Aviseringar
Rensa alla

besviken


Ämnesstartare

hannnah:

man ska inte ´be sitt barn dra åt helvete när den tagit 100 kronor.. även om du inte erkände.

nä det ska man inte göra. Men han är väldigt hård mot mig när det gäller denna kille. Han har sagt till mig att sluta med denna kille väldigt länge nu men jag har inte lyssnat på honom eftersom jag gillar denna kille väldigt mycket och jag vill gärna träffa honom.. jag ska väl inte lyssna på vad min pappa säger om det? jag ska väl lyssna på mitt hjärta? o tänka lite noggrannare om saker o ting vad jag gör..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

upponer:

jag ska väl inte lyssna på vad min pappa säger om det? jag ska väl lyssna på mitt hjärta? o tänka lite noggrannare om saker o ting vad jag gör

neej..varför gillar dina föräldrar inte denna kille? lyssna på hjärtat, och ja kanske fråga om du får låna en hundring istället för att låna utan å fråga[smile]


   
SvaraCitera

upponer:

Min pappa förbjuder mig att prata med honom, han får inte ens ringa till mig o prata till min mobil..så jag brukar ringa på natten när han sover.

upponer:

Men han är väldigt hård mot mig när det gäller denna kille.

Din pappa är dum i huvet om han inte fattar att det är SJÄLVKLART att du kommer bryta mot någon regel om han förbjuder dig saker på det viset.

upponer:

jag ska väl inte lyssna på vad min pappa säger om det? jag ska väl lyssna på mitt hjärta? o tänka lite noggrannare om saker o ting vad jag gör..

Det du borde göra är att försöka förstå varför din pappa säger det han säger ang. killen, och fråga dig om det ligger någon sanning i det. Du borde också fråga dig själv vad det är med den här killen som du tycker är värt mer än en god relation till dina föräldrar.
Om din pappa inte har givit några konkreta anledningar till varför han inte vill att du ska prata med din kille så be honom om en ordentlig förklaring.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hannnah:

neej..varför gillar dina föräldrar inte denna kille? lyssna på hjärtat, och ja kanske fråga om du får låna en hundring istället för att låna utan å fråga[smile]

han gillar honom inte för att han är muslim.. och min pappa tycker inte om muslimer. Men killen som jag pratar med är hur snäll och trevlig som helst..men visst jag ska ju inte skita blankt i vad pappa säger om det..men ja känner inget konstigt med denna kille.. men eftersom jag inte träffat honom så kan man ju inte riktigt veta. så därför så vill jag gärna träffa honom och se om det är nått att ha i verkligheten. och sen om jag inte tycker om det så säger ja ju stop naturligtvis. det är ju inte svårare än så.. jag har liksom pratat med pappa o mamma om detta att jag känner honom mer än dom och att dom inte kan ta allt för givet om honom, eftersom de inte känner honom som jag gör. men de är fortfarande svårt o övertala[sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

upponer:

han gillar honom inte för att han är muslim.. och min pappa tycker inte om muslimer.

rasse alltså. ja tycker du ska skita blankt i vad han säger faktiskt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Miceparade:

Din pappa är dum i huvet om han inte fattar att det är SJÄLVKLART att du kommer bryta mot någon regel om han förbjuder dig saker på det viset.

ja, jag menar det.. jag har sagt det till honom och förklarat allt. Att han inte kan bestämma över vem jag ska prata med och inte.. för de angår inte honom. Visst det är ju okej att han frågar vem de är jag pratar med och bryr sig, men inte att han förbjuder mig att ringa till någon som jag tycker om..

Miceparade:

Du borde också fråga dig själv vad det är med den här killen som du tycker är värt mer än en god relation till dina föräldrar.
Om din pappa inte har givit några konkreta anledningar till varför han inte vill att du ska prata med din kille så be honom om en ordentlig förklaring.

han säger att han är muslim och att de är idioter allihopa..att jag ska skita i honom nu med detsamma, bara för att han är muslim. och att han driver med mig, han säger att när han lämnar dig så kommer du ju bli helt förstörd, men du får ju skylla dig själv, jag varnar dig säger han.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hannnah:

rasse alltså. ja tycker du ska skita blankt i vad han säger faktiskt.

okej, ja jag försöker att skita i det han säger. Men det blir liksom nästan till hot ibland Typ som: Jag kommer ta ifrån dig din mobil snart om du inte slutar med honom och jag kommer ta bort ditt trådlösa bredband gömma det så du inte kan prata med honom. Sluta upp med honom säger han[sad] ja blir så ledsen han förstår ingenting


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

upponer:

Sluta upp med honom säger han ja blir så ledsen han förstår ingenting

gaaaah[sad] vet ej vad jag ska säga.hoppas han börjar förstå dig snart iallafall kram


   
SvaraCitera

upponer:

han säger att han är muslim och att de är idioter allihopa..att jag ska skita i honom nu med detsamma, bara för att han är muslim. och att han driver med mig, han säger att när han lämnar dig så kommer du ju bli helt förstörd, men du får ju skylla dig själv, jag varnar dig säger han.

Din pappa är uppenbarligen ett svin. Förstår inte hur man ens kan yttra såndant rasistiskt dravel utan att skämma ögonen ur sig. Du får ursäkta, men blir verkligen sjukt förbannad.

Ehrm, om du tror att det finns någon sans och vett i din far skulle du ju kunna be dels din kille att komma och hälsa på, och dels försöka övertala din pappa om att killen kan bevisa hur hyvens han är om han bara får en chans.
Dock hade jag själv haft svårt att gå med på detta om någon hade en massa förutfattade meningar om mig utan att först har träffat mig.

Usch :c


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hannnah:

gaaaah[sad] vet ej vad jag ska säga.hoppas han börjar förstå dig snart iallafall kram

ja jag hoppas det jag med. Min mamma förstår mig iaf, hon förstår att jag tycker om denna kille och hon är nästan med på att han kunde komma hit o träffa mig och dom. Men jag vet inte riktigt längre om hon kommer gå med på det efter att jag tog pengar från pappa[shake] han kommer berätta allt o bla bla. men jag ska försöka att övertala dom båda och vara stark. tack [love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Miceparade:

Din pappa är uppenbarligen ett svin. Förstår inte hur man ens kan yttra såndant rasistiskt dravel utan att skämma ögonen ur sig. Du får ursäkta, men blir verkligen sjukt förbannad.

ja du har ingen aning. Jag blir också väldigt arg ska du veta när han sitter o pratar massa skit och jag försöker att övertala honom, men han lyssnar inte. Han är så självupptagen idiot, när han tror nått så är det så för honom. jag har skrikit, gråtit, försökt men han lyssnar inte på mig. Jag har förklarat för honom hur allt ligger till..men de går in i örat och ut i andra. Men jag ger inte upp

Miceparade:

Dock hade jag själv haft svårt att gå med på detta om någon hade en massa förutfattade meningar om mig utan att först har träffat mig.

ja precis[sad] killen som jag gillar kanske inte alls vill komma till mig, efter allt min pappa har sagt och tror. men jag får hoppas att det inte hindrar honom från att träffa mig.

Miceparade:

Ehrm, om du tror att det finns någon sans och vett i din far skulle du ju kunna be dels din kille att komma och hälsa på, och dels försöka övertala din pappa om att killen kan bevisa hur hyvens han är om han bara får en chans.

ja jag tycker så också. Jag har frågat min mamma om det, om hon kan ge mig och han en chans att träffa varandra och så kan de träffa honom också. SÅ de får se hur han är. men pappa är lite omöjlig i detta ämne, men jag får nog övertala mamma helt så kan nog mamma övertala pappa sen.


   
SvaraCitera

upponer:

Men det blir liksom nästan till hot ibland Typ som: Jag kommer ta ifrån dig din mobil snart om du inte slutar med honom och jag kommer ta bort ditt trådlösa bredband gömma det så du inte kan prata med honom. Sluta upp med honom säger ha

upponer:

Han är så självupptagen idiot, när han tror nått så är det så för honom.

Du kanske kunde påpeka för honom att han själv beter sig så som stereotyperna kring muslimer beskriver. Förtryckande, fulla av fördommar och ovilja att förstå och anpassa sig till hur vi andra lever och dessutom hotar dig med saker.

upponer:

men jag får nog övertala mamma helt så kan nog mamma övertala pappa sen.

Ja, låter som en jättebra ide att fokusera på din mamma istället.
Även om det förvisso är fel att stjäla så förtjänar din pappa ingen som helst respekt överhuvudtaget. Det han gör är mer vidrigt än 100 stulna kronor, det borde han få förbannat klart för sig.
Rasism bör nolltolereras. Hade jag varit du hade jag inte pratat med honom eller tittat på honom överhuvudtaget :s

Lider med dig, hoppas det löser sig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dina föräldrar kommer förlåta dig någon dag, det är inte som du mist ett förtroende för livet. Men du kanske får kämpa lite för att få tillbaka det. Du får helt enkelt skämmas, vilket jag tycker är bra, för då lär du dig.
+ betala tillbaka pengarna, så snart du kan.

Lycka till!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Miceparade:

Du kanske kunde påpeka för honom att han själv beter sig så som stereotyperna kring muslimer beskriver. Förtryckande, fulla av fördommar och ovilja att förstå och anpassa sig till hur vi andra lever och dessutom hotar dig med saker.

ja. jag har sagt till honom att han bara tar för givet, och att han är dum i huvudet som bara tror och tycker saker som inte alls är så, men han är så jävla envis gubbe som inte kan lyssna utan såhär e han: nää det är såhär,det är så, så är det du är så förtrollad i honom så du vet inget säger han till mig[mad]..men jag är också envis, jag kommer inte ge mig tills han har börjat acceptera att jag gillar en muslims kille som är hur go som helst[blush][bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Efter att ha läst resten tänker jag också säga: Ge blanka fan i vad dina föräldrar säger om din pojkvän, träffa honom ändå. Men uppträd exemplariskt och ta hand om dig själv, och lyssna på deras kritik om den på något plan är vettig, handlar det om mer än att han är muslim?.
Att din far förbjuder dig från att träffa din kille för att han är muslim är inte rätt, eller hur? Då får du förklara det för honom och träffa honom ändå.


   
SvaraCitera