Aviseringar
Rensa alla

Betala trängselskatt?


Ämnesstartare

Ska till vår förbannade huvudstad med bil nästa vecka, och kom att tänka på dom här trängselskatterna. Det ska komma hem en avi automatiskt som man betalar, men det står även att man måste betala i tid även om man inte får hem en avi? Ska jag sitta och räkna ihop hur mycket jag ska betala och sen chansa på när sista betalningsdagen är då eller?

Jävla helvete.


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

Ha-ha.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mjälte:

Ha-ha.

Jag tycker inte om Stockholm och jag har inte ens varit där än [tired]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ho-ho


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

stackarsfilur:

Jag tycker inte om Stockholm och jag har inte ens varit där än [tired]

Det är bra 😀
Stockholm är så bra på att marknadsföra sig själv[cool]

Göteborg äger. Ingen jävla trängselavgift. Men det kommer.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag har kört igenom sthlm typ ett par gånger sen det där tjafset kom till, men jag fick aldrig hem någon räkning :c


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Känner inte att min fråga är besvarad [n]
Skulle gärna till Göteborg istället, men 1. Det är längre bort, 2. Jag har inte vägarna förbi, och 3. Stället jag ska till ligger inte i Göteborg.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Budolicious:

Jag har kört igenom sthlm typ ett par gånger sen det där tjafset kom till, men jag fick aldrig hem någon räkning :c

Vänta dig nån slags straffavgift på typ 7 miljoner snart då...

...om inte så kanske det bara är att köra? [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

stackarsfilur:

Vänta dig nån slags straffavgift på typ 7 miljoner snart då...

Mjo, troligtvis när det var typ 2 år sen [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Budolicious:

Mjo, troligtvis när det var typ 2 år sen [smile]

Bådar gott för min del då... men ändå... orkar inte sån skit, alltid ska politiker och andra nissar krångla till allting.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bara för att du ska till Stockholm betyder inte det per automatik att du kommer passera någon genomfartskontroll. Jag bor i Bromma dvs max 10 min med bil från innerstan och vi får hem en sån där typ var tredje månad.

Om du nu gör det får ägaren till den bil du färdas i hem en avi
med en debitering a´20 riksdaler för var gång du passerat en sådan genomfartskontroll.

Trängselskatten är förövrigt ett bra påfund


   
SvaraCitera

[love]


   
SvaraCitera

stackarsfilur:

Ska jag sitta och räkna ihop hur mycket jag ska betala och sen chansa på när sista betalningsdagen är då eller?

Man brukar få 2 månader på sig att betala till och med efter att själva räkningen kommer, så det ska komma tids nog. Men grejen är, det står väl om du äger väl bilen? För i så fall om det är en annan ägare eller som står för försäkringen av bilen så är det dit den räkningen adresseras till.

På helgerna är det däremot gratis att åka in och ut. Det gäller bara vardagar mellan kl 06:00 (osäker) tills iaf kl 19:00.

Har för mig att man kan gå in på hemsidan där och söka på registreringsnumret eller namnet på ägaren och personnummer för att veta. Fan, minns inte riktigt hur det där fungerar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

6laxari1laxask:

Bara för att du ska till Stockholm betyder inte det per automatik att du kommer passera någon genomfartskontroll.

Eniros karttjänst visar betalstationer och jag ligger risigt till [n]

Daybreak:

Okej, får väl bara köra på och se antar jag [smile]

[sad]


   
SvaraCitera

stackarsfilur:

Eniros karttjänst visar betalstationer och jag ligger risigt till

Alltså han 6laxari1laxask menar på att det sitter fysiska personer som knapprar in regnummer och ibland så kan det hända att vissa reggplåtar inte kommer med för att de skymms, är skitiga, inte går att avläsa etc. Så ibland så har man tur.

Det är lite olika priser beroende på tid, ibland 10kr ibland 15 eller som högst 20 spänn.


   
SvaraCitera