Aviseringar
Rensa alla

Besvikelser


Resident Evil 5


   
SvaraCitera

Comman & conquer 4

Visst, ändra ett koncept ni behållt i 15 år och "testa nåt nytt" inför the grande finale. För i helvete! Rip off från en massa spel, som Company of Heroes och World in Conflict (när det kommer till spelstilen). Vad var det för fel på att bygga baser, pumpa trupper, samla tiberium och mosa fiender?
Comman & conquer 3 är det mest överraskande bra spel jag spelat och online är det kickass, men detta var tragiskt dåligt. Som AVGN skulle sagt "What where they thinking!"
Och slutet! OMG, they're not even trying. Tusentals anställda, miljoner fans och de avslutar serien med att säga "tack för pengarna" luta oss framåt och lägga en rejäl sats i röven på oss.

Jävla svin. Hata EA.


   
SvaraCitera

Handlar inte om ett specifikt spel. Utan om hur jag tycker dagens spelmarknad ser ut.

Hjärndöda fps skickas ut på löpande band. Allt handlar om multiplayer istället för stämmning och handling.


   
SvaraCitera

C&C III var för mig en riktig besvikelse, så mycket pixlar och gröt att man fan inte kunde sära på någonting, alla enheter flöt ihop till en smörja och fan att jag orka hålla på med sånt,lirade väl en kvar skulle jag tro om nu ens det, var en storspelare av föregångaren men nä, fan vilken besvikelse.

Den näst största besvikelsen var nog Age of Mythology, ingen spelkänsla för fem öre, tänkte mig att det skulle vara roligt med mycket historia och sånt men ack så fel jag hade, allt var så sjukt obalanserat från mot hur det är i Age of Empire spelen,


   
SvaraCitera

Sming:

C&C III var för mig en riktig besvikelse, så mycket pixlar och gröt

Dålig dator....


   
SvaraCitera

Dom flesta spel ute på marknaden nu är besvikelser. När jag letar efter spel till mitt nintendo DS så är det enda bra som finns super mario och zelda. Det som förvånar mig är hur alla spel lyckas bli tillverkade. Hur i helvete tänker spelskaparna idag?

Jag skulle kunna sitta och hitta på ett dussin bättre spel på nolltid.


   
SvaraCitera

Största besvikelsen i år blir nog också FF13 för min del. Det är visst inte illa nog att spelet inte låter mig spela det, jag måste dessutom läsa hela storyn själv eftersom nån regissör/designer någonstans på SE inte verkar ha lärt sig hur man berättar en historia med hjälp av ljud och bild.

Heavy Rain kändes också lite ljummet, men alla dess olika slut talar absolut positivt för spelet. Har inte spelat igenom något som jag varit helt nöjd med än dock. Spoil: Dold text: Lite synd nu när man vet vem mördaren är och det alltid är samma -__-

@ööörkarn: Det var synd, själv har jag hittat hur många bra spel till DSen som helst. Hittills är det nog den konsoll jag har fått mest ut av bland alla de jag köpt. Men det beror väl givetvis på vilka preferenser man har.. (och hur pass stor/liten respekt man har för olika lagstiftningar och omoraliska företéelser etc.)


   
SvaraCitera

Miceparade:

@ööörkarn: Det var synd, själv har jag hittat hur många bra spel till DSen som helst. Hittills är det nog den konsoll jag har fått mest ut av bland alla de jag köpt. Men det beror väl givetvis på vilka preferenser man har..

Vilka spel tänker du på då? Jag hatar spel som "style boutiqe" och liknande dynga som inte kräver minsta lilla ansträngning, saknar story och är varvat efter ett par timmar.


   
SvaraCitera

neverwinter nights. ettan. för helvete, jag blir arg bara jag tänker på något som är vagt relaterat till det. baldurs gate 1+2+expansionerna är bra, dock, och nwn2 är ljusår bättre. så hur kunde de misslyckats så katastrofalt med ettan? blir arg.


   
SvaraCitera

ööörkarn:

Vilka spel tänker du på då? Jag hatar spel som "style boutiqe" och liknande dynga som inte kräver minsta lilla ansträngning, saknar story och är varvat efter ett par timmar.

Ja som sagt, det beror ju lite på vilka preferenser man har.
Några av de spel som jag loggat flest timmar på och/eller tyckt bra om:

Scribblenauts
Wario Ware Touched
Hotel Dusk: Room 215
Osu! Tatakae! Ouendan!
Castlevania Order of Ecclesia
Puzzlequest Galactrix
Might & Magic Clash of Heroes
AoE: Mythologies
Ace Attorney spelen
... Tetris DS [cute]

To name a few.


   
SvaraCitera

Miceparade:

To name a few.

Jag har aldrig hört talas om något av dom. [shake]


   
SvaraCitera

zIGGE:

Inget tar Final Fantasy XIII

Har inte skaffat det än, men det kommer förmodligen att vara en besvikelse utifrån det jag läst och sett av det hittils.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Miceparade:

Scribblenauts

Där var den! Sjukt besviken. Var extremt pepp på scribblenauts och skövlade bort 48-timmarsregeln totalt, köpte det direkt när det släpptes.

Hoppas tvåan blir bättre.


   
SvaraCitera

ööörkarn:

[shake]

Google is your friend [wink]
Tror de finns att hitta på de flesta välsorterade onlinebutiker. Dock kan det ju bli onödigt dyrt att köpa spel som man inte vet om man gillar.. såvida man inte sitter inne med ett flash card I suppose.

DO EET:

Där var den!

Ah, too bad xD
Tyckte det var sjukt kul att exploita och/eller göra allt onödigt krångligt. Men det finns absolut en del uppenbara flaws. Håller också tummarna för tvåan.


   
SvaraCitera

Miceparade:

Google is your friend [wink]
Tror de finns att hitta på de flesta välsorterade onlinebutiker. Dock kan det ju bli onödigt dyrt att köpa spel som man inte vet om man gillar.. såvida man inte sitter inne med ett flash card I suppose.

Jag kollar oftast gameplayer.se om jag vill se betyg och recensioner på spel. Men det du säger stämmer, man vill inte köpa något man inte har någon erfarenhet av. Det går ju att sälja vidare om det är riktigt dåligt men alla ställen tar inte emot alla spel.

Jag har redan gjort misstaget att köpa ett B-spel till PS2 som hette "Rock´n roll adventures". Maken till spel har jag aldrig varit med om. Det är det allra sämsta jag nånsin matat in i konsollen. T.o.m demoskivan är bättre. Och spelhelvetet går inte ens att ge bort. Det ligger som en bitter påminnelse längst ner i högen och skräpar. Jag tänker aldrig göra om det misstaget igen.


   
SvaraCitera