Aviseringar
Rensa alla

Betala online med SEB Maestro?


Ämnesstartare

Någon som vet om man kan betala med SEBs Maestro online? TEX med mitt Nordea Visa Electron om dom inte har Electronstöd så väljer jag VISA som kort, går det att göra samma sak med Maestrot, fast välja Mastercard? Och Kan man skicka betalningar till andra konton och bank- & plusgiro om man är 13 år? 🙂 Tacksam för alla svar


   
Citera
Ämnesstartare

bump


   
SvaraCitera

vad jag vet är själva grejen med maestro att man inte kan betala med det på internet


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Du kan inte betala online med Maestro.
För att kunna skicka pengar till något bank- & plusgiro (om du är 13 år) måste du gå till banken, skriva på en lapp och betala där.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ololizoz:

Tacksam för alla svar

Nej det går inte, därför skaffade jag VISA Electron från Nordea


   
SvaraCitera

Blivande_japan:

vad jag vet är själva grejen med maestro att man inte kan betala med det på internet

Det, samt att du inte kan betala i vissa automater där det inte dras direkt från kontot (taxibilar och liknande).

hejpej123:

Nej det går inte, därför skaffade jag VISA Electron från Nordea

Är inte det typ samma sak?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

iddqd:

Är inte det typ samma sak?

Enda skillnaden är att man kan betala på internet med Visa Electron 🙂


   
SvaraCitera

Blivande_japan:

maestro att man inte kan betala med det på internet

TobiasRR:

Du kan inte betala online med Maestro.

iddqd:

Det, samt att du inte kan betala i vissa automater där det inte dras direkt från kontot (taxibilar och liknande).

Har man Swedbanks Maestro + deras tjänst "e-kort" fungerar kortet som ett Mastercard/VISA på internet. Nu efter 8e april måste man skaffa e-kort till sitt VISA på Swedbank också. Så egentligen är det smartare att ha Maestro om man vill ha ett billigt men lika funktionellt kort.

Skulle bli ytterst förvånad om andra banker inte erbjuder någon liknande tjänst, men vad vet jag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har SEB maestro, det man får ha från 16 år till 21 eller va de är . Kan betala i affärer och ta ut på automat, kan flytta över pengar i automater men ingen internetbank.


   
SvaraCitera

Nej, man kan inte "e-shoppa" med Maestrokort. Därimot kan du handla med dit ID-kort.


   
SvaraCitera