Aviseringar
Rensa alla

Bestäm åt mig


Ämnesstartare

Jag sitter på Almedalsbiblioteket i Visby och pallar inte bestämma mig beträffande huruvida jag ska åka hem till Göteborg eller åka bort till Urkult i Näsåker (Västerbotten) och sedan till mitt föräldrahem (Norrbotten). Därefter hem till Göteborg. Kanske följer den här omröstningens utfall.

Åka hem

Pros:
Jag är lite trött och mycket smutsig
Jag borde egentligen åka i rullstol, kanske
Jag har kanske cancer, har jag märkt (igen), och borde måhända kolla upp det
Min närvaro hemma kanske är motiverad, men jag vet inte om den är det eller hur motiverad den är
Kan åka hem på mina SJ prio-poäng
Vore trevligt att träffa folk hemma

Cons:
Vet inte om det är motiverat att jag åker hem
Eventuell understimulans, passivitetsångest
Mitt namn dras i smutsen om jag skippar åka på festivalen
Får inte med mig saker från mitt föräldrahem (gitarr, möbler, kläder, skivor)
Jag har redan tågbiljetter till att Åka bort
Dåligt samvete över att negligera mina morföräldrar

Åka bort

Pros:
Sannolikt väldigt roligt
Fördelaktigt för mitt pisskassa CV
Träffar astrevliga personer jag träffar sällan
Kan hämta skit (gitarr, kläder, möbler, skivor) från mitt föräldrahem
Kan träffa mina morföräldrar

Cons:
Min närvaro hemma kanske är motiverad
Dåligt samvete om min närvaro hemma är motiverad
Vet inte om jag har tältplats -> får ev. sova i skog i regn och bli dräpt + rånad alt. frysa ihjäl
Blir dyrt att hålla igång min kropp (mat)
Festivalbiljett är dyrt (har ej köpt än) och jag bör egentligen inte slösa pengar på sådant här

Seså. Jag orkar inte.


   
Citera

Ögon i en plåthink:

Åk bort! (Du röstade på detta alternativ)

låter mer fett.


   
SvaraCitera
höna

Ögon i en plåthink:

Åk bort! (Du röstade på detta alternativ)

låter mer nice

förutom detta

Ögon i en plåthink:

Vet inte om jag har tältplats -> får ev. sova i skog i regn och bli dräpt + rånad alt. frysa ihjäl


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Är ni dumma i huvudet. Jag har för fan cancer och borde inte gå utan kryckor. Jag som slängde min röst på "åk bort" då jag trodde att absolut ingen skulle rösta på det alternativet...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

höna:

Vet inte om jag har tältplats -> får ev. sova i skog i regn och bli dräpt + rånad alt. frysa ihjäl

Fast jag har kniv, plast och regnjacka. Samt sovsäck och liggunderlag. Och jag lär kanske kunna tigga till mig en tältsovplats eftersom jag känner/är bekant med ett antal som ska dit. Jag kan kanske fixa detta. Har dock inte styrt upp något egentligt än.

Men det vore ändå asdyrt med mat. Ack...


   
SvaraCitera

Ögon i en plåthink:

Jag har kanske cancer

Åk hem. Nu.


   
SvaraCitera
höna

Ögon i en plåthink:

Fast jag har kniv, plast och regnjacka. Samt sovsäck och liggunderlag. Och jag lär kanske kunna tigga till mig en tältsovplats eftersom jag känner/är bekant med ett antal som ska dit. Jag kan kanske fixa detta. Har dock inte styrt upp något egentligt än.

ah, uppfattade inte att det var festival trodde du skulle luffa runt typ..

läste igenom lite noggrannare, du kanske borde dra hem å kolla upp cancer istället först


   
SvaraCitera

Ögon i en plåthink:

Jag har kanske cancer, har jag märkt (igen),

menar du haft cancer förr eller att du har "märkt" en gång till?


   
SvaraCitera

Ögon i en plåthink:

Är ni dumma i huvudet. Jag har för fan cancer och borde inte gå utan kryckor. Jag som slängde min röst på "åk bort" då jag trodde att absolut ingen skulle rösta på det alternativet...

men då har du ju redan bestämt dig egentligen. åk hem med sig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dan_the_ironman:

menar du haft cancer förr eller att du har "märkt" en gång till?

Jag noterade detsamma förra året, men mäktade inte göra något åt det. Hudmärkena försvann sedan och pigmentförändringarna återdrog sig, varpå jag inte hade något att kolla upp.

höna:

du kanske borde dra hem å kolla upp cancer istället först

Schism:

Åk hem. Nu.

Mäh... Jag kommer bara hem kring en och en halv vecka senare...

Birgrrr:

men då har du ju redan bestämt dig egentligen. åk hem med sig.

Nä. Jag fixade just en relativt billig och sannolikt mycket trevlig tältsovplats på festivalen. Kommer sannolikt åka bort, om jag inte får hemskt mycket värk i morgon, och spontanåker hem. Spännande för er!


   
SvaraCitera

Ögon i en plåthink:

Jag noterade detsamma förra året, men mäktade inte göra något åt det. Hudmärkena försvann sedan och pigmentförändringarna återdrog sig, varpå jag inte hade något att kolla upp.

om det inte bara är hypokondri är det väl lika bra att kolla upp, å andra sidan kan du väl kolla upp det lite var stans.


   
SvaraCitera

Ögon i en plåthink:

Mäh... Jag kommer bara hem kring en och en halv vecka senare...

Jag skulle då inte klara av att åka i väg på festival om jag misstänkte att jag hade cancer. En och en halv vecka skulle kännas som betydligt mer än "bara".*

* Mvh en som förlorat tre närstående i sjukdomen.

Men det kanske är lugnt, vad vet jag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dan_the_ironman:

om det inte bara är hypokondri är det väl lika bra att kolla upp, å andra sidan kan du väl kolla upp det lite var stans.

Det är nog inte bara hypokondri; det är nya födelsemärken som uppkommer, svartnar, ändrar färg och form. Kommer högst sannolikt inte prioritera att dra i att kolla upp detta innan jag kommer hem om jag åker bort.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Schism:

Jag skulle då inte klara av att åka i väg på festival om jag misstänkte att jag hade cancer. En och en halv vecka skulle kännas som betydligt mer än "bara".*

* Mvh en som förlorat tre närstående i sjukdomen.

Jag är okänslig som tar så lätt på detta för min egen del och skriver om detta såpass nonchalant. Det är dumt. Ber om ursäkt. Jag har negligerat att kolla upp detta i över ett år, så en vecka känns inte som särdeles lång tid. Sedan tänker jag dumdristigt att denna form säkerligen är relativt lindrig och harmlös...


   
SvaraCitera

Åk hem hjärtat :< din hälsa är viktigast.


   
SvaraCitera