Aviseringar
Rensa alla

Betyg [sad]


Ämnesstartare

Gunvald:

Fast det är ganska många, 4 st.. Tänk om man hade haft mvg i dom istället

Återigen, känner du att du orkar så gör det, annars skiter du i det och fokuserar istället på vad som komma skall.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ClosingTime:

Återigen, känner du att du orkar så gör det, annars skiter du i det och fokuserar istället på vad som komma skall.

Okej. Då skiter jag i det, och så satsar jag allt på dom jag läser nu istället[smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gunvald:

Okej. Då skiter jag i det, och så satsar jag allt på dom jag läser nu istället

Låter kanon. [y]


   
SvaraCitera

Gunvald:

Gymnasiet är så jobbigt, man vet ju inte alls vad man måste göra för att få bra betyg osv, om man inte har några prov i ämnet.

Jo, för det är ju grymt svårt att prata med sin lärare eller läsa betygskriterierna för kursen. [rolleyes]


   
SvaraCitera

Gunvald:

Men alla bara "blabla jag har mvg i allt" och alla tjatar, känner mig typ tvingad att ha asbra betyg

Sånna typer skryter bara, fråga dem något från förra veckans prov, så kan de förmodligen ingenting.. Känner igen typen [no-no]

ankzor:

Skit i andra och tänk på dig själv.

[y]


   
SvaraCitera

ankzor:

Skit i bokstäver och försök att lära dig någonting istället.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nevon:

Jo, för det är ju grymt svårt att prata med sin lärare eller läsa betygskriterierna för kursen. [rolleyes]

Ja, om man aldrig har nåt prov och har dåliga lärare som tycker att alla bara är otrevliga och jobbiga ungar som inte förtjänar mer än g.

Palindrom:

Sånna typer skryter bara, fråga dem något från förra veckans prov, så kan de förmodligen ingenting.. Känner igen typen [no-no]

Mja.. Finns ju sånna alltså, fast jag menade mest sånna som kanske redan har tagit studenten och som jag har sett betygen eller vet att det verkligen stämmer och så [smile]


   
SvaraCitera

Gunvald:

om man aldrig har nåt prov och har dåliga lärare

Man kan visa kunskaper på andra sätt än genom prov. Som lärare så blir man mer engagerad och "bättre" av att ha engagerade och intresserade elever. Om ni elever är ointresserade och jobbiga så kommer läraren inte heller att göra ett speciellt bra jobb.

Gunvald:

lärare som tycker att alla bara är otrevliga och jobbiga ungar som inte förtjänar mer än g.

Du sade ju att alla hade MVG? [confused]


   
SvaraCitera

Palindrom:

[y]

jag vet. Så har jag alltid gjort.


   
SvaraCitera

Men skjut dig i foten så får du något roligt att gnälla över.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nevon:

Man kan visa kunskaper på andra sätt än genom prov.

Jo. Men vi gör typ aldrig nåt. Ser på film, han pratar lite, vi får några papper som vi ska läsa.. Osv

Nevon:

Du sade ju att alla hade MVG? [confused]

Menade inte dom i min klass [smile]


   
SvaraCitera

Gunvald:

Men alla bara "blabla jag har mvg i allt" och alla tjatar, känner mig typ tvingad att ha asbra betyg [sad]

Skit i dem, det har inte med dem att göra, läs till de betyg du tror du behöver i framtiden. Tycker inte du ska oroa dig för mycket heller eftersom man bara mår dåligt av det och då blir det svårare att plugga. Gör ditt bästa bara, får du G har du ju försökt iallafall.

Gunvald:

Gymnasiet är så jobbigt, man vet ju inte alls vad man måste göra för att få bra betyg osv,

Prata med dina lärare, om du t ex vill få MVG - VG i ett ämne så fråga läraren vad du ligger på för betyg och vad du behöver göra för att höja det.


   
SvaraCitera

nazgul:

Ta en cola,

[shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

CaithSith:

läs till de betyg du tror du behöver i framtiden.

Jo, men det är ju det som är det svåra, jag vet ju inte [smile]

CaithSith:

Prata med dina lärare, om du t ex vill få MVG - VG i ett ämne så fråga läraren vad du ligger på för betyg och vad du behöver göra för att höja det.

Ja, men asså det känns så dumt när läraren frågar typ vad man siktar på för betyg, klart att alla vill ha mvg liksom. Men säger man att man siktar på vg så kanske dom tror att man är nöjd med det och ger en det även om man kanske skulle haft mvg egentligen..


   
SvaraCitera

Gunvald:

Jo, men det är ju det som är det svåra, jag vet ju inte [smile]

Plugga såpass mycket du orkar då? 🙂 Är nog rätt många som inte vet vad de vill bli liksom.

Gunvald:

Men säger man att man siktar på vg så kanske dom tror att man är nöjd med det och ger en det även om man kanske skulle haft mvg egentligen..

Ja men det känner man ju i slutet av kurserna vad man är värd för betyg. Läraren måste ju ha någon slags kriterier att gå efter, de sätter ju förhoppningsvis inte bara betyg efter vad eleven vill ha.. 🙂 Är iaf bra om du pratar med lärarna så förstår dem att du är engagerad liksom.

Tips är ju att du satsar mer på de kurser du har lättast för samt de som ger mest poäng, ett MVG i en 100poängskurs är ju mer värd än ett MVG i en 50p kurs..


   
SvaraCitera