Aviseringar
Rensa alla

BEVIS att Lucifer är gud


Ämnesstartare

När man argumenterar för att Yahweh är den goda snubben, möter man MASSA problem som, Om vi har fri vilja i himlen och ändå inte kommer lida varför kan vi inte sluta lida här?
Eller
Varför finns det så mycket ondska och lidande ETC.
Tydligen är den vanliga tron att Lucifer ställer till med oreda men jag är här för att bevisa motsatsen.

ifrån början.
1. Gud vet allt och visste också att Adam och Eva skulle äta av äpplena om han la ut dom, vilket skulle leda till varje människas tortyr i helvetet, så han ( som är ond ) la ut trädet i gården.

2. Lucifer som inte visste att äpplena skulle leda till synder och sån skit, och trodde att det bara ledde till mer kunskap VILLE att vi skulle få kunskap om universum etc.

Ondska finns för att Yahweh som är hur OP som helst försöker mörda alla hela tiden, Lucifer som bara är ganska mäktig klarar att stoppa det ibland men inte alltid.

OM DU tror att Yahweh är den goda av dom, visa mig en enda text i bibeln där Lucifer har dödat en enda person utan Yahwehs tillstånd.
Så kan jag visa när Yahweh har dränkt hela jordens befolkning, stenat personer som samlar pinnar på söndagar, skickat björnar på små barn...
ETC...

Hela historien funkar om Lucifer är god men den kollapsar om Yahweh är den goda.


   
Citera

Att Lucifer ens skulle vara ond är väl en felöversättning från början. Har för mig att jag har läst något sådant...
Lucifer betyder ljusbärare eller den som kommer med ljus. [smile]


   
SvaraCitera

Vart är bevisen? :-k


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dan_the_ironman:

Vart är bevisen? :-k

i bibeln, ta det med en nypa tro också..
Religion du vet.


   
SvaraCitera

JoElite:

i bibeln, ta det med en nypa tro också..Religion du vet.

En nypa tro? Snarare en nypa retarderade antaganden [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dan_the_ironman:

En nypa tro? Snarare en nypa retarderade antaganden [blush]

Men vad tycker du låter mest logiskt då?
i bibeln var Yahweh direkt ansvarig för 371 482 personers död, och personer som dog av att han sa till andra att döda dom är CA
1.8 miljoner personer..
Satan dödade typ 5, fast med tillstånd/uppmaning av Yahweh.
Tycker Lucifer låter snällare.


   
SvaraCitera

Du skriver att Lucifer är gud, men hur definerar du då gud? Är gud god eller är gud skaparen?

Men jag ångrar mig som tog upp detta, har förtått att du är ett troll nu.(är lite efter här[blush])


   
SvaraCitera

Dan_the_ironman:

En nypa tro? Snarare en nypa retarderade antaganden

[love]


   
SvaraCitera
SLCD
 SLCD

Dan_the_ironman:

En nypa tro? Snarare en nypa retarderade antaganden [blush]

[love]

JoElite:

Men vad tycker du låter mest logiskt då?

Evolutionsteorin.


   
SvaraCitera

Myksa:

Lucifer betyder ljusbärare eller den som kommer med ljus. [smile]

Beroende på att han var en ängel från början. Det är förstås inte säkert att Lucifer och Djävulen är samma person, men det är en tolkning. Lucifer är i vilket fall en fallen ängel, så han slutade med det där ljusbringandet en smula.


   
SvaraCitera

Nachac:

smula

Aha.
Men då borde man inte prata om Lucifer som ond ju..?


   
SvaraCitera

Myksa:

Aha.
Men då borde man inte prata om Lucifer som ond ju..?

Är inte det själva definitionen av att "falla"?

Det kan tydligen också syfta på en konung vilken inte ansåg sig vara underställd någon, så hela fenomenet är knepigt och bygger på tolkningar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dan_the_ironman:

Du skriver att Lucifer är gud, men hur definerar du då gud? Är gud god eller är gud skaparen?

Gud är god

Dan_the_ironman:

Men jag ångrar mig som tog upp detta, har förtått att du är ett troll nu.(är lite efter här[blush])

Haha, detta forumet har verkligen förvandlat ordet troll till någonting jag nu stör mig på att höra, LOL, om du tror att jag är ett troll ska du inte mata mig, vilket du gör när du skriver på mina trådar.
Det finns massa sätt att få ett troll att försvinna, och att ge den uppmärksamhet är inte en lösning.

SLCD:

Evolutionsteorin.

Men om man tror på Adam och Eva så tror man att alla människor en gång i tiden var lika som syskon, TILL ATT idag se ut helt jävla olika som TEX skillnaden mellan mörkhyade till ljushyade.
Adam och Eva historien tror att detta hände på 10.000 år, snabbare evolution än evolutions teorin.

ah evolutions teorin är mest logisk 😀


   
SvaraCitera

JoElite:

Gud är god

är det din definition för gud? det innebär ju att allt som är gott är gud?


   
SvaraCitera

Är du typ besatt av religion?


   
SvaraCitera