Aviseringar
Rensa alla

Betala för att synas mer på Facebook?


Åtta

André Vifot Haas:

Inte ett jävla skit! (Du röstade på detta alternativ)

Skulle inte ens göra det för en företagssida eller dylikt, p.g.a. jag vill ej bidra till att detta blir normen. Jag klarar mig utan spam i mina sociala nätverk.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

André Vifot Haas:

Den finns redan. Så här ser det ut på vår Ungdomar.se-sida:

Hej André!

Det är effektivare än vanligt reklam, och det är därför fb har lanserat det. I den ​här boken så går en av de som forskat kring det här hoss fb igenom varför de gör som de gör.

Enjoy!
Kulturmarxisten

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Åtta:

Skulle inte ens göra det för en företagssida eller dylikt, p.g.a. jag vill ej bidra till att detta blir normen. Jag klarar mig utan spam i mina sociala nätverk.

Om du är ett vinstdrivande företag så gör du allt som ger effekt för att öka din vinst. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

André Vifot Haas:

Inte ett jävla skit! (Du röstade på detta alternativ)

ingenting någonsin


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:

gissar att de enda personerna som skulle kunna tänka sig att betala för det är de personerna jag tagit bort från min feed

Korrekt! Det är bara företag och andra som inte kan skapa attention själva som blir tvingade att betala för att synas. Du har tagit bort vissa personer från din feed, eftersom när de hade din uppmärksamhet så var de inte så intressanta för dig.

Enligt facebook så är en vän en person som du har något gemensamt med, och som du också har förtroende för. Det syns tydligt i vad för makt vänner har över din vistelse på facebook.

Idag har vi förövrigt vän-inflation, människor är vän med personer som de knappt har någon koppling till överhuvudtaget och defintivit inte har något förtroende för.


   
SvaraCitera
Åtta

kulturmarxisten:

Om du är ett vinstdrivande företag så gör du allt som ger effekt för att öka din vinst.

Barnarbete och konfliktdiamanter kan jag leva med, men ge fan i mina sociala nätverk! [mad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Om jag skulle betala skulle det snarare vara för att inte synas...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

André Vifot Haas:

Inte ett jävla skit! (Du röstade på detta alternativ)

HAHAHA


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

André Vifot Haas:

Inte ett jävla skit! (Du röstade på detta alternativ)

Tycker verkligen inte om facebook men vill inte avregga för då lär jag missa så satans mycket info. Usch.

Och det svaret var väl lite ot egentligen. Nåväl.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Birgrrr:

skulle nog kunna betala om det även gäller sidor och inte bara personliga statusuppdateringar osv. om mitt band t.ex. skulle släppa en skiva eller annonsera ut en spelning så vore det praktiskt om det hamnade högst upp i folks flöden.

+1

Men annars inte.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

André Vifot Haas:

Inte ett jävla skit! (Du röstade på detta alternativ)

Vill synas mindre.


   
SvaraCitera
Vippen

André Vifot Haas:

Inte ett jävla skit! (Du röstade på detta alternativ)

Kan det bli mer Fakebook?


   
SvaraCitera
penja

Vill inte synas en massa på fb.


   
SvaraCitera