Aviseringar
Rensa alla

Betala på nätet! HJÄLP!


Leinzz
Ämnesstartare

Leinzz:

Om jag köper för 3000kr??

Nej skitsamma


   
SvaraCitera

Inge bättre att lägga 6000 kr på? 


   
SvaraCitera

Ruttenfisk:

Ingen åldersgräns vad jag kan hitta, och har själv kunnat köpa sen jag var sedan var 13-14 år.

När du köper PaySafeCard får du ett kvitto med en kod på. Den koden är laddad med en viss summa pengar (100, 250, 500 eller 1000 kr), som du sedan kan använda genom att skriva in koden på ställen som accepterar PaySafeCard (vilket är hyfsat vanligt, bland annat Steam, LoL och Runescape accepterar det i alla fall).

Så ja, det är lite som om du köper ett kort med kontanter, även om du inte kan använda kortet på alla ställen.

Hittade PaySafeCard för några månader sedan, när jag sa det till mina kompisar sa dom att man måste vara 18 för att köpa på nätet, behöver man vara det? 


   
SvaraCitera

HeyIJustMeetYou:

Hittade PaySafeCard för några månader sedan, när jag sa det till mina kompisar sa dom att man måste vara 18 för att köpa på nätet, behöver man vara det? 

Jag har utan problem köpt PaySafeCard på Pressbyrån och handlat på nätet med dem, och jag är inte 18 ännu. 


   
SvaraCitera

Ruttenfisk:

Jag har utan problem köpt PaySafeCard på Pressbyrån och handlat på nätet med dem, och jag är inte 18 ännu. 

Så kan jag ex. handla på Ebay eller något utan att jag är 18?


   
SvaraCitera

Leinzz: Betala på nätet! HJÄLP!

Aja.. So random .. Men jag måste fråga, om man köper något på nätet med kredit kort kommer banken typ skicka hem nåt papper där det står vad man köpt och hur mkt varje gång? För liksom... Uh, idk, bara... Säg.. Vad händer när man köper typ på spel vet ni, inte grejer som de skickar.hem då alltså lol

NEJ - enbart månadsfaktura/kontoutdrag från kreditinstitutet/banken/kreditkortsutgivaren.

På kontoutdraget står det bara köpedatum, företagets namn du köpt ifrån samt belopp.


   
SvaraCitera

HeyIJustMeetYou:

Så kan jag ex. handla på Ebay eller något utan att jag är 18?

På alla sajter där du inte behöver uppge personnummer borde det gå.


   
SvaraCitera

Hårig:

På alla sajter där du inte behöver uppge personnummer borde det gå.

Okej, tack!


   
SvaraCitera

Leinzz: kommer banken typ skicka hem nåt papper där det står vad man köpt och hur mkt varje gång?

Leinzz: Men kan man ladda typ mer? Typ 6000kr. Elr måste man köpa flera stycken då?

Uh, har du tänkt att ta din mammas kreditkort och köpa på internet och försöka göra det så att hon inte märker?


   
SvaraCitera
Leinzz
Ämnesstartare

rogernw:
Inge bättre att lägga 6000 kr på? 

Nop


   
SvaraCitera