Aviseringar
Rensa alla

Besvara 3 frågor och lös detta med mig!


Ämnesstartare

Hemlight:

If eating yourself is canabalism, is touching yourself homosexual?

oo, smart där! 😀
så man kan alltså vara heterosexuell om man är kär i sig själv men inte tänder på sig själv?


   
SvaraCitera

Nej -.-


   
SvaraCitera
Kviq
 Kviq

Venus:

1. Är man lesbisk om man som tjej är kär i sig själv?

Definiera 'kär'. Är du attraherad av dig själv, så ja. Åtminstone bi. Antagligen bi.

Venus:

2. Lär man sig tända på den man blivit kär i?/Finner man personen man kärat ner sig i som attraktiv, efter ett tag?

Nog kan du senare finna en attraktion till en person, men inte nödvändigtvis. Och som sagt, definiera 'kär'.

Venus:

3. Kan man blir kär i sig själv?

Ja.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Venus:

2. Lär man sig tända på den man blivit kär i?/Finner man personen man kärat ner sig i som attraktiv, efter ett tag?

Man kan lära sig att tända på människor som man från början inte tänt på. Även människor av samma kön som en själv trots att man inte är homosexuell. Eller jag ser inte varför det inte skulle gå.

Därmed inte sagt att det blir så.

Jonnybravo91:

Ja, narcissism kallas det.

Jag skulle snarare säga att narcissister är de enda som är oförmögna att älska sig själva, varför de kräver sådan bekräftelse från andra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Venus:

1. Är man lesbisk om man som tjej är kär i sig själv?

Nej. Är jag bög för jag runkar? [confused]

Venus:

2. Lär man sig tända på den man blivit kär i?/Finner man personen man kärat ner sig i som attraktiv, efter ett tag?

Det finns inga garantier.

Venus:

3. Kan man blir kär i sig själv?

Inte vad jag vet. Däremot kan man beundra sig själv.


   
SvaraCitera

Venus:

1. Är man lesbisk om man som tjej är kär i sig själv?

Menar du som i kär i sitt utseende? Eller i sin person?

Venus:

2. Lär man sig tända på den man blivit kär i?/Finner man personen man kärat ner sig i som attraktiv, efter ett tag?

Man kan lika gärna sluta vara tänd på någon man är kär i, som att bli tänd på personen över tid. Attraktion visar sig på mängder av olika vis!
Är du kär i dig själv, lär du finna olika egenskaper hos dig själv olika mycket attraktiva, och med tiden väger det över om det är mer eller mindre attraktivt/tändande i sin helhet..

Venus:

3. Kan man blir kär i sig själv?

Diffust begrepp: att vara kär. Tror man att allt består av kärlek, då må man älska sig själv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ingemarsdotter:

Menar du som i kär i sitt utseende? Eller i sin person?

äkta kärlek har väl inte med det yttre att göra?
folk har så olika difinition på verbet kär... Gillar jag det yttre är jag väl attraherad, av något slag?
Åh, alla dessa begrepp utan mening.


   
SvaraCitera

Venus:

äkta kärlek har väl inte med det yttre att göra?

Det är en definitionsfråga. Man är förmodligen kär i både utsidan och insidan på någon man älskar, även om båda förändras och utvecklas hela tiden. Man uppskattar den man älskar för den personen är, och för hur den ser ut, och då får man förlita sig på sina egna ideal om vad som är vackert och inte.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Besvara dessa frågor, tack:
1. Är man lesbisk om man som tjej är kär i sig själv?
Nej, kallas bra självkäsla tror jag.

2. Lär man sig tända på den man blivit kär i?/Finner man personen man kärat ner sig i som attraktiv, efter ett tag?
Vet ej, skulle inte tro det, men jag har å andra sidan aldrig varit kär i någon.

3. Kan man blir kär i sig själv?
Ja, lr iaf i vissa kroppsdelar som är extra roliga att fota och onanera till.[cute]


   
SvaraCitera