Aviseringar
Rensa alla

Består bara livet utav svek?


Och vad ska vi svara om inte du är ung, du har mycket kvar? Det är vad som är sant. Du är 16 år. Hur ditt liv ser ut nu och vad du känner nu har lite att göra med hur du känner sen. Det KOMMER att gå över. Så länge du låter det göra det.


   
SvaraCitera

Nuuuskamuikkunen:

Och ta för tusan INTE SJÄLVMORD!

TA LIVET AV SIG
BEGÅ SJÄLVMORD
INGET JÄVLA MELLANTING; BEVARA SVENSKA SPRÅKET!!! [mad]
Dold text: :$

ON TOPIC:
tjejen var tydligen ett as. Ditt liv är värt mer än ett rövhål till tjej. Det känns skit just nu, men håll ut så kommer det bli bättre. Försök ta upp kontakten med någon av dina gamla vänner? Tror de kan ha förståelse för dig 🙂


   
SvaraCitera

Tiden läker alla sår (eller ja det blir lättare att leva med, med tiden i alla fall). Det är faktiskt så, så tålamod grabben.


   
SvaraCitera

En kniv i ryggen, ett långsamt stick här är alla Judas.
Välkommen till UM, en värld av hat och förakt!


   
SvaraCitera

Renesmee:

Hatar det där snacket, och slår vad om att trådskaparen också gör det. Även om man är "ung" så kan man ändå bli brutalt jävla sårad, och framtiden (självkänsla etc.) kan påverkas väldigt mycket av det.

Ju snarare man lär sig att det inte bara är det egna och de närmaste jagen som räknas ("ung"-domens eviga förbannelse), ju snarare kommer man att kunna lära sig att hantera problem som de TS beskriver, om man har vett nog att ta till sig av kunskapen.


   
SvaraCitera

zent:

Och inte minst så är hon den snyggaste tjejen i hela stan.

lol

zent:

Jag träffade min första och största kärlek när jag var 14 år gammal.

ÄN SÅ LÄNGE ja, du är 16 år gammal, herregud, tror du verkligen inte att du någonsin kommer kunna träffa någon du tycker mer om än henne?

Det känns säkert som om du aldrig mer kommer bli glad igen, och som om alla alltid kommer svika dig och du aldrig kommer träffa någon igen, det är normalt, men det GÅR ÖVER, jag lovar!


   
SvaraCitera

Består även av löften och förtroenden, ty annars vore svek omöjligt.

zent:

och hoppas självfallet på respons.

Tillåt mig stå till tjänst:

respons:


   
SvaraCitera

zent:

Behöver hjälp.

Lugna ner dig ett slag.

Och nej livet består inte bara av svek, du kommer säkert uppleva den där känslan ett flertal gånger till så ska du bara ge upp varje gång du blir sviken?.

Det är både bra och dåliga stunder i livet sånt får du lära dig leva med men förguds skull inte självmord pga det ![rolleyes]


   
SvaraCitera

Vet av egen erfarenhet att det kan kännas hopplöst för stunden, men man vet aldrig vad morgondagen bär med sig.


   
SvaraCitera

Postorderhoran:

INGET JÄVLA MELLANTING; BEVARA SVENSKA SPRÅKET!!! [mad]

Kom igen! I sådana här saker tycker jag att det är en petitess hur man uttrycker sig, bara budskapet kommer fram.

Men ok, om det känns bättre, så:
BEGÅ FÖR TUSAN INTE SJÄLVMORD


   
SvaraCitera

Eh, fast hon var ju inte rätt för dig om hon var otrogen.
Jag förstår att det känns omöjligt nu, men du kommer komma över henne.
Försök fokusera på annat som gör dig glad istället och kämpa för att leva "normalt".


   
SvaraCitera

Aa för fan, svik så många du kan innan det är för sent!


   
SvaraCitera

Aldrig varit i en sån situation själv, men om jag var du skulle jag försöka att inte bry mig om hennes nya förhållande. Hundra spänn på att det ändå kommer sluta i katastrof eller nått, för hon verkar inte kunna hantera förhållanden alls.

Det verkar mörkt nu, men kan lova att det kommer bli bättre. Är alltid värst direkt efter. Du har ingen aning om vad som kommer hända dig i framtiden. Känns det inte lite, jag vet inte, "onödigt" att begå självmord nu när du lika gärna kan träffa den perfekta tjejen?

Och vettefan det där med svek. Men ja, man kommer troligtvis bli sviken hundra gånger om, men rätt så säker på att man själv kommer svika någon, så... Ja. Det är sånt man får försöka ta sig igenom när det händer.


   
SvaraCitera

du borde kanske försöka träffa massa andra människor, försöka vara öppen för allt så du glömmer den konstiga bruden...


   
SvaraCitera

vem tusan har sagt att det ska vara lätt?
livet går upponer [rolleyes])
ärligt...du behöver inte oroa dig, gör de du känner för och de du vill och ta den tid du behöver. Försök att bara tänk positivt, jag vet att de är jätte svårt att sluta tänka på den dära personen som man älskade, men försök att tänka på annat. gör något som du vill göra o glöm inte att du är inte ensam om att känna såhär. Livet är fullt med massa skit, men skita är ju bra, eller hur?


   
SvaraCitera