesmee:

Kollade hemsidan och sen ser helt ärligt inte så jätte seriös ut

Renesmee:

Så man kan ju inte utesluta att du skulle blivit blåst iaf..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag var så dum att jag läste recensionerna efter att jag beställt. Jag tyckte det verkade lite konstigt när dom inte ens hade skickat grejerna än.


   
SvaraCitera

Hoolabandoola:

Jag var så dum att jag läste recensionerna efter att jag beställt.

En sidas webbdesign säger också mycket. [rolleyes]

Edit: fast tittade efter nu och den är ju inte lika kass som KKK:s.


   
SvaraCitera

låter lite som dom har blåst dig... ringa dom?

fast dom hade snygga t-shirtar med bob marley[blush]


   
SvaraCitera

Haha, idiot.


   
SvaraCitera

*facepalm*

man lär sig av sina misstag[wink]


   
SvaraCitera

Äh. Du klarar dig ändå bättre utan dom där kläderna. Skitfula ju.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Groteska kläder, dom gör dig bara en tjänst genom att inte leverera[no-no]


   
SvaraCitera

Hoolabandoola:

fjärde kille skrev att han hade fått en tullavgift + frakt på 900 kronor!!

Tullavgift får du räkna med när du beställer från USA. Tror den ligger på 30% av det inhandlade beloppet men är inte lika säker på den punkten.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det kan ta extra tid om det fastnar i tullen, men kontakta dem om du är orolig.


   
SvaraCitera

Noboru Wataya:

Tullavgift får du räkna med när du beställer från USA.

jag köper ganska mycket skräp därifrån men jag har aldrig råkat ut för tull, vad är det som avgör om man blir tullad eller inte?


   
SvaraCitera

internet:

jag köper ganska mycket skräp därifrån men jag har aldrig råkat ut för tull, vad är det som avgör om man blir tullad eller inte?

Ifall de kollar eller inte vid gränsen?

Tycker personligen det är ganska vanligt när inte företaget förfalskar varans värde. Är dessutom något som man bör räkna med oavsett vad eftersom det inte är alltför ballt att råka ut för en överviktig och oväntad räkning.


   
SvaraCitera