Aviseringar
Rensa alla

Betyg.


Ämnesstartare

Har ni fått någon gång ett betyg som ni tycker har varit orättvisst?
Typ att ni fick bara ett G, när ni tycker att ni borde ha fått ett VG.


   
Citera
Åtta

Ja. En gång fick jag inte MVG. [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

skulle fått G i naturkunskap men argumenterade mig fram ett vg [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

borde ha fått mvg varje gång.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ja, borde fått VG i matte men fick G. Han sa att det var precis så att det inte räckte till VG fast jag var den ENDA som lämnade in ALLA matte läxor. Som enligt min matte lärare var en ganska viktig del. Dom i min grupp slutade att lämna in matte läxorna.


   
SvaraCitera
B3ll4

Jaaa [sad] Jag tyckte att jag skulle fått vg i hemkunskap, men så fick jag bara g [no-no]


   
SvaraCitera

Alla mina ig som borde varit mvg [rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Orättvist är att tjejer brukar få högre betyg trots samma provresultat.
Jag skyller på gamla feministlärarinnor.


   
SvaraCitera
blum
 blum

Nä, brukar få MVG fast jag knappt förtjänat det. Lärarna propsar på att jag "kan det här egentligen", och alla verkar se förbi de tusentals läxor jag aldrig lämnar in i tid, eller över huvud taget.


   
SvaraCitera

I nian så fick jag G i bild. Läraren var en ständigt sjukskriven surfitta.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Brukar väl egentligen hånskratta åt lärare i smyg för att de ger mig bättre betyg än vad jag borde få, men det är okej.


   
SvaraCitera

Det var länge sedan jag slutade bry mig om betyg. Det viktigaste för mig är att jag lär mig något, betyg är bara bokstäver på ett papper [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fått vg ett par gånger när jag skulle haft mvg,

- du har ju fått mvg på allt du gjort men tycker inte att du har det som krävs för det betyget
- lol?

förbannad man blev


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fick ig när jag hade gått en månads praktik på kriminalvårdsanstalten Karsudden i Katrineholm. Ett ig kan jag väl godta, men den dumma jävla kärring jag hade som handledare dök inte upp på halvtidsamtalet eller vad det heter, och hade aldrig nämnt att jag låg i riskzonen för ett ig.

När jag fick reda på betyget så ringde jag upp och frågade varför hon inte hade sagt något. Tror det var någon chef jag pratade med och hon svarade: "Hon har ju antytt att du skulle få ig".
FITTCPKÄRRING!

Då fick jag gå tre veckor på sommaren efter skolan för att få godkänt. Fy fan!

Edit: Justja, det var på intaget jag var på karsudden med, där alla som varit stökiga kommer för att lugna ner sig. Kåkfarare, knarkare och andra brottslingar, samtliga med mer eller mindre allvarliga psykiska störningar. Gud vad roligt det var.


   
SvaraCitera

Ja min lärare blev väl pissed på mig och min vän när vi anmälde honom, så istället för våra mvg.n som vi skulle haft fick vi sänkta betyg.


   
SvaraCitera