Aviseringar
Rensa alla

Bestäm åt mig tack


Ämnesstartare

Aaron:

Okidok, tack, ska kolla upp!

aristoteles:

Du vill ha något som en ipod, men billigare. Så köp en smartphone men stoppa inte in ett simkort i den. Då har du i princip en ipod och du kan fortsätta använda din gamla telefon. Bara för att den KAN ringa betyder inte att du måste använda den till det. Du kan hitta smartphones som spelar musik väldigt billigt skulle jag tro.

Ptja det är rätt smart kanske. Fast jag vill ju att vaddetnublir ska fungera ordentligt som musikspelare, känns som att en mp3 för typ en tusenlapp borde vara mycket bättre än en telefon för samma pris.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nöbby: Ptja det är rätt smart kanske. Fast jag vill ju att vaddetnublir ska fungera ordentligt som musikspelare, känns som att en mp3 för typ en tusenlapp borde vara mycket bättre än en telefon för samma pris.

Beror väl lite på vad som gör en musikspelare bra enligt dig. Om du har en androidenhet så finns det ju flera musikspelare att välja bland om du ogillar den som följer med. På det sättet är ju en mp3-spelare väldigt oflexibel. Om du ogillar nåt med mp3-spelaren kan du knappast göra nåt åt det, medans en smartphone ändå kan ändras till det du är ute efter i de flesta fall.
Själv använder jag en bluetooth-enhet med min telefon. Så jag har bara en liten pryl jag kan fästa i skjortan där jag kopplat in hörlurar, och så har den en liten display och knappar för musik.
Men om jag vet lite mer vad specifikt du behöver så kanske jag kan ge dig bättre feedback.Tumme upp


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aristoteles: Men om jag vet lite mer vad specifikt du behöver så kanske jag kan ge dig bättre feedback.

Ska kika lite extra efter sådant också då!

Ptja, den ska vara bra och billig Rodnar. Men hm, behöver nog inte mer än 8GB egentligen även om det skulle vara trevligt, det skulle också vara nice om man kan ställa in hur mycket bas osv man vill ha, vill helst inte ha touchskärm men det kanske är svårt att komma ifrån nowadays. Den måste ha display. Vill kunna göra spellistor.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det är väl det jag kommer på, ganska basic.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gillar att ha musik på mobiln eftersom jag kan ladda ner allt direkt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nöbby:
Det är väl det jag kommer på, ganska basic.

Ok, du skulle kunna kolla på Nokia C2-05. Det är en enkel telefon med knappar som klarar minneskort på upp till 32GB(du kan såklart välja mindre). Jag är lite osäker på hurvida du kan finjustera bas och dylikt, men jag tror att du kan det. Den har ett vanligt 3.5mm-uttag för hörlurar och den är billigt. Den klarar så vitt jag vet spellistor och annat vanligt musikrelaterat.

Men jag rekommenderar att du kanske läser lite om den om du är intresserad, för jag har inte haft en själv.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=1004427

Billigast ca 400kr +minneskort ca 100-250kr

Men det finns många fler liknande alternativ.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag köpte en billig i clas olsson som jag brukar ha när jag gymar, blir så himla ofokusserad när jag tränar o lyssnar musik på mobilen. De kommer ju sms o ringer.
Den har ingen wifi man får lägga in musik ifrån datan


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

JuicyG: jag köpte en billig i clas olsson som jag brukar ha när jag gymar, blir så himla ofokusserad när jag tränar o lyssnar musik på mobilen. De kommer ju sms o ringer.
Den har ingen wifi man får lägga in musik ifrån datan

Bara stänga av notifikationer när du tränar?Tumme upp


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aristoteles

Okej, tack så mycket! Ska kolla vidare då och se vad som finns.


   
SvaraCitera
Exner

   
SvaraCitera
Exner

   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nöbby: Funderar på vilken mp3 jag vill ha. Är besviken över att utbudet verkar vara rätt knapert.

Men... kan du inte ha mp3 i din mobiltelefon? Min mobiltelefon blir 5 år gammal till våren och jag kan ha mp3-filer i den. Iofs är minneskortet bara 8 gb stort och det delas med musik, bilder jag tar och filmer, men ändå, det är ändå rätt mycket musik.

Fö. tror jag att utbudet är litet just tack vare att dom flesta använder sin mobiltelefon - antingen som mp3-spelare eller så har man spotify premium och sparar offlinelistan i den. Marknaden för mp3-spelare är verkligen inte vad den var för några år sedan.

Hjärta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bästaarrow-10x10.png ljudet för kaffepengar får du med 

 SanDisk Sansa Cliparrow-10x10.png+ 8GB och Fiio E5 hörlursförstärkare !

Då SanDisk har en vääldigt bra EQ och har bra mjukvara uppdateringar . Batteri tiden är max 8h med FiiO E5 eller ngt liknande ! 


   
SvaraCitera
Exner

Storchen84: Men... kan du inte ha mp3 i din mobiltelefon

nöbby: Jo men jag har ingen smartphone och är inte intresserad av att köpa en heller.

nöbby: Nä jag behöver ingen smartphone.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Exner: Jo men jag har ingen smartphone och är inte intresserad av att köpa en heller.

Äh så går det när man inte orkar läsa alla inläggRodnar

Iofs är väl min nokia n95-2 ingen smartphone heller men jaja. Jag hade turen att bli "påtvingad" en galaxy gio jag egentligen inte ville ha när jag uppgraderade mitt mobila bredband. Sen hade jag ännu mera tur att det var en gratis testperiod på ett program som låser upp mobiler. Inte för att jag behövde, med tanke på att jag bara använder den till musiken, men det är något fruktansvärt retsamt med att ha en operatörslåst mobil tycker jag...

nöbby: Alltså helst inte över typ 1500:-

aristoteles: Du vill ha något som en ipod, men billigare. Så köp en smartphone men stoppa inte in ett simkort i den.

Hissar och dissar detta förslag pga följande personliga åsikter som formats av min erfarenhet:

Hissar för att: Man har ett större utbud när det gäller musik och spelare som det redan har nämnts. Man behöver heller inte hålla sig till enbart musik utan man kan lägga in nåt eller några spel genom att använda wifi. Man kan dessutom själv bestämma hur mycket minne man vill ha.

Dissar för att: En mp3-spelare är ändå en mp3-spelare. Detta innebär att den med stor sannolikhet inte tuggar igenom batteritiden när du lyssnar på musik. Den går inte hackigt. Exempel: Min ovannämnda gio är småseg när jag kör spotify och tuggar batteri så in i helvete. Dock gör den inte det om jag kör dess egna musikspelare och lyssnar på mp3-låtar jag fört över, men batteritiden är fortfarande lägre än på en renodlad mp3-spelare.

Då jag redan blev påtvingad en smartphone jag inte ville ha håller jag mig till den. Spotify premiums smidighet och flexibilitet gör det värt tycker jag då man kan uppdatera sin offlinelista via wifi. Jag har inget internet i mobilen, inget abonnemang där datatrafik ingår.

Hade jag varit i din situation hade jag haffat en ipod nano 8 gb (om det nu räcker) 6e generationen medans dom fortfarande finns (kostar 990, hittar den bara på cdon när jag kollar pricerunner). Jag håller med dig om att använda itunes är blä, men det är... hanterbart, värt det.

Ok, jag hade köpt 7e generationens, går på typ 1400 och är på 16 gb - men å andra sidan så har jag inte en tendens att ha sönder saker som du säger dig haGalen

Annars har du en lista här du kan kolla. Är det som jag vill så bör du hamna under mp3-spelare där dom billigaste visas först.

Hjärta


   
SvaraCitera