Aviseringar
Rensa alla

besviken


Ämnesstartare

hjälp jag gjorde ett misstag.. jag tog 100kr till min mobil från min pappa..jag tänkte fråga honom..men jag blev rädd och gjorde det inte..det var fel gjort av mig och jag är väldigt ledsen över det..han sa att han blev väldigt besviken på mig och att jag inte kommer få prata med killen som jag skulle ringa till längre..pappa kommer tala om detta för min mamma naturligtvis också..och båda två kommer förbjuda mig och vara besvikna på mig och dom kommer aldrig lita på mig mer
men jag gjorde ju fel..förlåt.!!. Jag vet inte vad jag tänkte med, inget..jag var bara en egoist som bara tänkte på att prata med min älskling FÖRLÅT..
jag vet inte vad jag ska göra.. jag gjorde fel, jag brukar inte göra fel, men just nu gjorde jag något väldigt dumt och jag är så ledsen över det. Jag skulle frågat pappa om jag fick ta 100 kr men ja gjorde de inte. Och han frågade om jag hade gjort de men jag sa nej. Och sedan hittade han kvittot. Skit. Allt blev fel, jag blev rädd och osäker, för att han bara förbjuder mig att prata med killen jag gillar, därför frågade jag inte om pengar. Jag vet att det var helt fel och jag erkänner det och jag gör vad som helt för att gottgöra det igen.
snälla hjälp mig lite, mår sjukt dåligt över misstaget jag gjorde[cry]


   
Citera
Ämnesstartare

Betala tillbaka då? [shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendo:

Betala tillbaka då?

ja det är klart jag ska göra, och det sa jag till honom.
men problemet är att jag pratade med killen på kvällen och min pappa hatar när jag pratar med denna kille och nu kommer dom båda förbjuda mig att prata med honom. jag vet inte avd jag ska göra, jag vet att jag gjorde fel. och jag vill inte att de förbjuder mig att prata med den jag gillar bara för att jag gjorde ett idiotiskt misstag[sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dom = pappa o mamma


   
SvaraCitera

Känns som att ett hederligt 'skyll dig själv' passar situationen på ett exeplariskt vis.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Woho:

Känns som att ett hederligt 'skyll dig själv' passar situationen på ett exeplariskt vis.

ja, jag vet att jag kan skylla mig själv, eftersom de jag gjorde var fel jag vet det. ja tänkte inte alls. Jag ångrar mig så himla mycket. mår skit och det ska jag göra, behöver bara några saker som kan ge mig en sak att tänka på att säga till dom, för att de inte ska förbjuda mig att prata med killen. För jag vet de jag gjorde var helt fel men jag ska betala tillbaka. Alla gör väl misstag ibland..jag gör inte ofta misstag, faktiskt första gången jag gör såhär..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

upponer:

jag gjorde ett idiotiskt misstag

ja tycker inte det där var ett idiotiskt misstag. alla gör fel och ditt fel var ganska lindrigt tycker jag. vet snor inte lite pengar då och då av sina föräldrar? jag gör [blush] ibland. tycker de borde räcka att du betalade tillbaka.


   
SvaraCitera

Mmh, men dina föräldrar är inte helt oskyldiga i sammanhanget heller. Om de öppet visar ogillande och förbjuder dig att prata med din pojkvän så är det väl ganska så förväntat att du gör något desperat. Cause and effect.
Det du gjorde var fel, men om de inte kan se sin del i det hela så är de idioter, och du borde ha mindre dåligt samvete.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fattar ej problemet, du tog peng av pappa.
Ge tillbaka peng till pappa så är det dina egna pengar du bränt + du tar ansvar och lämnar tillbaka sådant du stulit. win/win.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hannnah:

ja tycker inte det där var ett idiotiskt misstag. alla gör fel och ditt fel var ganska lindrigt tycker jag. vet snor inte lite pengar då och då av sina föräldrar? jag gör [blush] ibland. tycker de borde räcka att du betalade tillbaka.

okej problemet är att min pappa frågade mig om jag hade tagit pengar från honom och jag sa nej, för att jag blev rädd tror jag att han skulle bli arg. men sedan hittade han ett kvitto på Telia refil och visste att jag hade tagit pengar från honom då..han blev jätte arg och besviken och sa att han aldrig mer kunde lita på mig och att han skulle prata med min mamma om detta. Han sa att jag var en tjuv och att jag skulle dra åt helvete och att han trodde jag var en snäll flicka..
pappa och mamma gillar inte att jag pratar med killen jag älskar. Dom är rasistiska iaf min pappa. Dom kommer säkert förbjuda mig att prata med honom. jag gjorde ett misstag bara..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Miceparade:

Om de öppet visar ogillande och förbjuder dig att prata med din pojkvän så är det väl ganska så förväntat att du gör något desperat. Cause and effect.
Det du gjorde var fel, men om de inte kan se sin del i det hela så är de idioter, och du borde ha mindre dåligt samvete.

ja[sad] det var inte meningen att göra så, men jag tänkte inte klart. Min pappa förbjuder mig att prata med honom, han får inte ens ringa till mig o prata till min mobil..så jag brukar ringa på natten när han sover. Men han har vaknat och kommit på mig och då blev det ett jävla liv[sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Postorderhoran:

fattar ej problemet, du tog peng av pappa.
Ge tillbaka peng till pappa så är det dina egna pengar du bränt + du tar ansvar och lämnar tillbaka sådant du stulit. win/win.

ja har inga pengar det var därför jag tog pengar från pappa. Men jag sa fixa fram det så snabbt som möjligt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

säg att det är viktigt med en mobil som fungerar så du kan ringa honom om det blir en nödsituation eller liknande


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

upponer:

Han sa att jag var en tjuv och att jag skulle dra åt helvete och att han trodde jag var en snäll flicka..
pappa och mamma gillar inte att jag pratar med killen jag älskar. Dom är rasistiska iaf min pappa. Dom kommer säkert förbjuda mig att prata med honom. jag gjorde ett misstag bara..

låter ej som om dina föräldrar är så jättesnälla måste jag påstå, kanske borde prata allvar med dom? antar att du är tonåring, dom borde ha överseende att man kanske inta alltid gör allt perfekt när man är tonåring. man ska inte ´be sitt barn dra åt helvete när den tagit 100 kronor.. även om du inte erkände.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed_and_confused:

säg att det är viktigt med en mobil som fungerar så du kan ringa honom om det blir en nödsituation eller liknande

hm ja om jag kunde säga det liksom.. dom har aldrig träffat killen eftersom han inte bor där jag bor och jag har inte träffat honom heller än eftersom de har förbjudit mig att träffa honom, men jag har pratat med honom i två år liksom så jag känner honom rätt så bra nu. men min pappa tror inte på, han säger att jag är dum och går på de..och att han bara driver med mig. MEn snälla man driver inte med någon för så lång tid[sad]


   
SvaraCitera