Aviseringar
Rensa alla

Betyg [sad]


Ämnesstartare

Förr tänkte jag typ att "ok, så länge jag inte får ig i nåt ämne så är jag nöjd", men nu har jag typ börjat tänka att jag måste ha mvg i alla ämnen. Känns som att hur många som helst har mvg i nästan allt, kanske vg i tre ämnen eller nåt men. Jag vill också ha det [sad]
Vet inte om jag orkar satsa så mycket, tänk om jag får bara vg eller g och så har jag satsat massa tid och energi i onödan, som jag kunde lagt på annat.

Vad ska jag göra? [sad]


   
Citera
Ämnesetiketter

haka inte upp dig på det! G är bra bara det 🙂
o bara man deltar på lektionerna och försöker och sköter sig bra så ska man få G ^^
Gör ditt bästa bara [y]


   
SvaraCitera

Ta en cola, titta ut genom fönstret, och bara njut!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

minimojen:

G är bra bara det 🙂

minimojen:

o bara man deltar på lektionerna och försöker och sköter sig bra så ska man få G ^^

G är inte särskilt bra, nej.


   
SvaraCitera

Beror väl på vad du tänkt söka in till sen.


   
SvaraCitera

ClosingTime:

G är inte särskilt bra, nej.

bättre än IG [y]
sluta nervärdera er själva!


   
SvaraCitera

Gunvald:

Vad ska jag göra?

Skit i bokstäver och försök att lära dig någonting istället.


   
SvaraCitera

Gör det bästa du kan, var nöjd.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

minimojen:

Gör ditt bästa bara[y]

CaithSith:

Gör det bästa du kan, var nöjd.

Det gör jag, och jag har g [smile] Men alla bara "blabla jag har mvg i allt" och alla tjatar, känner mig typ tvingad att ha asbra betyg [sad]

nazgul:

Ta en cola, titta ut genom fönstret, och bara njut!

Ah jo, då har man ju sitt mvg som i en liten ask [smile] eh, typ

ClosingTime:

G är inte särskilt bra, nej.

Vet, har också börjar tycka att det är dåligt [sad] Men vet inte om jag ska satsa, kommer bli sjukt beviken om jag ändå bara får g sen.. Gymnasiet är så jobbigt, man vet ju inte alls vad man måste göra för att få bra betyg osv, om man inte har några prov i ämnet..

Capture:

Beror väl på vad du tänkt söka in till sen.

Mm, fast där räcker det typ med g, det är fysiska tester och sånt som räknas också så [smile] Men vill ju ändå ha bra betyg fall jag skulle ändra mig osv

ankzor:

Skit i bokstäver och försök att lära dig någonting istället.

Alltså jag lär mig ju, men vad bryr sig andra om ifall man kan om man bara har ett g..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gunvald:

Gymnasiet är så jobbigt, man vet ju inte alls vad man måste göra för att få bra betyg osv, om man inte har några prov i ämnet..

Det är rätt lätt att få höga betyg på gymnasiet. Bara plugga och var engagerad på lektionerna så.


   
SvaraCitera

Skit i andra, och satsa på det som är nödvändigt. Prioritera det som du kommer behöva i framtiden.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ClosingTime:

Det är rätt lätt att få höga betyg på gymnasiet. Bara plugga och var engagerad på lektionerna så.

Ja, jo.. Men sen funderade jag på en till sak, i några kurser som jag har läst på en annan linje har jag g, och nu har jag möjlighet att läsa om dom, utan att liksom läsa mer än dom andra i klassen.. Men jag vet ju inte om jag kommer att få vg/mvg, får jag inte det är det ju onödigt att läsa om alltihop när jag redan har gjort kursen? För jag är rätt lat med läxor och sånt alltså så jag vet inte om jag kommer orka göra om allt..

saromosh:

Skit i andra, och satsa på det som är nödvändigt. Prioritera det som du kommer behöva i framtiden.

Mjo.. Fast jag vet ju inte riktigt vad jag kommer att jobba med.. Eller jag vet ju vad jag vill just nu, men det är ju ett tag kvar, man kan ju ångra sig..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gunvald:

För jag är rätt lat med läxor och sånt alltså så jag vet inte om jag kommer orka göra om allt..

Känner du så redan inna, så läs för guds skull inte om dem. Blicka framåt istället.


   
SvaraCitera

Gunvald:

men vad bryr sig andra om ifall man kan om man bara har ett g..

Skit i andra och tänk på dig själv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ankzor:

Skit i andra och tänk på dig själv.

Men det är ju det jag gör, om man vill gå nån viss utbildning eller så så kanske man måste ha höga betyg.. Och då spelar det ju ingen roll om ens kunskap är på mvg-nivå om det bara står ett g på pappret

ClosingTime:

Känner du så redan inna, så läs för guds skull inte om dem. Blicka framåt istället.

Okej.. Fast det är ganska många, 4 st.. Tänk om man hade haft mvg i dom istället [smile]


   
SvaraCitera